5 september 2010 PUZZELRIT...wie doet er mee???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessacheyenne

5 september 2010 PUZZELRIT...wie doet er mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:09

Hoi!!!

Op zondag 5 september wordt er een puzzelrit in Leersum (Utrechtse heuvelrug) georganiseerd door de Zuidplasruiters uit Moordrecht.

Wie heeft er zin om met eigen paard of pony in de prachtige omgeving van het Leersumse veld en het Zuylensteinse bos posten te zoeken, fotovragen en enveloppevragen te beantwoorden??? De rit is 15 a 20 km en gaat door verschillende soorten bos, hei en zandverstuivingen. Je krijgt van ons een kaart mee waar je zelf de posten moet intekenen. Deze posten ga je vervolgens zoeken in het veld (langs het ruiterpad). Hier krijg je punten voor. Het team met de meeste punten wint deze ZUIDPLASRALLY!!!!

Je kan zelf een team samenstellen van 2 a 3 personen (kinderen onder de 12 zijn van harte welkom maar tellen niet mee in teamverband) en je opgeven via www.zuidplasruiters.nl Het inschrijfgeld bedraagt 15 euro p.p., dit is inclusief lunch. :9k

*\o/* Aarzel niet, geef je op en doe gezellig mee!!! Maar wees snel want vol=vol!!! De inschrijving sluit op 23 augustus. *\o/*

Groetjes, Tessa.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:57

Heel leuk dit jullie dit organiseren. Zelf zou ik er graag meer over willen weten qua voorbereiding en ook wat betreffende het intekenen voor vertrek. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Is het een soort TREC wedstrijd?
Daarbij de prijsuitreiking in Moordrecht lijkt mij niet praktisch aangezien er wellicht deelnemers zullen zijn waarbij Moordrecht uit de richting is. Is het niet beter op het vertrekpunt voordat iedereen weer naar huis zal gaan de uitreiking te houden.
Ik hou dit toppic in de gaten, het lijkt mij leuk hieraan mee te doen.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:19

De zuidplasrally wordt elk jaar door deze vereniging georganiseerd, we gaan dit jaar voor het eerst wat verder weg. Het is ondoenlijk iedereen te laten wachten tot de laatste deelnemer gefinisht is (we zitten nu al op 40 deelnemers), vandaar de prijsuitreiking op de vereniging thuis. We verwachten niet dat iedereen hierbij aanwezig kan zijn, maar telefonisch kan tegenwoordig ook!

Ik weet niet precies wat een TREC wedstrijd inhoud. Bij deze puzzelrit is het de bedoeling om in het veld posten (zijn grijze bordjes met een zwart letter of cijfer) te zoeken. Deze posten moet je vooraf intekenen op een kaart die je van ons krijgt. De posten staan als spelden op een "moederkaart", deze moet je secuur overnemen. Voor elke goede post krijg je bonuspunten.Je krijgt ook envelopvragen mee, deze vragen kunnen over van alles gaan. Open je de envelop en beantwoord je de vraag goed dan krijg je bonuspunten, beantwoord je de vraag fout dan krijg je strafpunten, open je de envelop niet dan krijg je helemaal geen punten. Verder krijg je ook nog vier fotovragen. Je zoekt de plaats op waaruit de foto genomen is en schrijft de juiste kleur lintje op je antwoordvel. Hiermee verdien je ook bonuspunten. Bij een fout antwoord verliespunten. Het is de bedoeling zoveel mogelijk punten te verzamelen, het team met de meeste punten wint. Je moet wel binnen de vier uur blijven, zonder je paard te overnemen, anders krijg je strafpunten per kwartier overschreden tijd.

De rit is binnen deze tijd goed te doen als je op een normaal tempo rijdt.....liever later finishen dan je paard te overnemen!!!

Het is prettig als je voor deze rit een zadeltas of heuptasje hebt. Daarin kun je je pen, potlood, kaart, (indien je dat wilt een kompas of gps) antwoordvel en envelopvragen droog meenemen. Afhankelijk van het weer is evt. regenkleding ook geen overbodige luxe. Een cap is verplicht evenals schoenen of laarzen met een hak.

Van ons krijg je een lunchpakket, deze kun je meenemen of na de rit nuttigen. Er is ruim voldoende parkeergelegenheid. Je kunt na de rit je paard eventueel afspuiten. Voor bix e.d. na de rit moet je zelf zorgen. Voor "wegbrengers die niet zelf rijden" is er een prachtige wandelomgeving, een geitenweitje, wandelpony's (shetjes) voor kleine kids en een restaurantje met terras aanwezig!!!

Indien je nog meer vragen hebt....stel ze maar!!! Misschien tot de 5e september??? Groetjes, Tessa.

Nado

Re: 5 september 2010 PUZZELRIT...wie doet er mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:53

He, wat leuk!!

Ik heb mijn paard aan het Leersumseveld staan en ik doe graag mee. Ik ben benieuwd vanaf welke plek het vertrek is, om te zien of het voor mij te doen is om onder de man er heen te gaan.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:49

Hoi Nado!

We vertrekken en finishen bij de fam. M. Boonzaaijer, Heulweg 10 in Leersum. Dat is tevens een partycentrum en ze hebben een stalhouderij. Als je wilt meedoen zou je mij dan willen pb'en? Je kunt je nog inschrijven via ww.zuidplasruiters.nl Lukt dit niet pb me dan zeker dan kan ik nog wat voor je ritselen! Misschien tot 5 september? Groetjes, Tessa

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:35

Ik zou graag meedoen, hoe kan ik me opgeven (wie mailen van de Zuidplasruiters?)

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 11:09

op de home-pagina van de zuidplasruiters.nl staat rechts (zuidplas)rally, deze aanklikken en dan het formulier invullen. Succes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:42

Jammer, is vlakbij huis/stal maar dan zijn we net op vakantie. Gaat hem niet worden dus.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 17:17

jammer susanh, volgend jaar is er weer een rally. Meestal is dat op de eerste zondag in september. Waar ie dan gehouden wordt weet ik nog niet. Groetjes en een fijne vakantie, tessa.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 17:31

De inschrijvingstermijn is bij deze gesloten vanwege de grote belangstelling voor deze rit! We zitten dus VOL! :)) :)) :))

scoobydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:23

Leuke rit! Moet helaas werken.Op 6 nov hebben we zelf een sint hubertusrit in Epe.Met Jachthoornblaazerz en de hele rattenplan erbij ook gezellig met een warme maaltijd achteraf.Misschien zie ik jullie dan? Voor meer info http://hubertusrit.hippischepe.nl

Gr saskia

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:20

Ik heb vandaag genoten van de rit. Natuurlijk heeft het weer daarbij ook heel goed geholpen.

Het was voor mij voor het eerst dat ik zo'n puzzelrit heb gereden en ik vond het erg leuk om te doen.
Complimenten ook voor de organisatie, erg goed geregeld allemaal, goede uitleg en Leersum is een prachtige omgeving om te rijden.

Kortom helemaal top.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:59

Het was idd een beregezellige dag...ben best een beetje kapot nu! Ik ben blij dat ik volgend jaar gewoon weer mee kan rijden ipv uitzetten := . Maaike en Jetske (team 1) zijn de uitzetters voor 2011, post 8 heeft ze helaas toch genekt! Misschien tot volgend jaar Berith??? (Je krijgt automatisch een mail voor deelname voor volgend jaar) Je viel wel op met je pak-shet, iedereen had 't erover!

Tot volgend jaar! Groetjes, Tessa.

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:00

Ik doe graag volgend jaar weer mee :D