Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Lees aub eerst openingspost

Garranos
65 (38%)
Sportief
29 (17%)
Eco
41 (24%)
Cultureel
33 (19%)

Totaal aantal stemmen: 168


10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:11

Lusitana schreef:
Ze leefde in elk geval in 2000, en mijn stamboek is van 1996 tot 2000. Het kan zelfs dus dat ze van na 2000 is en dat ik haar daarom niet kan vinden.
Zal eens de nieuwe boeken vragen.


Juist, ik snap het. Die 639 op het eind zou misschien wel kunnen kloppen. Ik las 6?9. De vraagteken zou een 3 kunnen zijn wellicht.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 19:50

Ja, ik had ook het idee dat het een 600 nummer was.
De M is dan een eigenaarsmerk of wat want de fokker heet Fernando José Ramalho Pereira.
Als het haar is heet ze Carriça, is ze geboren in 1990, en deelt die naam met nog wat andere merries, staat in het hulpboek, is in 2001 goedgekeurd met 69 punten.

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:57

Lusitana schreef:
Ja, ik had ook het idee dat het een 600 nummer was.
De M is dan een eigenaarsmerk of wat want de fokker heet Fernando José Ramalho Pereira.
Als het haar is heet ze Carriça, is ze geboren in 1990, en deelt die naam met nog wat andere merries, staat in het hulpboek, is in 2001 goedgekeurd met 69 punten.


Wat ontzettend leuk om te weten! Dank voor het opzoeken. Dan is ze op de foto 16 jaar, ziet ze er nog heel goed uit he? Als ze het tenminste is natuurlijk.
De puntentelling zegt me niets, wat houdt 69 punten in?
Jammer dat internet nog niet zo veel gebruikt wordt in Pt, die Fernando Jose Ramalho Pereira zal geen website hebben. Maar ik ga een googlen, je weet maar nooit.

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:05

Gevonden! Hij is penningmeester volgens deze website. Vieira do Minho ken ik toevallig een beetje.
http://www.cm-vminho.pt/3678

Leuk zoals alle puzzelstukjes op hun plaats vallen. Ik heb me altijd afgevraagd of er wat bekend zou zijn van de merrie met de brandmerken.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 00:09

10tje2 schreef:
Lusitana schreef:
Ja, ik had ook het idee dat het een 600 nummer was.
De M is dan een eigenaarsmerk of wat want de fokker heet Fernando José Ramalho Pereira.
Als het haar is heet ze Carriça, is ze geboren in 1990, en deelt die naam met nog wat andere merries, staat in het hulpboek, is in 2001 goedgekeurd met 69 punten.


Wat ontzettend leuk om te weten! Dank voor het opzoeken. Dan is ze op de foto 16 jaar, ziet ze er nog heel goed uit he? Als ze het tenminste is natuurlijk.
De puntentelling zegt me niets, wat houdt 69 punten in?
Jammer dat internet nog niet zo veel gebruikt wordt in Pt, die Fernando Jose Ramalho Pereira zal geen website hebben. Maar ik ga een googlen, je weet maar nooit.

Mazzel dat hij penningmeester is. Garrano fokkers in het noorden, en met name die in het wild laten grazen, zijn meest arme sloebers die het om de subsidie doen en idd geen website zullen hebben. Het ras is hier verder ook totaal niet interessant. Ze begrijpen niet wat voor iets unieks ze bewaren. :(

De puntentelling gaat om de diverse onderdelen van het lichaam. Ze kunnen totaal 100 krijgen (komt nooit voor).

Hoofd en hals
Schouder en schoft
Borst en ribbenkast
Rug en lendenen
Kruis
Ledematen
Gangen
Samenhang van de vormen

Voor alles kunnen ze max 10 punten krijgen. Die van borst en ribbenkast, en de laatste drie gaan x 1.5 en worden dus max 15 punten.

De puntentelling van Carriça was:
6, 7, 7, 11, 6, 11, 11, 10

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:06

Hoe is het mogelijk dat de Portugesen zo nonchalant met dit unieke ras omgaan; het is toch echt bijzonder net als de sorraia's. Gewoon veel excursies organiseren Lusitana, misschien helpt dat :D

Carriça heeft redelijk gescoord dus.

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:12

Lusitana, ik haal deze draad weer even omhoog.

Hoe staat het met de plannen voor een excursie? Of staat je hoofd er niet naar, na het overlijden van Catita?

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 23:17

Ik ben afhankelijk van de man met de ponies. Die heeft mij een en ander beloofd te sturen en dat is nog niet gebeurd. Maar een dezer dagen ga ik er heen en dan maar persoonlijk een en ander doornemen.
Wel kan ik al zeggen dat de eerste groep pas in mei kan komen. Dan is het weer gunstig en zijn de ponies weer in conditie (die worden in de winter niet gebruikt). In de zomer wordt er niet gereden en in de herfst kunnen er weer groepen komen.

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:40

Lusitana schreef:
Ik ben afhankelijk van de man met de ponies. Die heeft mij een en ander beloofd te sturen en dat is nog niet gebeurd. Maar een dezer dagen ga ik er heen en dan maar persoonlijk een en ander doornemen.
Wel kan ik al zeggen dat de eerste groep pas in mei kan komen. Dan is het weer gunstig en zijn de ponies weer in conditie (die worden in de winter niet gebruikt). In de zomer wordt er niet gereden en in de herfst kunnen er weer groepen komen.


Wat een snelle reactie.
Super dat je er nog mee doorgaat! Mei is een heerlijke maand, niet te warm of te nat.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:32

Zodra er een prijsindicatie is kan ik zeggen of vriend en ik mee kunnen. Hij is 18 en ik 17 dus we beschikken niet over veel geld. Wel zouden we dit erg leuk vinden omdat mijn vriend iets sportief kan doen terwijl ik paard rij. Ik volg dit topic even :)

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:47

ik ben nog steeds heel benieuwd! :)
en weet je al hoe groot de groepen mogen worden?
en al enig idee van de prijsindicatie?

wat leuk dat je al redelijk ver bent met het plannen!
nog heel veel succes :)

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 13:47

Hij werkt zelf met groepen VANAF 10 personen, maar ik heb egzegd dat ik het liever klein houd en rond de 6 per keer zal hebben en dat was ook goed.
Ik heb ook belangstelling vanuit de UK en USA...

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:19

wat gaaf dat mensen van zover weg ook willen komen :)
ik denk dat deze vakantie wel goed gaat lopen ;)

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:45

Hoi Lusitana,

Ik ben inmiddels in Portugal aangekomen en natuurlijk nog steeds erg geinteresseerd in de excursie. Is het je gelukt om contact te krijgen met de man van de ponies?

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:25

10tje2 schreef:
Hoi Lusitana,

Ik ben inmiddels in Portugal aangekomen en natuurlijk nog steeds erg geinteresseerd in de excursie. Is het je gelukt om contact te krijgen met de man van de ponies?



Lusitana, kun je a.u.b reageren? Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar er komt totaal geen reactie meer op jouw topic. Is alles goed met je?

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 20:33

Er zijn wat setbacks geweest, hij heeft ergens anders een nieuwe manege opgezet, ik heb het idee dat hij van een zakenpartner is gescheiden, en daardoor zijn de plannen opgeschoven. Ik ga er een dezer dagen heen om pakketten samen te stellen en overnachtingsplaatsen te beoordelen. Ik weet ook niet of we daarvandaan rijdend bij wilde ponies kunnen komen bv. Maar we kunnen wel zeer snel terecht.
Ik heb nog een back up adres dat het laatste zeker wel kan garanderen, maar dat ligt enorm uit de buurt van het vliegveld, ik moet even testen hoe goed dat te bereiken is of dat ze bv de transfer kunnen doen.

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:38

Ik heb op alle 4 gestemd, het lijkt mij ontzettend gaaf!! ik heb echter een baan dat seizoens gebonden is, vanaf pasen t/m eind oktober, dus beide maanden zou voor mij niet kunnen. Wat voor kosten zullen er ongeveer aan verbonden zijn??

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:11

Lusitana schreef:
Er zijn wat setbacks geweest, hij heeft ergens anders een nieuwe manege opgezet, ik heb het idee dat hij van een zakenpartner is gescheiden, en daardoor zijn de plannen opgeschoven. Ik ga er een dezer dagen heen om pakketten samen te stellen en overnachtingsplaatsen te beoordelen. Ik weet ook niet of we daarvandaan rijdend bij wilde ponies kunnen komen bv. Maar we kunnen wel zeer snel terecht.
Ik heb nog een back up adres dat het laatste zeker wel kan garanderen, maar dat ligt enorm uit de buurt van het vliegveld, ik moet even testen hoe goed dat te bereiken is of dat ze bv de transfer kunnen doen.


Ha gelukkig een antwoord! Ik was al bang dat er iets met je aan de hand was. Ik wacht de verdere gegevens wel af. Voorlopig blijf ik in Portugal :)).

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 16:18

De man waar ik mee samen zou werken heeft zijn hele bedrijf verhuisd en ik heb nu gekozen om samen te werken met andere mensen die wel veel noordelijker zitten, het is 2 uur vanaf het vliegveld van Porto.

Het is een pakket van 5 dagen, 4 nachten, 3 dagen te paard. Op de eerste en laatste dag zit namelijk de reis van een naar het vliegveld. Het is in de natuur waar ook wolven te horen en soms te spotten zijn en Garranos in het wild. Deze worden tijdens de ritten gespot. Er wordt gereden op Garranos en Lusitanos.
Je overnacht in een vakantiehuis met keuken, in een dorp waar je ook uit eten kunt bij diverse restaurants.

De prijs is 490 per persoon, exclusief 150 euro ophalen en wegbrengen van en naar vliegveld. (Dus totaal 640) Een auto huren en op eigen gelegenheid komen is mogelijk, maar ik denk niet dat je dan goedkoper uitbent.

Retourvluchten bij de TAP kun je vinden vanaf zo'n 150 euro. Er zijn ook low budget maatschappijen die tegenwordig op Porto vliegen.

Wellicht leuk om de vlucht ook nog te benutten voor een ander soortige vakantie er achteraan:
[EA-CO] Aanbieding Lusitano ruiterweekeindes

Ik open vanmiddag een topic op commercieel.

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:09

ha gaaf!! ik ga zeker even kijken of dit gaat lukken, voor welke seizoenen is dit t beste?

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Geinteresseerden voor excursie; "Wilde ponies in de Gerês"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 18:41

Het kan het hele jaar door. Maar januari is een erg koude maand en juli en augustus erg heet, maar het zit zo noordelijk dat het daar wel meevalt.

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:54

Wat goed dat je verder bent gegaan met zoeken naar mogelijkheden! Ik ga eens kijken naar je advertentie!

In je advertentie zie ik dat je lessen kunt nemen, maar die zijn als aanvullend bedoeld als ik het goed begrijp toch?

Maar kun je meer vertellen over het oorspronkelijke plan? Waar is de startplaats, de overnachtingsplaatsen en hoe lopen de routes ongeveer? Hoe lang duurt een tocht? Gaan we nog langs fokkers? Vertel eens wat meer van de garrano's waarop gereden gaat worden? Enz....graag wat concrete info.

Ik woon zelf in Portugal, in het noorden, zoals je weet en ik wil in principe graag aanhaken bij een groep. Garrano's hebben mijn hart gestolen.

O ja: Ryanair vliegt op Porto. Ik ga soms voor slechts 65 euro retour op Eindhoven.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:55

10tje2 schreef:
In je advertentie zie ik dat je lessen kunt nemen, maar die zijn als aanvullend bedoeld als ik het goed begrijp toch?

De advertentie is van een totaal andere stal en op dressuur op Lusitanos gericht. Je kunt eventueel extra lessen nemen buiten de 2 of 3 die in het pakket zitten. Voor mensen die eens piaffe en of passage willen voelen is het wellicht een idee, als ze dan toch in Portugal zijn. De plaatsen zitten een goede twee uur van elkaar af.

Citaat:
Maar kun je meer vertellen over het oorspronkelijke plan? Waar is de startplaats, de overnachtingsplaatsen en hoe lopen de routes ongeveer? Hoe lang duurt een tocht? Gaan we nog langs fokkers? Vertel eens wat meer van de garrano's waarop gereden gaat worden? Enz....graag wat concrete info.

De stal is in een plaatsje gemeente Melgaço (4960-084 ) plaatjes heet Queimadelo. Het is geen trektocht, er zijn dagelijks tochten van een uur of 4.
Je bent dus 4 nachten in hetzelfde huis met centrale verwarming en beddengoed en handdoeken. Er zitten 4 ontbijten en drie lunches (niet op aankomst en vertrekdag) inbegrepen.
De routes gaan door woest natuurgebied van Peneda Gerês
Ik ken daar in de buurt (tegen de spaanse grens) geen fokkers, maar ik kan vragen of en welke fokkers in de buurt zitten en of die je kunnen halen daarvandaan bv. Ik kan zelf, vanwege de grote afstand en inmiddels 3 ponies, 3 honden en 9 katten aan huis, helaas niet mee!!!! Hooguit 1 dag bezoeken of mensen opvangen op het vliegveld en mee tot daar, helpen installeren, dingen uitleggen, en meteen weer terug.

Bij de andere vakantie kan ik wel meer betrokken zijn totin de steden gidsen aan toe, dat is "om de hoek" en daar staat mijn Lusitano hengst ook.

Ik kan ook helemaal apart -kun je er eventueel aanplakken bed and breakfast (in jouw geval niet nodig) bieden om speciaal naar 3 fokkers (agrarische school in Ponte de Lima, Casa Meaes en Miguel Faria) te gaan, maar dan moet je dus wel een liever auto meehebben/huren. Ik heb geen vervoer.

Ik ben er achter dat ik maar 1 x in de week een advert mag zetten op commercieel, dus dat schiet niet op... :D

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:45

Bedankt voor je uitleg, het wordt duidelijker nu. Zal eens googlen naar de plaatsen die je noemde.
De Geres is inderdaad een prachtig gebied. Maar wel jammer dat je zelf niet meegaat.

Degene die meegaat als begeleider met de tochten, spreekt hij/zij Nederlands? (Of Engels, Duits, Frans?). Mijn Portugees is niet toereikend helaas.

En wordt er gereden op Garrano's?

De fokkers die je noemde, zijn dat Garranofokkers?
Ik heb een auto, dus dat is geen probleem. Ik denk dat we ongeveer een uur van elkaar vandaan wonen. Ik heb niet zo zeer interesse in andere rassen (wel erg mooi hoor), maar ik ben meer van de bergponies.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 15:26

Ze spreken engels, er komen meer buitenlanders. Ze zijn journalisten dus ook niet wereldvreemd. Ik ben standby en kan zo nodig vertalen en ook op komen dagen.
Er wordt gereden op Garranos, maar je kunt ook op een Lusitano als je bv erg lang of zwaar bent.

De genoemde fokkers zijn Garrano fokkers. De eerste en laatste hebben in elk geval ponies met papieren.

Ik heb ook wel per pb een nummer van een fokker die ze in het wild heeft lopen, maar ik heb zelf geen contact meer met hem. Hij spreekt geen andere taal.

De fokkers in de advert voor dressurvakantie zijn Lusitano fokkers.