trektocht met paard en koets

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wivinne

trektocht met paard en koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 15:30

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die ervaring hebben in trektochten met paard en koets (marathon koets)?
Alle tips zijn welkom, overnachting, aantal km's per dag, voeding paard, positieve ervaring, negatieve ervaring, wat ik zeker niet moet of mag doen,....

Het is mijn eerste trektocht, ééntje van 5 dagen, dus alle hulp is welkom

Ruiterlijke groeten

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:33

Bij onze trektochten gaat er bijna altijd een aanspanning mee. Mensen denken dan vaak dat het tempo laag is, maar dat is echt niet zo! De afstand is het zelfde als gewoon onder zadel. Uiteraard zit de kar dan niet helemaal vol beladen. Wel trek ik het paard een vliegendeken aan als het nodig is, omdat ze zich slechter kunnen verdedigen tegen ongedierte in het tuig. Een tang of goed mes gaat mee voor als het echt eens misgaat en een hoevekrabber.

wivinne

Re: trektocht met paard en koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 16:57

ik heb een speciaal vliegendeken dat over het mengareel, maar de teugels gaat, deze neem ik zeker mee.

Hoevenkrabber stond al oplijst, een tang en mes gaat mee op de lijst vliegen. Kan inderdaad handig zijn.

Met een aangespan gaat het inderdaad niet trager. Ik rij ook wedstrijden aangespannen met het paard en op training gaat regelmatig een ruiter mee, de gene die moe zijn is paard en ruiter. De mijne loopt altijd nog fit.