Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Ik zoek dus nog handige oplossingen voor bagage aan een dressuurzadel. Ik expirimenteer nu met een touwtje vanaf de voortuigringetjes achterlangs, maar wellicht zijn er nog slimmere ideeën.
Vaste ringen is vooralsnog geen oplossing.
(maar dat wist je al)

Ik heb zelf een zadeltas die ik achter het zadel heb. Die lusjes maak ik zo dat er een singelstoot doorheen kan, en ik heb een bandje gemaakt met aan beide uiteinden een D-ring. Die past precies van het ene klipje (aan de zadeltas) onder de zadelflap door, voor het zadel langs, onder de volgende zadelflap door, aan de andere kant aan het klipje. Het enige wat de tas dan nog kan is onder je zadel schuiven, maar met een bontje er onder is dat bijna onmogelijk. Werkt goed bij mij. Hopelijk snap je er wat van.
appellien schreef:Nog een tip voor mij als misschien-eerste-keer-mee-met-een-NVVR-meerdaagse-rijder?
(en dat ze nog altijd naar weekenden gaan moet je toch iets vertellen over de gezelligheid......
)
. Maar Ikke, ken je de zadeltassen van Stowaway? Die zitten niet vast aan ringen aan je zadel, als je die ergens zou kunnen bekijken kan je zoiets misschien wel zelf ook fabrieken, die van Stowaway zijn niet zo groot en met twee bidonhouders, dat is voor jouw doel misschien niet praktisch. Maar zoiets is misschien wel zelf in elkaar te zetten als je het principe kent. appellien schreef:Hoi allemaal,![]()
Ik zit er over te denken om mee te gaan...![]()
Ik ken nog niet zoveel mensen bij de NVVR, ben wel lid sinds januari dit jaar. Vind dat wel spannend, denk dan dat veel mensen met zijn twee-en komen, zit ik daar "alleen"...![]()
Van kaartlezen heb ik geen kaas gegeten en een GPS heb ik ook nog nooit gebruikt, dus wat dat betreft zou het wel heel goed voor mij kunnen zijn.![]()
Nog een tip voor mij als misschien-eerste-keer-mee-met-een-NVVR-meerdaagse-rijder?