Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Succes en veel plezier!!
tamary schreef:Omdraaien met een paard wat toch al liever naar huis wil is echt af te raden. Rondje rijden geeft minder gedram dan omkeren.
CrossHorse schreef:Maar al wil die omdraaien, ga desnoods een paar passen verder en draai dan om, anders gaat die er straks in galop vandoor, omdat die terug wil, heb er ook ervaring mee en dit is geen pretje!!!
Miss_Malfoy schreef:Ik denk dat je gewoon veel meer op moet gaan treden, je paard MOET ten alle tijden luisteren, anders een brul en de zweep erover. (Meerdere keren achter elkaar als het moet.) Hou dat vol, keihard optreden gewoon, en dan krijg je een superlief paard, wat niks meer eng vind, en anders alleen maar even kijkt, en altijd goed luisterd.
En niet doen alsof een buitenrit iets speciaals is. Al rijd je door de jungle of de binnenstad of whatever, jij bent gewoon de baas en jou regels moeten opgevolgt worden.
En ja hij gaat je fouten onthouden, je zult nu echt nog extremer op moeten treden ben ik bang...
Succes verder
. Sucses ermee.

Miss_Malfoy schreef:Ik denk dat je gewoon veel meer op moet gaan treden, je paard MOET ten alle tijden luisteren, anders een brul en de zweep erover. (Meerdere keren achter elkaar als het moet.) Hou dat vol, keihard optreden gewoon, en dan krijg je een superlief paard, wat niks meer eng vind, en anders alleen maar even kijkt, en altijd goed luisterd.
En niet doen alsof een buitenrit iets speciaals is. Al rijd je door de jungle of de binnenstad of whatever, jij bent gewoon de baas en jou regels moeten opgevolgt worden.
En ja hij gaat je fouten onthouden, je zult nu echt nog extremer op moeten treden ben ik bang...
Succes verder
Je moet je paard gewoon te slim af zijn, zodat er geen reden is om vervelend te doen
Paard had het waarschijnlijk gewoon bloedheet, irriteerde zich scheel aan de steekvliegen en wilde (natuurlijk!) niet naar buiten. Ga dan in eerste instantie gewoon helemaal níet en wacht op een beter weerstype in plaats van zo'n weer als wat jij had.