Welke manege voor strandrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_merd

Welke manege voor strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 15:22

Ik wil deze zomer een strandrit gaan maken. Het liefst in Zeeland of Zuid-Holland omdat die afstand voor mij goed te doen is.
Ik heb al veel rondgekeken op het internet, maar vind het moeilijk om een geschikte manege te vinden.
Ik heb namelijk beperkte kracht in mijn armen en krijg snel last van mijn rug. Daarom heb ik graag een rit die niet langer dan 2 / 2,5 uur duurt. En de paarden moeten niet te sterk zijn. Want ik heb eigenlijk alleen last van mijn armen bij te sterke paarden, die constant aan de teugels hangen of die te graag voorwaards gaan waardoor ik telkens moet tegenhouden.
Manege Grol spreekt mij aan, alleen ik lees op dit forum niet echt positieve reacties, is dat nog steeds zo?
En misschien weten jullie wel een goede manege die bij mijn wensen past?

Groetjes, Kim.

Nooor_

Re: Welke manege voor strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:27

Het ponyhof?
Het ligt in Aagtekerke (zeeland)
ik vind de begeleiding heel aardig, ze hebben leuke pony's (die niet allemaal trekken) De buitenritten duren 2 uur geloof ik.

www.ponyhof.nl

Antoinette09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:16

Hi! Probeer het bij Recreatie De Stal (www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk aan Zee. Meld ook duidelijk van je beperkte kracht in je armen, dan houden ze er rekening mee met het indelen. Het ene paard is uiteindelijk sterker dan de andere. :D Ritten van 2 uur, dus zou goed moeten gaan!

Kim_merd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:53

Super!
Beide maneges zien er goed uit! Bedankt voor de tips en ik ga me zeker in deze maneges verdiepen!! :D

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:21

Ik ben op vakantie geweest in Renesse, en ben bij manege Grol wezen kijken voor een strandrit. Het zag er allemaal prima uit. Wel erg groot allemaal. De strandrit was helemaal te gek. De paarden die met mijn groep mee gingen waren allemaal superlief en braaf. Ze schrokken nergens van.
Die van mij was heel goed te sturen en ik hoefde maar iets in de houden of hij ging al langzamer. We hebben 3 keer een rengalop gedaan:D
Ik had ook van die negatieve reacties gelezen op bokt, maar ik heb er zelf niks van gemerkt eigenlijk. ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:22

Ik had ooit bij manege egmond een strandrit gemaakt, suuuuuuuuuuuper te geeeeeeek, ook door duinen en bos.

Alleen het is niet in Zuid holland maar Noord holland.

Maar het was echt erg leuk en gaaf, en goed voorwaartse brave paarden, dat wilde ik je niet onthouden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:26

Ik ben ook bij renesse geweest maar dan met eigen paarden. Vond het wel fijn daar maar idd groot. Het strand is wel ideaal, geen pieren waar je omheem moet rijden dus je kunt lekker aan het water blijven rijden.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:29

NooorMe schreef:
Het ponyhof?
ik vind de begeleiding heel aardig, ze hebben leuke pony's (die niet allemaal trekken) De buitenritten duren 2 uur geloof ik.

http://www.ponyhof.nl

bedankt voor het compliment :o haha zeker een aanrader

inggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:33

hej,
Manege Noordland, in 's gravenzande (zuid-holland) heeft maandelijks een 2 uursrit over het strand en door de duinen. als je aangeeft dat je snel last van je armen krijgt, kun je een wat rustiger paard krijgen.
hier de link van de site;
http://www.manegenoordland.nl/
er zit soms wel een rengalop in de rit dus daar moet je wel rekening me houden met je rug &zo

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:33

Manege Smit in Noordwijkerhoud, hele fijne manege. Prettige sfeer en vriendelijke mensen.
En sowieso altijd veilig! Daar vind ik de buitenritten tot nog toe het veiligst voor wat ik ze heb meegemaakt.

En dan heb je nog manege Bakker zit in dezelfde laan als manege smit. Ook leuk.

Welke ik wel afraad is manege Jonkers in Katwijk.. heb daar een slechte ervaring. Maar wie weet is het inmiddels veranderd..

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:36

Ik kan je ook manege Grol aanbieden in Renesse. Ik kom er al sinds klein meisje (jaar of 7) en ben nu 29, en vind de paarden erg relax om op te rijden, en als je vertelt dat je een "probleempje"hebt, wordt er zelfs nog naar het goede paard gezocht

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:39

NooorMe schreef:
Het ponyhof?

http://www.ponyhof.nl

Met deze manege zijn een vriendin en ik ook meegeweest.
Rit was bij ons idd 2 uur. Hele aardige mensen en leuke paarden/pony's!

melissaa321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:42

Kim_merd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:21

Super van jullie reacties allemaal! :)
De keuze tussen Ponyhof en manege recreatie de Stal was al een opgave, maar nu met deze maneges erbij is er nog meer keuze! ;)
Van manege Grol zijn inderdaad zoveel verschillende reacties, maar ik denk dat ik de negatieve reacties maar achterwege moet laten, het is immers niet zomaar een manege dat door de FNRS gekeurd is.
Het aangeven van mijn 'probleempje' is inderdaad bijna altijd al voldoende maar toch is dat niet altijd goed gegaan, daarom ben ik nu wat voorzichtiger, want het moet wel leuk blijven natuurlijk! Maar meestal kan je aan een site of in een gesprek al wel zien of ze meegaand zijn of niet!
Ik zal alle sites eens gaan bekijken en hardstikke bedankt voor het meedenken allemaal!
Groetjes, Kim

_Sarahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:40

Ponyhof Aagtekerke is heel goed !
De paardjes/pony's zijn er geweldig
De leideing is superaardig !

RosaGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:02

ponyhof is erg leuk, aanrader!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:12

Manege grol is zeker aan te raden hoor :)
wat betreft de paarden hebben ze voor ieder wat wils ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:30

Manege Wittebrug doet ook strandritten.
Ik rijd daar, en daar zijn zeker brave paarden!
De ritten zijn daar alleen van 7 tot 9 's avonds.
http://manegewittebrug.nl/

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:13

inggieee schreef:
hej,
Manege Noordland, in 's gravenzande (zuid-holland) heeft maandelijks een 2 uursrit over het strand en door de duinen. als je aangeeft dat je snel last van je armen krijgt, kun je een wat rustiger paard krijgen.
hier de link van de site;
http://www.manegenoordland.nl/
er zit soms wel een rengalop in de rit dus daar moet je wel rekening me houden met je rug &zo

Bij Manege Noordland ben ik 1 keer geweest en vond het echt verschrikkelijk!
We reden met een groep van 10 ongeveer, waarbij 2 kleine meisjes op jonge pony's die dat seizoen nog niet buiten geweest waren. Zonder iets te zeggen zaten we in galop op een smal duinpad waar die pony's met elkaar gingen crossen en ik dat paard van mij ook niet meer kon houden. Pony's allemaal tegen elkaar trappen enzo..
Zou er echt nooit meer heen gaan..

Er zijn genoeg andere, dus ga nooit naar Noordland...

Kasjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:10

Ik weet er eentje in Terschelling (Hoorn) dat is echt leuk,maar waarschijnlijk te ver weg!
Toch de site weten? Stuur maar een pbtje :)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:30

ponyhof is idd goed! het nadeel is alleen wel dat je eerst 20 minuten a een half uur er naar toe moet stappen. Op het strand gaan ze niet heel hard omdat er paalhoofden staan, dus dat is wel weer handig als je niet veel kracht in je armen hebt? :) voor de rest zijn de paarden er heel gehoorzaam en de begeleiding is goed ;)

oh ja, grol is wel leuk, maar kom er iig niet in de zomer! het is dan meer een fabriek ;) daarnaast zijn ze op het strand best sterk, dus niet echt handig voor jou denk ik..

Cassanovaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:26

Manege Grol is erg leuk!!!! Ik ben er deze zomer geweest voor een strandrit en de pony`s zijn heel braaf! als je gewoon zegt wat je hebt dan geven ze je vast wel een braaf paardje!

Aminola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:09

Ik heb geen idee hoe die manege heet, maar in Renesse is een SUPER manege! +:)+
Je moet wel echt goed kunnen rijden, want ze gooien er 4 flinke rengallopjes in.
Ik heb het om 18:30 (met zonsondergang) gedaan, ik geloof in mei. AMAZING!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:02

^^ dat is manege grol

er zijn ( veel ) betere maneges ;)

shanonnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:21

manege grol ben ik 2 keer geweest ik vond het erg leuk ! ,
veder als je een keer naar noord - holland van plan bent te gaan
zou ik duinmanege van poelenburgh aanraden GEWELDIGE manege ! echt super
:D