Ik ga binnenkort met mijn vz-pony Pipo buiten een wandeling maken door een bos (ik rijd er NIET op), en uiteindelijk langs een meer. Daar ga ik misschien wel in zwemmen met Pipo, maar ik moet eerst nog even een keer langs fietsen en kijken naar de omstandigheden. Maar waar moet ik allemaal aan denken? Zou ik de manen los doen i.v.m vliegen, of juist in knotjes/vlechten i.v.m de warmte? En moet ik nog meer meenemen, bijvoorbeeld een hoevenkrabber, of hoef ik tussendoor zijn hoeven niet uit te krabben? Het wordt een lange wandeling, dus ik heb geen idee wat ik allemaal mee moet nemen.
Wat noem jij een lange wandeling en wat wil je doen onderweg? Handdoek mee is handig als je wil zwemmen bv. En als je echt lang onderweg bent wat te drinken/lunchpakket ook wel. Als het echt warm is zou ik een andere dag kiezen, maar aan de manen hoef je niks te doen. Knotjes zou ik al zeker niet doen, vlechten om wat makkelijker warmte kwijt te raken kan eventueel. Kan pony een singel om? Dan zou hij je drinken, etc. voor je kunnen dragen. Is stuk prettiger dan een rugzak.
Als je door het bos gaat is het nu wel slim om vliegenspray mee te nemen (ivm horzels)... bij ons zitten er echt veel :S
papagroom
Geplaatst: 05-08-10 17:05
Voor de pony hoef je niets mee te nemen hoor Wat voor jouw een enorme wandeling is steld voor hem niets voor
rhanasasja
Geplaatst: 13-08-10 20:24
[quote="tamary"]
Hoe kan je paard je spullen dragen m.b.v. een singel???
Maaiike94
Geplaatst: 19-08-10 19:52
rhanasasja schreef:
tamary schreef:
Hoe kan je paard je spullen dragen m.b.v. een singel???
Als je bijvoorbeeld een longeersingel omdoet, daar zitten dan van die ringen aan. Daar kun je iets aan vastknopen ofzo.
Saffir
Geplaatst: 20-08-10 15:06
Ik heb geen ervaring om te voet te gaan wandelen met een paard, maar wel door ermee te rijden. Ik heb altijd een hoevenkrabber bij, je weet maar nooit dat hij in een steentje trapt en dat het zit te knellen waardoor hij/zij mankt. Wij laten de manen gewoon los, maar als je paard/pony zeer dikke manen heeft zou ik er wel vlechtjes in doen. Geen knotjes. Veel plezier!
DyMarvel
Geplaatst: 20-08-10 15:08
en vergeet niet dat je op de ruiterpaden moet lopen. Je mag niet op de lekkere geasfalteerde fietspaden. (althans bij mij in de buurt)