Gaan er nog NVVR-Bokt leden naar het kaartleesweekend?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Gaan er nog NVVR-Bokt leden naar het kaartleesweekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 18:37

Dit weekend dus: [EA-CO] Raak jij soms ook helemaal de weg kwijt???
Naast kaartlezen en GPS is het natuurlijk ook een uitgelezen weekend om je bepakking te testen en de kunst bij elkaar af te kijken.
Om alvast wat ideeën op voorhand uit te wisselen, dit topic.

Ik zoek dus nog handige oplossingen voor bagage aan een dressuurzadel. Ik expirimenteer nu met een touwtje vanaf de voortuigringetjes achterlangs, maar wellicht zijn er nog slimmere ideeën.
Vaste ringen is vooralsnog geen oplossing.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:08

ikke schreef:
Ik zoek dus nog handige oplossingen voor bagage aan een dressuurzadel. Ik expirimenteer nu met een touwtje vanaf de voortuigringetjes achterlangs, maar wellicht zijn er nog slimmere ideeën.
Vaste ringen is vooralsnog geen oplossing.

Kan een zadelmaker geen extra ringen aan de achterkant maken?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:43

Jaaaa, ik ga ook naar dat weekend :D (maar dat wist je al)

Uiteindelijk is een dressuurzadel niet heel geschikt voor bepakking, bij bepakking wil je eigenlijk meer dragend oppervlak dan de kussens van een dressuurzadel bieden. Het gebruik van een dressuurzadel betekent dus dat je met je belasting (kilo's en kilometers) dus ook extra voorzichtig moet zijn. (en ook dat weet je al :=

Silence

Re: Gaan er nog NVVR-Bokt leden naar het kaartleesweekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:37

Ik wilde naar dat weekend gaan :j
Maar helaas (nouja, is ook erg leuk hoor, maar daardoor kan ik dus niet) zitten we dat weekend met ons paard bij de Drunense Duinen.

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:43

Ik ben er ook bij!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:50

Bonique schreef:
Ik ben er ook bij!

Leuk, met je nieuwe paard of met de Fries?

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:54

Denk dat ik Zaïno mee neem. Ben druk bezig met trailer laden. Alleen laden gaat heel goed maar kan nog niet alleen de stang er achter doen. Maar ik heb nog 2 maanden de tijd dus dat moet wel lukken denk ik.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:58

In 2 maanden kunnen ze veel leren ;)
Ik ben heel benieuwd!

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:18

Tis een mooi mannetje om te zien hoor, althans dat vind ik. Hij heeft in 1 maand al heel veel geleerd. Dus ik denk dat het wel goed komt.

appellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:30

Hoi allemaal, :roll:
Ik zit er over te denken om mee te gaan... :)*
Ik ken nog niet zoveel mensen bij de NVVR, ben wel lid sinds januari dit jaar. Vind dat wel spannend, denk dan dat veel mensen met zijn twee-en komen, zit ik daar "alleen"... ^)

Van kaartlezen heb ik geen kaas gegeten en een GPS heb ik ook nog nooit gebruikt, dus wat dat betreft zou het wel heel goed voor mij kunnen zijn. :oo

Wat betreft die zadeltas bevestiging? 8)7 Ik heb zelf een zadeltas die ik achter het zadel heb. Die lusjes maak ik zo dat er een singelstoot doorheen kan, en ik heb een bandje gemaakt met aan beide uiteinden een D-ring. Die past precies van het ene klipje (aan de zadeltas) onder de zadelflap door, voor het zadel langs, onder de volgende zadelflap door, aan de andere kant aan het klipje. Het enige wat de tas dan nog kan is onder je zadel schuiven, maar met een bontje er onder is dat bijna onmogelijk. Werkt goed bij mij. Hopelijk snap je er wat van. :j

Nog een tip voor mij als misschien-eerste-keer-mee-met-een-NVVR-meerdaagse-rijder? :evaw:

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:37

appellien schreef:
Nog een tip voor mij als misschien-eerste-keer-mee-met-een-NVVR-meerdaagse-rijder? :evaw:

Ja, stuur dat inschrijfformulier nou maar gewoon in en kom gezellig naar dat weekend. :+
De meeste mensen komen daar "alleen" naartoe (nou ja, met hun paard), maar je leert op zo'n weekend een hoop mensen kennen die je bij volgende weekenden ook nog weer tegen kunt komen. Maar al die mensen zijn ooit voor de eerste keer gegaan :D (en dat ze nog altijd naar weekenden gaan moet je toch iets vertellen over de gezelligheid...... 8-) )

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:41

Ik kom niet naar het weekend, ik heb al andere plannen gemaakt ;) . Maar Ikke, ken je de zadeltassen van Stowaway? Die zitten niet vast aan ringen aan je zadel, als je die ergens zou kunnen bekijken kan je zoiets misschien wel zelf ook fabrieken, die van Stowaway zijn niet zo groot en met twee bidonhouders, dat is voor jouw doel misschien niet praktisch. Maar zoiets is misschien wel zelf in elkaar te zetten als je het principe kent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 20:07

appellien schreef:
Hoi allemaal, :roll:
Ik zit er over te denken om mee te gaan... :)*
Ik ken nog niet zoveel mensen bij de NVVR, ben wel lid sinds januari dit jaar. Vind dat wel spannend, denk dan dat veel mensen met zijn twee-en komen, zit ik daar "alleen"... ^)

Van kaartlezen heb ik geen kaas gegeten en een GPS heb ik ook nog nooit gebruikt, dus wat dat betreft zou het wel heel goed voor mij kunnen zijn. :oo

De enige manier om NVVR-leden te leen kennen is deelnemen aan de evenementen en het kaartleesweekend is daar een hele mooie gelegenheid voor. Niet alleen vanwege het mooie bos er omheen of de mooie accomodatie, maar ook vanwege de kok die al jaaaaaaaren bekend staat en geroemd wordt om zijn kookkunsten.

Tip: kom op tijd en neem de maandag ook vrij, zodat je de hele zondag lekker kunt genieten van de omgeving (en maandag na de spits naar huis kunt rijden).
Voor de rest gewoon gaan en laat het op je afkomen, je zult er geen spijt van krijgen.