schrikken tijden buiten rit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leey

schrikken tijden buiten rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 19:25

haloo

uhm ik heb een vraag mijn haflinger doet de laaste tijd ZO raar als ik met haar op buitenrit ga gaat ze de laaste tijd gewoon van alles schrikken ik heb het idee dat ze gewooon iets zoek om van te schrikken want ze deed het nooit ?:S

weet iemand wat het kan zijn

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:32

Wist ik het maar dan had ik waarschijnlijk ook de oplossing voor mijn eigen haflinger :o met ZEER wisselend karakter met buiten rijden!
Rij je altijd alleen als ze veel schrikt of met andere paarden.

leey

Re: schrikken tijden buiten rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 19:34

nou ik rij altijd met mijn vriendin en die rijd op haar tante van mijn paard :P meschien is het gewoon het weer of zo maar het word wel aardig iritand :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:38

ga je altijd alleen op buitenrit of met anderen?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:30

de quarter waarmee ik buitenrij is de laatste tijd niet meer zo gewent om buitenritten te maken. sinds het lekker weer is doen we dat weer. en ook zij kijkt nu naar meer dingen als normaal. wat ik probeer:
ik leid haar af, laat haar kijken naar de dingen die ze mogenlijk niet vertrouwd, en als ze zich aanstelt, moet ze gewoon niet zeuren en doorlopen.

ik ben zelf niet bang aangelegd, en word niet zenuwachtig of angstig als mn paard zulk gedrag vertoont. maar als ik dat wel zou doen, zou ze ene stuk heftiger reageren denk ik. nou is ze ook wel erg braaf buiten van zichzelf hoor.

maar toch is het wel apart, dat als er een auto langs komt scheuren en de inzittende als ze langs ons komen keihard beginnen de schreeuwen, ze er niet van schrikt! ze kijkt niet eens op, terwijl ik en degene die mee was het niet aanzagen komen haha!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:54

Misschien is ze verveelt ofzo?
Neem je altijd dezelfde weg?
Eens wat anders proberen & hopelijk werkt het :D
succes!

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 11:55

hoi nee ik rijd nooit de zelfde wegen :P doe altijd een andre route . maar ze draait nu all weer wat bij meschien was ze zelf niet zo lekker of zo kan dat ook ?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:42

Mijn haflinger heeft precies hetzelfde. Ze is nu 5 en nog echt heel schrikkerig soms. Ik rijd veel met haar in de duinen elke keer als ze een hert ziet en die gaat lopen dan gaat zij der ook vandoor. En van een hardloper enzo schrikt ze ook maar volgens mij schrikt zij gewoon doordat het de hele tijd super rustig is in de duinen en dan is er opeens iets of iemand. Ik praat heel veel tegen der tegenwoordig en dat helpt echt! Als ik dat hert al zie dan zeg ik Let op! En dan is het echt veel minder.

Nieknollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:28

je paardje kan ook anders reageren omdat ze momenteel wat kwetsbaarder is (het blijven vluchtdieren). Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat ze hengstig is, futloos door de warmte, gevoelige hoefjes.
Zeker omdat je nu zegt dat het al weer beter gaat kan er zoiets hebben meegespeeld. Als het lang aanhoud moet je zoeken naar een andere oplossing.
-N-

Plukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:18

haloow..
ik heb dat idd ook een tijdje met mijn Haflinger gehad!!
heel irritant,,
maar gwn heeel veel buiten ritjes maken,,
en dat in de winter ook proberen te doen,
des noods iemand die er in het begin naast fiets ofzooww..

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:36

Ik heb t wel eens met mijn bijrijd tinker gehad... die was altijd echt bomproof, schrok bijna nooit en als hij al schrok was het alleen stilstaan en kijken... maar 1 keer zat ik ergens in draf en ging hij steeds harder, en op een gegeven moment spurtte hij er keihard in galop vandoor en was hij niet meer terug te nemen, terwijl hij normaal altijd heel gevoelig was voor hulpen en voor stem... :S ik weet nog steeds niet wat het was, het is daarna nog 2 keer gebeurt, maar verder altijd weer bomproof geweest... dan reed ik hem echt aan het riempje zonder zadel door t hele bos heen, en dan kon je een bom af laten gaan en zou hij nog niets doen :S

wolfg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:43

Ik heb precies het zelfde met mijn haflinger gehad. paar maanden terug is die heel erg geschrokken van een wielrenner en ik was toen ook behoorlijk in shock. ik heb echt een tijd niet buiten gereden maar het blijft zoo leuk! 3 weken geleden ben ik weer eens gegaan wel een wat scherper bitje ingedaan want als die een fietser zag of hoorde dan ging die er van door enzo. maar ik heb hem die rit met een heel los teugeltje gereden en we kwamen ook fietsers tegen enzo maar ik probeerde dan rustig te blijven en dat lukte! ik was zo blij nu rijd ik weer lekker buiten en kan ik ook gewoon weer buitenrijden met me trens bitje dus puur uit de ontspanning dan is er niets aan de hand! succes!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:46

Ik rij een paardje dat dat karacter zoizo heeft, wat ik doe als ik merk dn ze dus iets naar buiten wil krullen en haar oortjes gaan een kant op dan por ik even vlink bij binnen been ik haar buik :+ }> is natuurlijk niet erg lief maar werkt wel omdat ze dan na 3 x wel weet ze ik haar en hoe dan ook langs rij :P