Wie gaat er mee naar de trapper ranch?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iemandiemand

Wie gaat er mee naar de trapper ranch?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:15

Hallo,
Ik zou graag met een groepje een weekend naar de trapper ranch gaan of midweek.... We gaan dan op de paarden van daar hele lieve westernpaarden. De datum moet ik dan even met jullie overleggen. Hier is de site: http://www.trapperranch.nl/ Ik ben hier al een keer vaker heen geweest maar dan een dagtrail dit beviel me supper!! Ik ben 17 jaartjes oud en kom uit almelo :D Als het jullie leuk lijkt mee te gaan pb even of zet een reactie hieronder :o

Groetjes nanette

blackbeauty5

Re: Wie gaat er mee naar de trapper ranch?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:41

klinkt leuk! wat voor paarden hebben ze daar? en wat voor niveau rij je er? :)
Groetjes, Denise

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 19:17

heey,

ze hebben er een haflinger, arabieren, quaters. Ik kan L niveau rijden maar ik heb 1 keer eerder er gereden dus weet nu welke dingen ik op de paarden daar moet doen(kan eigenlijk geen western) maar die paarden doen eigenlijk alles :D :D :D

Groetjes

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:35

o oke! maar ik bedoelde eeeigenlijk, wat doe je met het rijden? alleen stappen? of veel galopperen en dan handgalop of rengalop of veel draven of greppels heuveltjes enzo?

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:20

heel veel stap veel draven en handgalop maar als je 10 min hebt gestapt moet je een heuvel op en dat gaat wel knetter hard(de paarden bokken niet gaan niet langs elkaar heen)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:23

Ik heb daar ook 2x gereden. Een keer een dagtocht en 1x een weekend. Niveau wordt aangepast aan diegene die meerijden. Wij hebben toen wel een aantal pittige galopjes gedaan.
Paarden zijn super te vertrouwen. Hebben de keren dat ik er gereden heb geen van allen een stap verkeerd gezet. Dus het zijn ontspannen tochtjes.
Ik ga niet mee, ga over 1,5 week al een week naar Tjechie om daar te gaan paardrijden. :)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:35

zeker die paarden zijn zo goed opgevoed en getraint ze waren ooit 5e van de hele wereld geworden met een aantal van die paarden!! vond het zo cool toen hij dat zei :D

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:52

Te gek zeg! Ben er vorig jaar een weekend wezen rijden met wat vrienden. Niets dan lof over de paarden, de begeleiding, accomodatie, gezelligheid, alles ik gewoon super geregeld daar.

Veel plezier iig!!!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:55

oh tof!
Doe Bob de groeten :)

Ik weet dat ze een tijd geleden zijn veranderd van locatie (nu bij camping Diever), en niet zoveel paarden meer hebben. Dacht dat het nu iets van max 3 of 4 ruiters was.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:59

Haha Bob.....nou ik vind het niks !!! De begeleiding was poedersuiker tijdens de ritten. Als je voorop ridt moet je kijken of iedereen aangesloten is bij een weg oversteken....not, hij was al met 3 aan de overkant en de rst stond nog te wachten op verkeer.
Ruiters moeten aangesloten blijven...en de begeider moet daarop letten of NIET oversteken....

Verder niet aan de rijtijden houden....als je max 4 uur weg wilt moet je geen 6 uur weggaan....

Pauzeplaats... wil meneer gewoon 4 eigen paarden in het koppel bij zijn paarden gooien...sorry, dat vind ik niet kunnen...

Hij zal best leuke dingen doen en een aardige vent zijn, accomodatie was toen super ( groot bartje) en de koeien-lessen waren geweldig maar de ritten buiten vond ik niet correct...

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 15:08

Nouja bij ons was het helemaal leuk ik was wel aangesloten met mijn paard maar er gingen 2 door en ik met iemand stond nog te wachten tot de auto's voorbij kwamen en daarna sloten wij aan niks mis mee hoor ik kan mijn paard wel tegenhouden ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:10

Dat begrijp ik wel, en ik hou ook mijn paard wel maar het wel erg slecht dat je dit als begeleider laat gebeuren!!!
En wij zijn dus niet de enige !!!! Je hebt hetzelfde meegemaakt.

Hierdoor kunnen er serieuze ongelukken gebeuren...en vind ik dus bedrijfsmatig een slechte zaak.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 15:15

Ik denk dat hij wel doorhad dat wij goed genoeg konden rijden om het paard tegen te houden. Hij is echt heel gek met zijn paarden, en zorgt er goed voor. Hij zou niet zomaar een ongeluk gaan veroorzaken

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:20

ik ben 4 of 5 keer met Bob meegeweest en heb niets raars meegemaakt....alleen maar hele fijne ritten op hele fijne paardjes...
Maar dat zegt natuurlijk niet dat er nooit iets kan gebeuren.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:40

Nanette:Dat zijn geen excuses om zo met klanten op buitenritten om te gaan mbt de veiligheid.
Natuurlijk is hij gek met z'n paarden en natuurlijk kan élke klant goed rijden.... dat doet echter niets af aan het feit dat hij niet goed oplet en verantwoording neemt met zijn ritten.

Hoe goed je ook kunt rijden, hoe fijn je paard ook is en hoe gek je ermee bent. Je steekt nou eenmaal NIET bv een weg over als niet de hele groep meekan of aangesloten is.
Daarvoor ben je begeleider en moet je opletten, ook al rij je met mensen met eigen paarden of wat dan ook.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:15

ja...ik heb een heel fijne rit gehad op de paarden het was helemaal supper dus daarom wil ik met een groepje bokkers een midweek of een weekend erheen :D

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:07

oeee... leuk! Ik werk daar (camping) dus misschien kom je mij nog wel tegen.

Het is gewoon een prachtig gebied om te rijden en de paardjes zijn super.

Veel plezier!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 12:59

haha oke, leuk :D

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:05

Ik ben er alweer 7 jaar geleden geweest, toen nog in het Drents Friese woud, bij Appelscha. Een midweek. Heb daar buitenritten gereden, de paarden zijn echt supermak en braaf. Veel gejogd, en ging kapot van de spierpijn maar het was wel erg leuk. We hadden een leuke groep.
Maar die Bob....toen was het als tie geen alcohol in zn mieter had was tie niet te genieten......

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 17:46

Oke, wat leuk dat zoveel mensen er geweest zijn, maar wie gaat er deze zomer mee??? :D

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:06

Wat leuk dat ik er nu een stukje op Bokt over lees. Ik ga over 2 weken een dagtrail maken en ik kon me er al niet zoveel bij voorstellen maar het klinkt allemaal erg leuk!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:34

@Urnie85: Laat ik d't nou net niet geroepen hebbe omdat ik al niet positief over alles was daar.... :D
Maar nu je het toch ter sprake brengt....... ;)

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:07

Ik heb afgelopen dinsdag een rit gemaakt bij de Trapper Ranch. Prachtige omgeving! Heb nu wel ontzettend veel last van spierpijn maar het is het allemaal waard! De paarden waren echt SUPER en Bob was heel aardig en heeft ons allemaal mooie plekjes laten zien. Als het lukt zal ik binnenkort wel wat foto's op Bokt zetten. Ik ga er zeker nog een keer heen!!