KNHS instructieweken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

KNHS instructieweken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:16

Vóórdat iemand het roept: Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt en ik heb geen antwoord gevonden op mijn vraag. Misschien heb ik er gewoon overheen gekeken hoor, dat kan ook natuurlijk..
Ja, ik heb ook op de KNHS site gekeken maar ook hier werd ik niet veel wijzer uit, eigenlijk vind ik het gewoon een zeer onhandige site :+

Ik zou graag volgend jaar aan de KNHS instructieweken meedoen. Ik wil dan het liefst aan de dressuurweken meedoen maar ik kan enkel M/Z dressuurweken vinden en anders is het Allround of SGW. Het probleem is dus dat ik met mijn paard L dressuur ben en met springen heb ik helemaal geen niveau..
Mijn paard is nogal angstig aan gelegd en ik heb niet de nodige springervaring om haar het springen aan te leren dus de allround instructieweek valt voor mij af.
Nu vroeg ik mij af of er ook een instructieweek is voor L dressuurruiters? Ik dacht dat ik het ergens had gelezen maar ik kan het niet meer vinden..
Ik hoop dat iemand mij even kan helpen :)

Bellex

Re: KNHS instructieweken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:43

Nee die is er niet :n maar je kunt wel de springlessen laten vallen. Als je het aangeeft op je formulier kunnen ze je ook bij andere angstige/groene paarden indelen om rustig te proberen :)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:47

Hmm jammer..
Misschien doe ik dat dan wel ja :)
Het probleem zit er vooral in dat ze bij het zien van hindernissen al begint te stijgeren en vaak veel en veels te hoog over de hindernissen springt, waardoor zelfs ervaren springruiters niet in het zadel kunnen blijven zitten..
Dus ik vraag me af wat het effect van een cross kan zijn :P
Maar als ik de crossles laat vallen, wil ik het denk ik wel proberen :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:47

Het gene wat jij gelezen hebt over L dressuur was denk ik een bericht van de afgelopen M/Z week.
Toen waren er plaatsen vrij bij de M/Z dresuurweek en werden er dus ook mensen toegelaten die L met winstpunten waren. Dit was echter om plekken op te vullen en komt normaal gesproken dus niet voor bij deze week.

Volgens mij zijn er bij de allround weken genoeg mensen die niet kunnen springen.
Als je aangeeft dan jullie erg groen zijn wordt er altijd wel rekening mee gehouden en anders
doe je niet mee aan de springlessen?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:52

Waarschijnlijk heb ik dat inderdaad gelezen :)
Ja, ik denk dat ik dat ga doen en misschien gaat het ook wel heel goed als ik hulp krijg van de lesgevers.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:51

Je zou in principe Allround paarden moeten doen.
Toen ik allround pony's deed had ik:

maandag 2x dr.
dinsdag buitenrit en spelletjes
woensdag dressuur en springen
donderdag dressuur en cross
vrijdag keuze les

Dus je springt niet zo heel veel. En als je wilt kan je heel laag springen. En met crossen doe je ook niet zo heel veel, dus ik denk dat je dat wel aan kan.