een tijdje geleden had ik een berichtje gemaakt of iemand me kon helpen met het omdraaien van mijn pony tijdens het buitenrijden. Nou ik het het gelukkig opgelost wel heel kinderachtig maar ja heeft geholpen:). heb er gewoon een halstertouw aan gedaan tijdens het rijden en zodra hij om wilde draaien kwam het trouw strak te staan en ik gaf gewoon been na een paar keer was het opgelost tot nu toe werkt het nog steeds en rij nu zonder dat touw en hij draait niet meer om.
iedereen tog bedankt voor de tips
groetjes nathalie
shasha
Geplaatst: 12-07-10 20:58
ik heb da ook al eens gehad met een paardje , ik heb haar gwn terug omgedraaid en goed aangedreven en kmoet zeggen dat hielp ook wel , maar haar eigenaar kon er niet zo goed mee overweg en daarmee dacht ze aah als ik da bij haar kan kan ik da bij iedereen maar daar dacht ze fout gwn haar zin niet geven maar is tof dat het u ook gelukt is nog veel succes ermee verder !
wat ik altijd deed was als ze linksom wilde omdraaiden haar gewoon een tijdje rondjes laten maken rechtsom, en dan weer verder gaan in dezelfde richting.. zo werd hett een stuk minderleuk en na 2x was het dan ook over
Tommie draait zich wel eens om als hij iets eng vindt. Ik geef hem dan even de tijd om goed te kijken en daarna loopt hij weer door. Dus duidelijk zijn, maar wel rustig blijven.
Ik heb dat op het begin ook gehad met mijn pony. Steeds hetzelfde en het werd steeds gevaarlijker, ze rende zelfs de weg op. De keer daarop toen ze het nog een keer deed, rende ze weer de weg op en er kwamen auto's aan van beide kanten... ik ben toen zo ontzettend boos geworden (vooral ook van schrik en angst) en heb iets gezegd; en nu ga je *** lopen en luisteren want ik ben het nu **** zo zat met je nu luisteren. Flinke tik op haar mooi gevormde dérriere en ze schoot zo weer het ruiterpad op. Sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan.