Rijden aanhet Strand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyckoWorld

Rijden aanhet Strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 15:45

Hallo,
ik vroeg me iets af.
Ik was er al langer over aan het prate om eens mte mijn paard voor een week naar het strand te gaan.
Nu heeft mij vriendin gelezen dat dit niet goed is als je paard nog nooit op het strand heeft gelopen.

Maar ik wil alleen op het harde zand en ik rij zonder hoefijzers...

zou het egt veel kwaad kunnen als ik naar het strand ga?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:47

Ik heb nog nooit gehoord dat het slecht zou zijn voor je paard...
Ik zou wel een beetje uitzoeken hoe laat het die week (als je gaat) ongeveer laag water is, dan heb je veel meer hard zand en hoef je niet in het mulle zachte!

Vall89

Re: Rijden aanhet Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:23

Ik heb het idd ook nog nooit gehoord dat dit slecht zou zijn. Heb nog even snel gegoogled maar kon het hier ook niet op vinden dat het slecht zou zijn

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:26

Waarom zou dit slecht zijn? Is even slecht als een paard die alleen maar strand is gewend, ineens in een bos te rijden. Enige wat er kan gebeuren is dat je paard het eng vindt... Gezien het bewegende water en de open ruimte, maar verder?

Ja, je moet natuurlijk niet onwijs in het mulle zand gaan rijden, maar gewoon een weekje vakantie aan het strand is op zich helemaal niet erg hoor...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:29

Het 'harde' zand schijnt juist een goede bodem te zijn?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:43

strand zelf kan geen kwaad, alleen voorzichtig zijn met in de duinen rijden, dat is namelijk wel zwaar zeker voor paarden die dat niet gewend zijn.

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:29

Hi!
Als je paard verder in goede conditie is en jij het in die week een beetje opbouwt en niet gelijk een paar uur gaat rijden, dan is er niets aan de hand. Maar verkijk je inderdaad niet op het duin, waar je over het algemeen toch doorheen moet voordat je aan het strand bent -tenzij je de luxe hebt om een strand te vinden waar je direct bij de afgang de trailer kunt parkeren. :D Al heeft het net geregend, het duin is zeer zwaar terrein door diep, mul zand. Dus hoe korter je dat stukje kunt maken, des te meer je je paard ontlast.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:33

Alle paarden die nu op het strand komen hebben dat ook een keer voor het eerst gedaan. Er is niets mis met naar het strand gaan met je paard, zolang je het maar op een verstandige manier doet.
Hou inderdaad rekening met het mulle zand van het duin en ga de eerste keer op het strand niet in galop en al zeker niet in rengalop. Leer het paard eerst omgaan met de ruimte en de branding, keutel eerst maar eens gezellig in stap over het (harde deel van) het strand, die (ren)galop kan later wel een keer. Leer het paard dat je op het strand meer kunt doen dan alleen maar loeihard lopen ;)