paardrijvakantie spanje/portugal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anonymous1

paardrijvakantie spanje/portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:53

Hai,

een vreindin en ik willen graag een weekje naar het buitenland en dan lekker het land ontdekken op de rug van een paard. Onze voorkeur gaat uit naar Spanje/Portugal. Wie heeft hier ervaring mee, en tips om op te letten? Een ander land is ook goed, alle verhalen zijn welkom. We zoeken wel een accomodatie die de paarden netjes verzorgd.

Ben benieuwd naar jullie tips/verhalen en ervaringen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:55

Mijn Engelse vriendin doet in ruitervakanties. Het is erg klein van opzet, je bent nooit met meer dan 4 man. Haar man kookt heerlijk, je eet op het terras met uitzicht op de rivier, de ritten zijn adembenemend. Ik reed voorheen ook wel mee toen ik daar nog in de buurt woonde.
http://www.ridingportugal.com/

In Portugal zijn, integenstelling tot wat veel mensen denken, de paarden bijna altijd tip top in orde. En er wordt niet ruig gereden.
Overigens zijn veel bedrijven in paardrijvakanties hier in Portugal van buitenlanders...of buitenlanders die getrouwd zijn met een Portugees...

Tip:In augustus is het eigenlijk te heet om te rijden en zul je heel vroeg uit de veren moeten om te rijden. Heb je daar geen zin in, kies dan liever een andere maand.
Rond de Paas regent het hier bijna altijd....en in oktober regent het ook vaak bijna de hele maand. November en januari kunnen intens koud zijn.
Het kan hier, buiten de zomermaanden om, best koud zijn, met name 'savonds pak dus niet alleen dunne kleding in, denkende dat je naar een warm land gaat.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:47

Hallo,

Dat kan ook bij ons in Portugal!! ;-)
Wij organiseren trektochten op maat. Je kunt zelf aangeven hoeveel dagen je te paard wil, waar je wil overnachten, in het wild, van camping naar camping, appartement of een combinatie van deze mogelijkheden. Ook kun je dagelijks vanaf onze quinta de omgeving verkennen. Op basis van je wensen wordt er een prijs berekend. Alles is incl ontbijt, lunch en avondeten, tent, matras, handdoek en beddengoed.
Wij zorgen ervoor dat de bagage op de overnachtings plek komt zodat er niet onnodig veel op het paard meegenomen hoeft te worden.

Voor meer info hierover kun je contact met ons opnemen en een kijkje nemen op de website.
Wij hebben geen trektochten in de maand juli en augustus. Niet ivm de warmte wat hier prima te doen is te paard in aug. Maar omdat wij de paarden hier moeten hebben voor andere touristen.

Wij hebben van 15 t/m 20 sept ook een trektocht staan waar nog plek is.

Vriendelijke groet,
Wendy
www.quintadatapadinha.com

Anoniem

Re: paardrijvakantie spanje/portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:10

Momenteel zit ik bij wendy in portugal. Nu 2 dagen en Quinta da tapadinha. Is écht een aanrader. Zodra ik weer thuis ben zal ik wss een reis verslagje typen hier op bokt. Dus als je nog iets wil weten ofzo over onze (ben hier met jaimyliefje) ervaringen hier. mijn pb box staat altijd open! En verder staan de paarden hier er uiteraard goed verzorgd bij!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:43

Hai,

bedankt voor de reacties. Ik ga even rustig kijken. We willen graag in het voorjaar, dus niet in de zomer.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:12

Hoi,
Op dit moment ben ik samen met de eigenaar van een paardenbedrijf hier in de buurt (hier is de spaanse pyreneeen) bezig om zijn 5-daagse trektocht weer nieuw leven in te blazen (was een heel populaire trekking en hij had altijd veel nederlandse ruiters die speciaal bij hem kwamen ervoor).
Ik woon hier in Spanje en geef les en rijdt bij dit bedrijf. In de zomer doen ze vooral buitenritten 's morgens en 's avonds, maar in het voor en najaar is de omgeving en het weer perfect voor de meerdaagse tochten.
De paarden zijn vrolijk, goedverzorgd en betrouwbaar met een fijn temperament, en de 5-daagse tocht biedt alles wat je verwacht van een trektocht door de pyreneeen.

Meer info over data en prijzen per pm en binnenkort zal ik op ea commercieel een topic zetten hierover, want in oktober doen we de eerstvolgende week.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:02

Hallo,

de reis is geboekt. We gaan naar Andalusie. In april. Heb er veel zin in!!

alquife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:16

Naar ik hoop toch wel bij www.paardrijdeninandalusie.nl. Zij hebben de leukste, spannendste en mooiste paardrijvakanties, ook voor kinderen vanaf 7 jaar. In de prachtige Sierra Nevada maar ook in Gabo de Gata aan het strand.
Groetjes Marion