Gezocht: bijna perfect vakantieadres met ponybeest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Gezocht: bijna perfect vakantieadres met ponybeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 19:33

Wie o wie kan mij helpen aan het bijna perfecte vakantieadres voor twee personen met ponybeest aan de hand van het volgende wensenlijstje?

Voor het ponybeest:
° stal met uitloop
° eventueel weide (ponybeest heeft de neiging zich dood te eten dus weidegang alleen beperkt en met graaskorf)

Voor de mens:
° vakantieverblijf op hetzelfde terrein
° bij voorkeur een bungalow/chalet (geen tent, trekkershut, hotelkamer etc., beetje comfort en ruimte mag best)

Voor ponybeest/menscombinatie:
° uitrijmogelijkheden direct aan het terrein in verband met gebrek aan lef aan menszijde (mens heeft gemerkt dat directe uitrijmogelijkheden haar net even over de drempel van het buitenrijden helpen :D )

Lokatie:
° bij voorkeur Veluwe, andere geschikte lokaties ook welkom

Verblijfsduur:
° minimaal weekend, maximaal week

fjordnina

Re: Gezocht: bijna perfect vakantieadres met ponybeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:13

www.oudemeulenbrugge.nl

Even overleggen wat de mogelijkheden zijn mbt uitloop en hoeveelheid weidegang, maar er is erg veel mogelijk.

Ze hebben een comfortabel 2 persoons appartementje met uitzicht op o.a. de weide.

Uitrijmogelijkheden? Je zit midden in het natuurgebied, mooier kun je het niet hebben.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:25

Kijk eens bij de De Witte wieven in Nunspeet of bij SAMOZA in vierhouten. Ik weet niet precies wat ze bieden maar in ieder geval kan je daar je paard meenemen. En misschien Hotel de Mallejan in Vierhouten.... In putten heb je ook Bos huis drie....

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:25

Bed & breakfast Het Wildhuys, www.wildhuys.nl
Ben er zelf vorig jaar geweest, super locatie, aardige mensen, luxe kamer, paard lekker op een weitje evt snachts in een buitenstal.
We gaan dit jaar weer! :D

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:15

www.binneninn.nl
en dan samen met mij (40) en mijn pony (welsh arabier superbraaf om je van alle uitrijangsten af te helpen!!) uitrijden vanaf huis: naar de Waddenzee bv?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:18

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:26

Vakantiepark Zonnetij!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:29

Hoog Bartje in Zorgvlied ( Drenthe)
Is een vakantiepark met paardenfaciliteiten op het park ( en restaurant en zwembad)
Paarden staan er super, er is een buitenbak ( wel western gericht) en een stapmolen
Je paardje krijgt een eigen weide en kan zo mogelijk op stal, ik had zelf voer meegenomen
Ligt aan een prachtig natuurgebied waar je eindeloos kan rijden
Ik vond het er super
Was alleen zonder mederuiters, dus ik durfde niet te ver van huis te gaan :o

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:37

muc schreef:
Kijk eens bij de De Witte wieven in Nunspeet of bij SAMOZA in vierhouten. Ik weet niet precies wat ze bieden maar in ieder geval kan je daar je paard meenemen. En misschien Hotel de Mallejan in Vierhouten.... In putten heb je ook Bos huis drie....

De witte wieven is echt een aanrader niet echt super deluxe maar wel gezellig en een huisje heeft 2 slaapkamers met 2 persoons bedden en keuken openhaard woonkamer

Site:

www.wittewieven.nl camping
www.debontewieven.nl de manege bij de camping

Je kan gelijk het bos in, ruime bak , gras padocks waar ze zolang in mogen als je wilt als je er maar bij blijft, grote stallen , afspuit plek, goede zweer toppie dus

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:47

@Allen: hartelijk dank voor jullie reacties. Ik zal alle suggesties nog eens uitgebreid bekijken maar zo op het eerste gezicht zitten er al wat bruikbare tips bij.