manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blackbeauty5

manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:35

hallo!
ik ga volgende week met een vriendin en mn zus een strandrit maken bij manege heemskerk. ik ben er al eerder geweest dus ik weet wel een beetje hoe het gaat enzo. maar wij gaan zonder begeleiding, alleen nu wilde ik weten of de weg naar het strand moelijk is? dat ik een routebeschrijving mee moet nemen of iets of dat ze het goed uitleggen? vorige keer heb ik een duinrit gemaakt, maar mischien kan iemand mij uitleggen hoe je die rit moet maken?
alvast bedankt! ;)
xxxxx

xCaitlin

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:37

Ik heb het een paar maanden geleden gedaan met een groepje, ook zonder begeleiding. Je krijgt een duin/strandkaart mee met de route :).

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:38

Je krijgt een kaart mee, en er zijn twee duinovergangen. :)
Ik zou niet de pony Jola nemen want die kregen we het strand niet op met gevolg dat de rest ook begon te staken _O-

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:41

hahah oke dat is wel handig, we hadden vorige keer ook niet kaartjes maar ik heb er eigelijk niet op gekeken, ik dacht oke vast haha!
@VERAx bedankt voor de tip haha.
welke paardjes hadden jullie? en welke waren leuk en/of snel?

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:43

Ik had Banjer, als je dood wil moet je daar op gaan. Leuke pony in bos en duinen, het strand zijn we niet op geweest maar na verhalen gehoord te hebben zou ik er niet nog een keer op gaan om dan wél het strand op te gaan :+ in bos en duinen is ze trouwens ook onwijs druk. Mocht je haar toch nemen, hou haar vooraan.

Jola schijnt wel mee te vallen, weet niet waar het aan lag dat ze toen zo dom deed. Jola en Prommes kunnen het goed met elkaar vinden.. Verder weet ik dat BJ, Bonnie en Beauty braaf zijn.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:48

hoezo als je dood wil op banjer? haha. bokt die op t strand of is die juist heel snel ofzo?
oke , dankje voor de info :)
zijn ze trouwens voorwaarts op het strand? of is het echt zo dat ze niet vooruit te krijgen zijn?

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:49

sorry dat ik zo veel vraag, haha :o

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:49

Ik zou uberhaupt niet naar manege heemskerk gaan.
Heb daar een paar jaar geleden een strandrit met begeleiding gemaakt, en ik schrok van wat ik aantrof. Paarden met enorme doorgezakte ruggen, oude stands, met zijn 3en in een stal die nog te klein zou zijn voor één paard, een pony die nog geen half jaar onder het zadel was die 2x per dag een strandrit van 3 uur moest lopen en ga zo maar door. Eens maar nooit meer voor mij. Begeleiding zat ook gewoon de halve rit te paffen op haar paard... :n

Stilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:52

Je mag alleen van mei t/m september niet overdag op het strand met de paarden :n
Vanaf 19.00 uur mag het wel :D

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:53

Banjer gaat keihard aan de kletter, je moet echt heel sterk zijn als je haar wilt houden.

Voorwaarts zijn ze zeker op het strand.
Toen ik er was stonden er geen 3 pony's in één stal, doorgezakte ruggen vond ik ook meevallen. Het is geen luxe manege nee, maar heel erg vond ik het ook weer niet..

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:54

wow hee, volgens mij is het wel opgeknapt dan. want ik ben er in de mei geweest en toen hadden wel alle paarden een eigen stal en ze zagen er goed uit! wel was de stalling een klein beetje oud en donker maar ze zeiden dat ze in de zomer zouden gaan verbouwen.
in de mei was het in ieder geval een stuk beter aan toe dan dat jij beschrijft!

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:55

Oke fijn om te horen dat het nu beter is dan! :)
Ik ben echt geschrokken toen, en wij hebben ook de dierenbescherming ingeschakeld met de hele groep. Blijkbaar is er toch iets aan gedaan dan. :)

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:58

@stilco
ja dat weet ik ! :) we gaan van 18.00 tot 21.00 ze zeiden dat dat de normale tijd was om een strandrit te doen
@xcaitlin
o okee, zijn er ook nog iets grotere paardjes die leuk zijn? volgensmij waren die jij beschreef die dunne welshjes, toch?

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:58

Candace schreef:
Ik ben echt geschrokken toen, en wij hebben ook de dierenbescherming ingeschakeld met de hele groep. Blijkbaar is er toch iets aan gedaan dan. :)

ja gelukkig want wat jij zei klonk inderdaad verschrikkelijk!

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:00

BJ en Jola zijn Haflingers, Prommes is een Fjord. Banjer is wel een smalle pony ja, C pony denk ik. Bonnie is vrij klein, zit IJslander in denk ik. Beauty was volgens mij al wat ouder, zo zag ze er iig uit, gok ook een C pony.

http://94.100.118.237/919500001-9195500 ... _9OgS.jpeg
vlnr,
BJ - Jola - Banjer - Prommes - Bonnie - Beauty.
Laatst bijgewerkt door xCaitlin op 16-06-10 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:01

BJ is een sterke haflinger, en die is ook erg leuk :)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:02

Banjer is ondertussen al een ouwetje.. menig ritje op banjer gemaakt, wat een schatje was dat! Er kan natuurlijk iets gebeurd zijn, maar Banjer was (denk 6 jaar terug) 1 van mijn favorieten omdat Banjer altijd zorgde dat ik veilig thuis kwam. Vele namen die hier voorbij komen ken ik, verbaasd me, omdat die in mijn ogen toen ook al ouder waren. Alleen Bonnie was toen nog écht piepjong.

Maar ik stam nog uit de tijd van spicy (heb ik deels zadelmak gemaakt), Prommes als jonkie, Wiskey, Bo, etc.
Laatst bijgewerkt door muiszje op 16-06-10 18:05, in het totaal 2 keer bewerkt

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:03

dedeniesnies schreef:
Candace schreef:

ja gelukkig want wat jij zei klonk inderdaad verschrikkelijk!

Het is in dat opzicht dan wel verbeterd, maar nog niet iets waar je een tweede keer heen gaat :n
Oja, en je moet hekken openen, op je route naar het strand. :)

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:08

@VERAx ja dat was tijdens de duinrit ook, maar dat was opzich niet zo moelijk als je eenmaal doorhebt hoe het werkt!

en banjer lijkt me nu echt een leukerd eigelijk! maar ik heb mn paardje al gereserveerd, hihi. reed vorige keer op teddy tijdens een duinrit en was op slag verliefd. is iemand wel eens met hem naar het strand geweest?

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:09

muiszje schreef:
Banjer is ondertussen al een ouwetje.. menig ritje op banjer gemaakt, wat een schatje was dat! Er kan natuurlijk iets gebeurd zijn, maar Banjer was (denk 6 jaar terug) 1 van mijn favorieten omdat Banjer altijd zorgde dat ik veilig thuis kwam. Vele namen die hier voorbij komen ken ik, verbaasd me, omdat die in mijn ogen toen ook al ouder waren. Alleen Bonnie was toen nog écht piepjong.

Maar ik stam nog uit de tijd van spicy (heb ik deels zadelmak gemaakt), Prommes als jonkie, Wiskey, Bo, etc.

Hmm dan weet ik niet wat er met Banjer gebeurt is, want ze was echt super druk.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:10

@ xCaitlin
o ik kijk net je foto en ze zijn er erg leuk uit! vooral prommes heeft een leuk koppie! :)

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:10

xCaitlin schreef:
muiszje schreef:

Hmm dan weet ik niet wat er met Banjer gebeurt is, want ze was echt super druk.

mischien had ze toen heel lang niet gelopen ofzo?

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:11

Daar heb je wel kans van, maar na die strandrit ging een vriendin er nog een keer heen, en ging toen op Banjer. Zij waren toen wel het strand op geweest en ze vertelde me dat Banjer keihard aan de kletter ging.. Terwijl ze toch echt wel kan rijden.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:12

Dat kan wel kloppen want er was echt geen houden aan Banjer..

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:12

Banjer wilde trouwens ook alles behalve stilstaan toen we even op de kaart wilden kijken in de duinen _O-

Maar Veer, toen ik er op reed viel ze nog wel mee, ze was alleen erg opgefokt.