Mooie buitenrit groningen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveeyouu

Mooie buitenrit groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 20:18

Ik wil graag een super mooie buitenrit maken,
alleen ik weet niet goed waar.

weet iemand een leuke plek?
met zee strand of bos?

we hebben een trailer dus een stukje auto rijden is niet erg.

Gitta1977

Re: Mooie buitenrit groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:20

Lauwersmeergebied, Noordlaarderbos, Glimmen, Meerwijck-Zuidlaardermeer... Genoeg te beleven!

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:21

Tip: ga naar je plaatselijke staatbosbeheer dinges en vraag daar naar de ruiterroutes in de buurt. Vaak hebben ze ook wel kaarten waar de routes op uitgestippeld zijn.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:23

Het Balloërveld is heel erg mooi!
Dat is in Noord-Drenthe, ten Noordoosten van Assen ongeveer. :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:48

Meerwijck leuk maar zou ik niet doen met de trailer zo groot is het niet. Zou dan naar idd balloerveld, zeegse die richting op gaan.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:49

Blauwestad (h)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:50

Lauwersoog :j Wij hebben het er vanavond toevallig nog over gehad om binnenkort die kant eens op te gaan.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:42

Omgeving Glimmen/Noordlaren/Apelbergen is erg mooi, kun je ook best een langere rit maken!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:33

wouterpaard schreef:
Meerwijck leuk maar zou ik niet doen met de trailer zo groot is het niet. Zou dan naar idd balloerveld, zeegse die richting op gaan.

Maar dat is dan weer geen Groningen... O:) In Drenthe kan ik ook nog wel een rijtje opsommen...

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:37

Drenthe ken ik ook een hele rits inderdaad ;-)

Heb je in Groningen wel strand om te rijden?!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:40

Kardinge strand,hahahahaha...grapje.
Volg dit even....mooi rijden in Groningen,ben benieuwd!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:41

Uhm... Nee. Volgens mij niet. Althans, bij het Zuidlaardermeer is het maar een klein stukje en bij Tripscompagnie heb je ook niet heel veel ruimte bij het water dacht ik (maar daar ben ik nooit geweest). Misschien bij het Schildmeer nog wat, maar verder zou ik het ook niet weten. Bij Kolham zit ook een stuk bos maar daar ben je met een uur wel uitgereden (zit ook water + strandje bij). De oostelijke hoek van de provincie ken ik niet zo goed maar bij Blijham/Ter Apel etc moet ook wel leuk rijden zijn. Iets met 'sprong over het veen' ofzo, is vast wel te vinden via Google.

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 16:55

Oke,

Heeft iemand dan ook nog iets met strand?
of eventueel ruiterpad met kleine spring mogelijkheden?

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:58

Ik kan je alleen het lauwersmeer gebied aanraden, echt heel erg mooi (zelf nog niet met paard geweest maar laatst met de honden). Misschien als je richting Ter Apel/Vriescheloo etc. gaat dat je nog wel mooie bossen tegenkomt :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:58

In de buurt van Een heb je in het bos wel wat springmogelijkheden, daar staan wat natuurlijke hindernissen. Ik weet alleen niet hoe lang je je daar kunt vermaken, ik ben er alleen van de winter een keer geweest en toen kon ik niet overal komen door de sneeuw.

Glimmen/Noordlaren rij ik nu veel en daar kan je prima rijden :j Ben je zo een paar uur zoet.

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 17:03

Okee.

Ja in een ben ik laatst heen gereden vanaf zuidhorn.
ook best te doen en vooral erg gezellig met gezellige mensen.
dus dan ben je er so.
alleen heb daar geen hindernissen gezien.

een bedoel je toch dat bos vlak bij het fjordenpaard?

Stara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:00

Kijk eens op http://www.sprongoverhetveen.nl 10 ruiter-en menroutes zijn hier in kaart gebracht met samen ruim 400 km routes. De routes lopen door heel Westerwolde met aansluitingen op het Drentse en het Duitse routenetwerk. Westerwolde is een nog onontdekt gebied waar rust, ruimte en prachtige natuur overheerst. De routes lopen langs mooie brede bermen van rustige wegen, maar ook over zandpaden door oerbos, brede zandpaden langs kanalen om even lekker de benen te strekken, akkers en slingerpaadjes door het bos.
Aan deze 10 routes zijn ondernemers verbonden waar je welkom bent met je paard. Van pensionstalling, pleisterplaats, b&b tot campings. Je kunt de routes apart rijden, of aan elkaar knopen om een trektocht te maken. Via de website kun je de routekaarten bestellen.
De mensen zijn hier nog vriendelijk en ook als je een weg moet oversteken, heeft je paard alle ruimte. Dus geen toeterende auto's en gehaaste mensen achter je aan!

Groeten, Anet
http://www.hoeveansalo.nl

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:12

HoeveAnsalo schreef:
Kijk eens op http://www.sprongoverhetveen.nl 10 ruiter-en menroutes zijn hier in kaart gebracht met samen ruim 400 km routes. De routes lopen door heel Westerwolde met aansluitingen op het Drentse en het Duitse routenetwerk. Westerwolde is een nog onontdekt gebied waar rust, ruimte en prachtige natuur overheerst. De routes lopen langs mooie brede bermen van rustige wegen, maar ook over zandpaden door oerbos, brede zandpaden langs kanalen om even lekker de benen te strekken, akkers en slingerpaadjes door het bos.
Aan deze 10 routes zijn ondernemers verbonden waar je welkom bent met je paard. Van pensionstalling, pleisterplaats, b&b tot campings. Je kunt de routes apart rijden, of aan elkaar knopen om een trektocht te maken. Via de website kun je de routekaarten bestellen.
De mensen zijn hier nog vriendelijk en ook als je een weg moet oversteken, heeft je paard alle ruimte. Dus geen toeterende auto's en gehaaste mensen achter je aan!

Groeten, Anet
http://www.hoeveansalo.nl

Klinkt ook erg aantrekkelijk!!!