Wat als je paard mest op het fietspad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh_

Wat als je paard mest op het fietspad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 21:30

Heb rare vraag hoor :D

Was vandaag weer buiten gaan rijden met mijn paard, maar om aan het bos te geraken moet ik altijd een stukje via de openbare weg wandelen. Nu heeft mijn paard nog nooit gemest onderweg, maar vandaag stonden er 2 associale pubers (veel jonger dan mij waren ze niet hoor :o ) aan hun auto te sleutelen. Ze hadden de deuren wijd open staan en er klonk een ontzettend luide herrie! Mijn paard was hier dus bang voor, maar ik moest er wel voorbij. Uit schrik had ze een beetje laten lossen dus := Nu begonnen die twee dus naar mij te roepen dat ik het moest opkuisen. Ik heb hen gewoon genegeerd, omdat zij ook geen respect voor mij toonde. Nu is natuurlijk mijn vraag : Wat doen jullie hiermee ?
Ik rij meestal met haar op het fietspad, omdat die de gehele weg gescheiden wordt van de weg door een hegje en ik hierdoor dus niet in de weg loop voor de auto's.

Is het verplicht om de mest op te gaan ruimen? Weet dat dit bij een hond wél zo is, maar ik kan toch moeilijk een poepzakje meenemen :')

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:32

Ik schuif het altijd eventjes in de berm.
Vind het wel zo netjes voor andere gebruikers ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:33

Ik maak uit je taalgebruik op dat je uit België komt :o
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het in België geregeld is, maar ik meen dat het in Nederland niet verplicht is op te ruimen. Er zijn wel gemeentes in NL die het wel verplicht stellen het op te ruimen.

Praktisch is anders, zo makkelijk kom ik mijn paard niet op :+

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:34

Ik stap ook altijd af en loop terug en schuif het in de berm. 1x was vlakbij huis, ben ik daarna even met de auto teruggereden (luiwammes :-)) en heb het opzij geschoven. Ik had in jouw geval tegen ze gezegd dat je het wel kan opruimen maar dat zij dan eerst de muziek uit moeten doen.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 21:35

Falona schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het in België geregeld is, maar ik meen dat het in Nederland niet verplicht is op te ruimen. Er zijn wel gemeentes in NL die het wel verplicht stellen het op te ruimen.

Haha ik wou alles zo netjes verwoorden, toch niet echt gelukt dus ;)

Ja lijkt me helemaal niet handig om het op te ruimen. Ik zit er namelijk ook niet op te wachten om een hele weg met stront aan mijn laars verder te rijden :D

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:36

Gewoon in de berm rijden, dan valt het niet zo op :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:36

Ik ruim de mest van mijn paardje nooit op , we wandelen in bos en op openbare weg waarvan één baan een 70 km baan is en daar ga ik echt mijn en mijn paard haar leven niet wagen door af te stappen en de mest te ruimen
Paardemest is anders dan bij honden, paarden eten geen vlees en vergaat rapper, een paar keer enn bui en het is weg

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:37

Ik had van de week precies hetzelfde! Mijne poept ook eigenlijk nooit op straat maar nu dus een keer wel. Het was maar een smal fietspad en de weg ernaast is heel druk. Ik dacht dat als ik af zou stappen ik het verkeer veel meer zou hinderen dan met het beschaafde hoopje. Maar goed, als fietser wil je ook niet graag allemaal hopen moeten omzeilen natuurlijk. Als het een rustig gelegen fietspad was geweest had ik het zeker weggeschopt.

Bloempjeh_

Re: Wat als je paard mest op het fietspad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 21:40

Als zij vriendelijk waren geweest, had ik er zelfs voor terug willen rijden hoor, om het dan met een schepje in de berm te smijten :P

Ze waren gewoon zo associaal dat ik het liefst een middelvinger naar hen had opgestoken. Heb het maar gelaten omdat het mij van die types leken die eens met hun auto lekker dichtbij zouden rijden..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:49

Ik ruim het áltijd netjes op. Als ik in het dorp rijd dan schuif ik het met mn laars in de dichtbijzijnde bosjes, als die er niet zijn in de goot. Als ik op het fietspad rijd altijd in de berm....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:26

het moet ook gaan, de pensionstal waar mijn pony staat, is aan een drukke weg waar men 70 mag rijden maar waar men altijd rapper rijd (richting 90), daar ga ik echt niet afstappen
en het is op den buiten daar is men dat meer gewoon, sommige rapen het zelfs op om hun tuin te bemesten

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 22:50

Het ligt inderdaad maar aan de plaats en hoe het verkeer in de omgeving is. Ondanks dat de weg naar het bos volledig op het fietspad is, zou ik toch flink in de weg staan als ik daar even ga halthouden..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 01:09

Falona schreef:

Je hoeft je mest niet van het fietspad te ruimen omdat je daar helemaal niet mag rijden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:41

Kuggur schreef:
Je hoeft je mest niet van het fietspad te ruimen omdat je daar helemaal niet mag rijden.

Wie heeft het over een fietspad? Dat is een ander hoofdstuk. Ik heb het sec over de wetgeving omtrent het al dan niet verplichting ruimen van mest.
Daarnaast komt TS uit België en is de wetgeving daar wellicht helemaal anders.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:16

Falona schreef:
Wie heeft het over een fietspad?

Lees de topic titel.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:18

En waarom quote je mij dan?

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:16

Ik vind het maar lastig om je mest op te ruimen. Stel dat je een paard hebt wat echt hieper is en niet stil blijft staan. Dan kun je je mest ook niet opruimen :P Dus ja een beetje mest vind ikzelf niet zo erg. Het stinkt toch niet XD maarja ik kan best begrijpen dat andere niet paardrijdende mensen er last van hebben ookal kan ik me dat niet voorstellen :P

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:37

ik ruim het alrijd even op even afstappen en dan langs de weg of in de berm ,
Maar die pubers tonen geen enkel respeckt dus had ik gezecht lik het maar op :Y) hahaah nee had het dan ook niet voor hun opgeruimd:P :Y)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:44

Ik woon in Belgïe en er komen vaak paarden langs het fietspad soms ligt er wat en laten ze het ook gewoon liggen dus ik denk niet dat het verplicht is om op te ruimen.

Julia_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:01

Ik heb helaas niet altijd de gelegenheid om het op te ruimen, als ik aan het wandelen ben schuif ik het met mijn laars de berm in !

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 10:44

Na wat discussies met enkele mensen wisten de meesten me te vertellen dat het niet verplicht is om het op te kuisen, enkel bij honden is dit zo..

Als mijn paard het nog een keer doet zal ik wel zo keurig zijn om het de berm in te schoppen (helaas is er op dat stuk geen, maar dat terzijde :D )

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:49

Kuggur schreef:
Falona schreef:

Neej eigenlijk moet je op de weg rijden met je paard. ;) paard met ruiter is een bestuurder.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 10:53

Mandy_B schreef:
Neej eigenlijk moet je op de weg rijden met je paard. ;) paard met ruiter is een bestuurder.

Weet ik, maar ik woon op een weg richting industriegebied (= véél vrachtwagens) en we hebben een breed fietspad, die gescheiden wordt van de weg door een heg. Wat zou je dan kiezen? :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:54

ik wil het best opruimen. Heb ooit een keer gehad dat mijn paard op het pas geveegde stoepje vlak voor een café poepte. De café-eigenaar stond nog met de bezem in de hand. Dus ik stop netjes en bied mijn excuses aan (namens paard :P). De eigenaar vraagt of ik het ook op wil ruimen. Ik zeg: wil ik wel, maar hou jij mijn paard dan even vast? Dat wilde ze niet en ze vond het daarnaast ook vies dat ik met haar bezem de poep van Hawai op zou ruimen. Toen vroeg ze of ik niet toevallig een bezempje bij me had. Nou, toen brak mijn klomt. Ik zei: ja, die zit toevallig in mijn kontzak. Daarna ben ik doorgereden. Daaaag. Ik heb goede wil getoond, maar als ik dan zo'n domme reactie krijg, ben ik weg.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 10:59

ilse86 schreef:
ik wil het best opruimen. Heb ooit een keer gehad dat mijn paard op het pas geveegde stoepje vlak voor een café poepte. De café-eigenaar stond nog met de bezem in de hand. Dus ik stop netjes en bied mijn excuses aan (namens paard :P). De eigenaar vraagt of ik het ook op wil ruimen. Ik zeg: wil ik wel, maar hou jij mijn paard dan even vast? Dat wilde ze niet en ze vond het daarnaast ook vies dat ik met haar bezem de poep van Hawai op zou ruimen. Toen vroeg ze of ik niet toevallig een bezempje bij me had. Nou, toen brak mijn klomt. Ik zei: ja, die zit toevallig in mijn kontzak. Daarna ben ik doorgereden. Daaaag. Ik heb goede wil getoond, maar als ik dan zo'n domme reactie krijg, ben ik weg.

Haha, dat dacht ik toen ook gelijk. Het is niet dat je een poepzakje hebt zoals bij honden :D
Die jongens dachten ook vast dat er onder mijn vliegendeken een heel assortiment aan spullen zat!