Trektocht in puntje van limburg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Trektocht in puntje van limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:48

In november ongeveer, ga ik een weekend naar het puntje van limburg, namelijk vijlen.
Ik wil daar graag een trektocht gaan maken, en niet eentje van een uurtje, maar echt een lange stevige rit :)

Ik heb al gegoogled maar ik kon niet echt iets vinden.
Dus weten jullie iets, in de buurt waar ik zit, waar je zonder eigen paard een lange trektocht kan maken?

Alvast bedankt :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:55

__Leonie schreef:
In november ongeveer, ga ik een weekend naar het puntje van limburg, namelijk vijlen.
Ik wil daar graag een trektocht gaan maken, en niet eentje van een uurtje, maar echt een lange stevige rit :)

Ik heb al gegoogled maar ik kon niet echt iets vinden.
Dus weten jullie iets, in de buurt waar ik zit, waar je zonder eigen paard een lange trektocht kan maken?

Alvast bedankt :)

Yep, daar is ook niks. Er zijn best manege's en er zijn mooie stukken om te rijden, maar het zal niet meevallen om iets te vinden wat jij zoekt.
Als ik af moet gaan op de reacties die we daar vorige week kregen tijdens onze trektocht door zuid Limburg (en de rest van het land), dan belooft dat weinig goeds........

__Leonie

Re: Trektocht in puntje van limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:04

Wat voor reacties dan? :)

Queenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:08

Wij zijn ooit (+/- 10 jaar geleden) met eigen paarden op kamp geweest bij Manege Jo van Houthem in Slenaken. Toendertijd kon je daar pony's en paarden huren om buitenritten te maken. Ik weet niet hoe het daar nu zit, maar je zou daar altijd kunnen proberen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:16

__Leonie schreef:
Wat voor reacties dan? :)

Het kostte soms moeite om duidelijk te krijgen dat we vanaf het noorden (voor mij Roermond, voor mijn mede-reiziger Delfzijl)kwamen en door gingen naar Vaals (Drie landenpunt). Men begreep er op z'n minst de lol niet van, maar de meesten dachten eerder in beren-op-de-weg dan in de mogelijkheden die er zijn.

Er zijn daar vrij weinig ruiterpaden en de bossen zijn niet zo groot dat je er echt lange ritten kunt rijden. Wanneer je echter zowel de bossen als het tussenliggende terrein combineert, kun je hele mooie ritten maken. Ik heb geen idee of er bedrijven zijn die dit voor je mogelijk maken.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:48

Dankje Queenie, ik zal even kijken. :)

@ ikke, hmm ja ik kon niet echt iets vinden op internet, dus daarom misschien weet iemand hier iets :P

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:52

Oh mooi, bij manege jo van houtem kan je op afspraak dagtochten maken :)
En het is ook nog eens dichtbij.

Als mensen nog meer ideeen hebben, is het graag welkom!