met een shet een sulky over het strand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rocco_Love12

met een shet een sulky over het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 21:24

hallo,
ik weet niet of het hier goed staat.
omdat mijn pony een blessure heeft en niet mee kan naar texel. had ik het idee om met de shet heen te gaan met een sulky alleen ik weet dus niet of dat wel kan..
maar heeft er iemand ervaring met een sulky over het strand met een shetlander voor?
wie weet of dat te zwaar is ?
of andere infomatie.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:26

Rocco_Love12 schreef:
hallo,
ik weet niet of het hier goed staat.
omdat mijn pony een blessure heeft en niet mee kan naar texel. had ik het idee om met de shet heen te gaan met een sulky alleen ik weet dus niet of dat wel kan..
maar heeft er iemand ervaring met een sulky over het strand met een shetlander voor?
wie weet of dat te zwaar is ?
of andere infomatie.

ik denk zelf dat het best zwaar is,
als je op dat harder zand gaat?

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:26

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat het te zwaar is. Als ik met mijn shet naar het strand ga zonder sulky moet ze soms al flink doorlopen om door het mulle zand te komen. Misschien gaat het op sommige stukken wel, maar ik denk niet dat het heel erg handig is. Wel super leuk idee. :)

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 21:27

hard zand is logisch..anders krijg je blesuures

Ies_

Re: met een shet een sulky over het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:30

Maar je moet toch bij dat harde zand zien te komen. Gaat meestal ook eerst over een heuvel om op het strand te komen, dan door het mulle zand en dan ben je vaak pas op het harde zand. Ik denk niet dat het handig is. Maar ik ben benieuwd wat andere erover zeggen. :)

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 21:31

ik ben al vaak genoeg op strand geweets dat ik weet hoe ik bij het harde kom maar het gaat der om hoe gaat het als je op het harde bent

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:43

Gasssssuuhhhh!!!!!!
Ik heb het zelf nooit gedaan bij gebrek aan Shet, maar ik ken hele volksstammen (unterstatement :D ) die dat wel doen.
Vroegah (20+ jaar geleden) was dat op Texel ook geen enkel probleem; ik weet echter niet of er ondertussen iets veranderd is, waardoor het fysiek onmogelijk is om met een sulky het strand te bereiken.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:02

Wel verstandig om daarna je wagen goed schoon te spoelen, omdat het anders gaat roesten als een gek.