vooral in het bos, zodra ik op de weg stap naar huis (en das tegenwoordig nog 'n stukkie) gaat ie lopen drammen, over de schouder weglopen zodat ie bijna tegen alle planten, tegels, auto's, prikkeldraad etc. aanloopt, ben geven, andere stelling aannemen allemaal geen zin, been doet hem op zo'n moment helemaal niks...

ook vind ie steigeren de laatste tijd wel een leuk spelletje, ik hou hem gewoon rustig in, menneer gelijk beledigt, hij gelijk in de staking, in spoor hem aan naar voren en gelijk mijn teugels iets naar voren (zodat ie geen grip heeft) redelijk vaak lukt dit wel maar soms probeert ie dan ook weg te schieten, dus houd ik hem in en dan voor ik het weet staat ie alweer... nou waren dat meestal niet zulke hoge steigeringen, maar de laatste tijd valt me op dat ie steeds hoger komt en steeds langer blijft staan ? hoe leer ik dit af of hoe kan ik er tenminste voor zorgen dat ie een beetje onder controle blijft... en heeft iemand er ervaring mee?

maar hij kan ook echt niet fatsoenlijk draven
dan gaat ie heel hard en word ie nog heter.... dramt ie door tot ie echt mag crossen.