stoeterij nr. 1 burgh-haamstede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_ponys

stoeterij nr. 1 burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:16

Hee!
deze zomer ga ik weer op vakantie in burgh-haamstede!
Vorige jaren heb ik telkens strandritten gemaakt op manege lisiduna maar nu heb ik een manege (stoeterij) gevonden waar ik een paard kan huren voor de 4 weken dat ik daar ben! Dit is bij stoeterij nr. 1 in burgh-haamstede dus!
Ik kan alleen niet echt reacties vinden over deze manege, dussss wie kent de manege, heeft wel eens een rit/les gemaakt, kan me iets vertellen over de buitenritten en de paarden?

Vertel alles wat je weet! :D

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:55

Het mag de naam manege niet hebben hoor, het is een verzameling boxen bij een boer, waar degene waar je bij huurt, een aantal paarden heeft staan.
Paarden staan 24/7 buiten en zien er verder goed uit, de locatie vind ik niet bijzonder, ver van het bos en strand, buitenbak is er wel, maar in slechte staat.

Ik denk als je Lisidina belt, je met hun misschien ook zoiets kunt regelen, ze zijn wel voor veel in en zijn in de opbouwfase(nieuwe eigenaar)
Locatie is ook veel beter, gelijk aan het bos en strand.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:58

Ik heb daar ooit 1x gereden, maar nooit meer.
Had afgesproken om 13 uur, toen was die vent die daar van is nog bezig, heb zeker nog een half uur moeten wachten, toen zei hij dat de paarden nog op de wei stonden en alles nog gedaan moest worden. (lekker als je 13 uur afspreekt) :S
Uiteindelijk 1,5 uur later gingen we weg.
De rit was erg saai, sloom paard had ik ook en eer je op het strand was kon je weer terug. Veelal stap en weinig bos, duin en strand. Geen rengalop.

Vond het ook een zeer onvriendelijke bende allemaal en is de naam zeker niet waard!
Ik ga nu altijd naar Lisidina en dat blijft toch de allerleukste manege.

Tessebes

Re: stoeterij nr. 1 burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:41

Ik hoorde idd dat het een beetje een zooitje is daar, maar ben er zelf nooit geweest. Misschien kun je er wel terecht om een paard te huren. Kan me voorstellen dat ze bij Lisidina geen paard voor 4 weken willen verhuren. Ik zou eerst even bij die stoeterij gaan kijken en een keer een ritje maken, voordat je afspreekt voor 4 weken.

fleur_ponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 13:13

Tessebes schreef:
Ik hoorde idd dat het een beetje een zooitje is daar, maar ben er zelf nooit geweest. Misschien kun je er wel terecht om een paard te huren. Kan me voorstellen dat ze bij Lisidina geen paard voor 4 weken willen verhuren. Ik zou eerst even bij die stoeterij gaan kijken en een keer een ritje maken, voordat je afspreekt voor 4 weken.

ja, dat is dus een beetje lastig, want ik woon in utrecht :P dus dat is ruim 2 uur rijden heen en dan moet je ook nog terug!
maar heeeel misschien ga ik het toch binnenkort doen! Ik heb ook stoeterij woodstock en manege lisidina gemaild of het daar kan, maar bij lisisina zou ik strandritten moeten begeleiden dan (lijkt me leuk maar met 4 jaar rijervaring niet zo verantwoord!)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:04

Nee joh, met de auto is het ruim anderhalf uur denk ik. Je zou ook bij Manege Grol kunnen checken.

fleur_ponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 12:26

Tessebes schreef:
Nee joh, met de auto is het ruim anderhalf uur denk ik. Je zou ook bij Manege Grol kunnen checken.

ja het is wel 2 uur ;) heb het al heeeeeel vaak gereden!
maarremm.. manege grol is die niet in renesse? ik wil namelijk graag in burgh-haamstede zodat ik op de fiets kan. (liefst bijna elke dag :P)

quibbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:11

ik kom daar ook regelmatig, maar heb dan een eigenpaardje mee. onze caravan staat namelijk net om de hoek. :P Veder is de accomodatie goed als je verder alles zelf kunt regelen, maar de eigenaar mag ik niet zo. Je kunt beter vragen bij stoeterij woodstock. eigenaresse is veel aardiger. Waar zij precies zit weet ik nu niet.

fleur_ponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 18:46

Oke! Wat bedoel je precies met 'verder alles zelf regelen?' ;)
ik heb stoeterij woodstock gemaild (al 1 of 2 weken geleden) maar nog steeds niks gehoord...