Paard huren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 19:10

Ik hoorde van mijn vriendin dat ze, als ze slaagt(wat wel waarschijnlijk is), wij ergens in Nederland(we wilden het liefst kort bij een strand o.i.d) op een camping mogen.
Nu leek het ons dus leuk als we met het paard gingen, zij heeft een eigen paard, dus die gaat dan sowieso mee, maar alleen ergens rijden is natuurlijk ook niet gezellig, dus we dachten er misschien over om dan een paard te huren. Dan delen we de kosten en wisselen we onderweg af(ik dus eerst bijvoorbeeld op het gehuurde paard, en dan op haar paard en andersom).
Maar, ons budget ligt niet bijzonder hoog(we werken allebei, maar erg goed betaald is het niet), en overal wara ik op sites kijk voor paardenverhuur, zijn die tarieven per uur, en dan zit je gauw op iets van 10-15 euro. Maar we willen dus echt zegmaar een dagje erop uit, aangezien de omgeving voor ons onbekend is willen we niet dat we verdwalen en achteraf weet ik hoeveel moeten bijbetalen, of erachter komen dat we over 10 minuten terug moeten zijn op die stal.
Verder willen we dus ook ergens met paardlief staan waar we dus welkom zijn(een camping of iets waar we het paard dus veilig kwijt kunnen).
Dus we zoeken hetvolgende;
-In de buurt van een strand/duinen
-Goedkoop paardverhuur(toch willen we graag een goedverzorgd paard, niet dat ze erbij staan als weet ik wat)
-Eerlijkheid over de paarden en ook betrouwbare paarden(we kunnen beiden goed rijden, en aangezien haar paard er vaak wat van maakt zijn we voorbereid op onverwachte dingen; lees: bokpartijen, rengalopjes op ongewenste momenten etc)
-Een paardvriendelijke camping
-Zonder begeleiding wegmogen, want we willen het liefst gezellig samen rijden, en zelf bepalen waar we heen gaan.

Heeft iemand misschien betrouwbare en enigsinds goedkope maneges/stallen voor ons, die we zouden kunnen proberen?
Edit: Heb je voor het huren van een paard trouwens een ruiterbewijs nodig of zo? Want dat hebben wij dus niet(we komen amper op de weg, en hier in de buurt is er ook amper mogelijkheid dat te halen + het is schoftig duur)

iirrssjjee

Re: Paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:37

Op sommige maneges moet je je ruiterbewijs hebben, maar op sommigen ook weer niet ;).
Kijk eens even op http://www.ponyhof.nl/
Dat is een camping waar 44 paarden en pony's staan, allemaal erg betrouwbaar.
En waar je ook je eigen pony kunt stallen!

skiep1

Re: Paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:10

Goeie tip, ga ik zelf ook eens kijken.. lijkt me wel leuk voor een mini vakantie :)

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:11

RC T Fjordenpaard. de buren van het ruitercentrum is een camping met het Ronostrand. Je zou daar kunnen overnachten, het is een meertje met een strandje. je zit wel in de bossen. maar het bos is zeker de moeite waard om in rond te hobbelen. je kan bij het ruitercentrum dat naast de camping ligt een paard huren. ze hebben paarden in alle soorten en maten! ikzelf vind het er erg leuk, omdat je er heerlijk naar buiten kan!
1 uur paard huren is 14 euro.
ze hebben er gigantisch veel paarden, altijd 1 die je leuk vind dus!

http://rchetfjordenpaard.nl/
(onofficiele site, wel een hele informatiefe site!)

veel plezier nog!

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:13

ohja, je kan je paard er ook stallen! haha, wel handig om te weten!