Buitenrit voor niet-gevordede mensen (stap&draf)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ramonalover

Buitenrit voor niet-gevordede mensen (stap&draf)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 12:38

Ik en mijn vriendin doen mee aan een uitwisseling van school. Wij zijn al een week naar Duitsland geweest en nu komen ze begin oktober een week hier. Ze komen op een zaterdag en dan wil ik sowieso die zaterdag bij ons thuis gaan paardrijden met hem, om hem al een beetje de basis van het paardrijden te leren.
Mijn vriendin en ik leek het leuk om met onze "uitwisselingspartners" op onze vrije zondag een buitenrit ergens te maken. De jongen die bij mij is is niet-gevorderd en het meisje die bij mijn vriendin is wel (mijn vriendin en ik trouwens ook ;)). Maar weet iemand waar je een goede buitenrit kan maken, voor iemand die nog nooit heeft paardgereden, stap en draf-rit?
Ik heb op internet gezocht, maar ik kon alleen 'Les Chevaux' vinden, alleen daar ben ik al een keer op ponykamp geweest, dus ik ken die hele omgeving al, dus weet iemand iets anders?

friesiszwart

Re: Buitenrit voor niet-gevordede mensen (stap&draf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:22

Het lijkt mij niet verstandig en vragen om problemen om met iemand een buitenrit te gan maken die niet voldoende rijervaring heeft.

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:24

Manege Bergemo heeft buitenritten in stap en draf.
2 Jaar geleden heb ik daar met mijn zus een week gereden. Ik vind de galop eng, maar deze ritten gingen heel goed. Wij reden toen op een soort van belgen, een gelders paard en heb ook nog op een shire gereden.
Weet niet of dit te ver weg is voor jullie. Maar zeker een aanrader.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:31

Bij "het Leersemse veld" kan je ook dat ook doen. Weet niet of het ook bij hun op de site staat pb me anders even voor het nummer van Joes(het is wel in Leersum dus misschien wel een eind rijden voor jullie?of maakt dat niet uit?

ramonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:43

friesiszwart schreef:
Het lijkt mij niet verstandig en vragen om problemen om met iemand een buitenrit te gan maken die niet voldoende rijervaring heeft.

Ja, je hebt wel gelijk, alleen ga ik eerst kijken of hij de basis een beetje onder de knie krijgt bij mij thuis en anders zoeken we gewoon wat anders om te doen ;)

ramonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:50

keetie_bijl schreef:
2 Jaar geleden heb ik daar met mijn zus een week gereden. Ik vind de galop eng, maar deze ritten gingen heel goed. Wij reden toen op een soort van belgen, een gelders paard en heb ook nog op een shire gereden.

Heel erg bedankt, ik heb de site gevonden, alleen is het nogal ver weg, want wij wonen namelijk in drenthe.. ;) maar volgens mij is het wel een hele goeie ;) misschien valt er wel wat te regelen met mijn ouders, haha.. maar toch bedankt! :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:51

Op Rijmaaran in Schoonoord is het ook mogelijk.
Daar hebben ze veel fjorden en als je aangeeft dat je weinig ervaring hebt doen ze alleen stap en draf.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:55

Heb zondag mijn vriend verrast met een rit over de Veluwe. Hij had nog nooit op een paard gezeten en het ging heel erg goed!

Superbrave paarden, klein groepje van 4 personen.
Heel mooie natuur.

Google maar op Sanders in Loenen op de Veluwe.

Veel plezier :D

Mijn vriend vond het heel erg leuk en wil zeker nog een keer.

ramonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 20:07

hesterve schreef:
Bij "het Leersemse veld" kan je ook dat ook doen. Weet niet of het ook bij hun op de site staat pb me anders even voor het nummer van Joes(het is wel in Leersum dus misschien wel een eind rijden voor jullie?of maakt dat niet uit?

Utrecht toch? Dat is nog best wel een stuk rijden voor ons, want wij wonen namelijk in drenthe (hoogeveen).. weet niet of onze ouders ons willen brengen ;)

ramonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 20:11

laetitia schreef:
Heb zondag mijn vriend verrast met een rit over de Veluwe. Hij had nog nooit op een paard gezeten en het ging heel erg goed!

Heel mooie natuur.

Die lijkt me wel wat! :D
alleen staan er geen prijzen bij geloof ik..
of ik heb niet goed gekeken :S
weet jij misschien waar dat staat? :o

Wiwabalia_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:16

Dit is absoluut geen goed plan, als er wat gebeurt! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:19

Manege Gasselte deed altijd staprondjes. Is altijd begeleiding naast het paard. Ze doen ook buitenritten onder begeleiding door de Drentse bossen.

Denk dat je hier wel terecht kan ;)

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:53

ramonalover schreef:
keetie_bijl schreef:

Heel erg bedankt, ik heb de site gevonden, alleen is het nogal ver weg, want wij wonen namelijk in drenthe.. ;) maar volgens mij is het wel een hele goeie ;) misschien valt er wel wat te regelen met mijn ouders, haha.. maar toch bedankt! :D

Maak je er gelijk een weekendje van? :+ Center Parcs het Heijderbos ligt er gelijk naast.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:26

ramonalover schreef:
laetitia schreef:

Heel mooie natuur.

Die lijkt me wel wat! :D
alleen staan er geen prijzen bij geloof ik..
of ik heb niet goed gekeken :S
weet jij misschien waar dat staat? :o

Ze zijn redelijk prijzig, maar je krijgt dan wel echt GOEDE begeleiding ;-) en ze doen niet aan grote groepen.
Ik heb 25,- pp betaald en we hebben een staprit van 5 kwartier gemaakt. Het ging uiteindelijk zo goed dat we af en toe zelfs een stukje gedraafd hebben.
Zorg echter wel dat je zelf een goede cap meeneemt want die van hun zijn voor veel mensen te klein...

as90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:18

Manege de Seeruyter op Vlieland! Ze hebben beginners ritten die in stap en met kleine stukjes draf door het bos gaan. De paarden zijn heel erg braaf je kan er caps lenen in alle maten. Ik rijd er zelf regelmatig gevorderde ritten, maar heb ook ervaring met de beginners ritten en kan je deze manege zeker aanraden!

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:35

Je kan ook hier overleggen. We zitten in ieder geval heel dichtbij.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:31

www.africhtingstalvanlaar.nl zou heel geschikt zijn.
Je gaat hier gewoon met je eigen mensen naar buiten, dus niet in een grote groep. Geschikte paarden voor mensen die niet kunnen rijden en je zit er gelijk in het bos. Er komen regelmatig mensen die niet kunnen rijden en er is van alles mogelijk daar!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:35

Het Fjordenpaard :j

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:15

www.ponyhof.nl
in aagtekerke (zeeland), als dat niet te ver rijden is zou ik dat zeker aanraden! heel geschikt voor beginners :) echt stuk voor stuk super brave paarden en een goede begeleiding!

Magsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:05

Manege Bergemo, daar heb ik lang geleden met mijn zusje een buiterrit gemaakt