gratis toegang Park Hoge Veluwe op hemelvaartsdag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChelseaAyLee

gratis toegang Park Hoge Veluwe op hemelvaartsdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:30

hallo, ik kon het nergens vinden, maar weten jullie dat je op hemelvaartsdag tussen 6 en 8 gratis Park Hoge Veluwe in kan?
Dit geld te paard, met de fiets en lopend, niet met de auto dus.
Ik rijd donderdag om 7 uur van Renkum naar ingang Schaarsbergen, even mooi gebruik van maken. Scheelt toch 10,50 en het is leuk om het park een keer te verkennen.

wuswa

Re: gratis toegang Park Hoge Veluwe op hemelvaartsdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:31

Je zult de enige niet zijn....
Het is daar op dat soort dagen net een pretpark....

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 06:16

Idd het is hier momenteel erg druk met vakantiegasten, maar zorg dat jegoed voorbereid bent met de route die je loopt volgens zeggen schijnt het 1 grote doolhof te zijn de uitgangen om te paard het park te verlaten schijnen moeilijk te vinden te zijn de meeste uitgangen zijn namelijk met wildroosters.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:15

Goeie reden om er dan dus niet te zijn.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:27

ikke schreef:
Goeie reden om er dan dus niet te zijn.

Jij ook ervaring met de uitgangen van Park de Hoge Veluwe :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:54

Ervaring niet, maar ik woon, net als jij, om de hoek, dus waarom zou ik per se op Hemelvaartdag moeten gaan......

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:59

Is dat tussen 6 en 8 's avonds? Of van 6 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds?

Als het inderdaad gratis is ga ik misschien wel ff, maar dan wel zonder paard. :D

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:04

ikke schreef:
Ervaring niet, maar ik woon, net als jij, om de hoek, dus waarom zou ik per se op Hemelvaartdag moeten gaan......

Hahaha ik ook maar om een andere hoek denk ik dan die van jullie. De rijen zullen hetzelfde zijn!

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 22:28

Het is in de ochtend. Het is niet zo'n lekker weer, dus hoop dat het wel meevalt met de drukte.
Dat met die uitgangen wist ik niet, het is mijn eerste keer, maar heb gps bij me, dus ik zal het wel vinden hoop ik.
Anders heb ik de hele dag om te zoeken hahaha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:44

ChelseaAyLee schreef:
Het is in de ochtend. Het is niet zo'n lekker weer, dus hoop dat het wel meevalt met de drukte.
Dat met die uitgangen wist ik niet, het is mijn eerste keer, maar heb gps bij me, dus ik zal het wel vinden hoop ik.
Anders heb ik de hele dag om te zoeken hahaha.

Die zul je ook wel nodig hebben....... :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:21

Graag hoor ik of de topicstarter fijn heeft gereden op de Hoge Veluwe ook zou ik graag willen weten of je makkelijk de uitgangen hebt kunnen vinden? Als het toch makkelijk schijnt te zijn wil ik daar graag ook eens gaan rijden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:25

Ik reed voorheen regelmatig op de Hoge Veluwe vanaf ingang Schaarsbergen (to camping de Hooge Veluwe). Die ingang/uitgang is prima te vinden.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:19

Je kunt bij de ingang voor een paar euro een kaart kopen. Daar kun je heel goed op rijden, nog nooit problemen gehad daar om m'n weg te vinden!

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 20:33

Hallo, nou hier mijn verslag: kwam aan om kwart voor 8 en kon zo de poort door. Er waren wel wat mensen, maar het was zeker niet superdruk. Heb gewoon vanaf ingang Schaarsbergen de ruiterroutes gevolgd, kwam rond half 10 bij uitgang Otterlo. Was eigenlijk de bedoeling deze te nemen, maar wilde nog langer door het park rijden, dus ruiterroutes maar weer gevolgd.
Ben zo ongeveer het hele park doorgeweest, en was rond kwart voor 12 weer bij ingang Schaarsbergen (rijd endurance klasse 3).
Al met al viel het dus zeker niet tegen om de uitgangen te vinden, ben zelf een enorme dwaler, maar als je de routes volgt en wat herkenningspunten onthoud waar je ongeveer vandaan komt, zijn de uitgangen echt niet moeilijk te vinden. De rit was verder heerlijk, afwisselend landschap, erg mooi bos en super mooie stukken hei en zandvlaktes. Sommige paden waren wat zwaar, maar het heeft natuurlijk ook flink geregend.
Je hoeft natuurlijk ook niet perse op de paden te rijden, maar in mijn angst te verdwalen heb ik niet van de routes af durven wijken.
De rit was dus zeker de moeite waard en zonder kaart kom je er dus ook wel.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:48

Hey goed om te horen dat het dus wel te doen is! Ga het zeer zeker ook eens erop wagen dan maar, dank je wel voor het verslag.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:11

ChelseaAyLee schreef:
Hallo, nou hier mijn verslag: kwam aan om kwart voor 8 en kon zo de poort door. Er waren wel wat mensen, maar het was zeker niet superdruk. Heb gewoon vanaf ingang Schaarsbergen de ruiterroutes gevolgd, kwam rond half 10 bij uitgang Otterlo. Was eigenlijk de bedoeling deze te nemen, maar wilde nog langer door het park rijden, dus ruiterroutes maar weer gevolgd.
Ben zo ongeveer het hele park doorgeweest, en was rond kwart voor 12 weer bij ingang Schaarsbergen (rijd endurance klasse 3).
Al met al viel het dus zeker niet tegen om de uitgangen te vinden, ben zelf een enorme dwaler, maar als je de routes volgt en wat herkenningspunten onthoud waar je ongeveer vandaan komt, zijn de uitgangen echt niet moeilijk te vinden. De rit was verder heerlijk, afwisselend landschap, erg mooi bos en super mooie stukken hei en zandvlaktes. Sommige paden waren wat zwaar, maar het heeft natuurlijk ook flink geregend.
Je hoeft natuurlijk ook niet perse op de paden te rijden, maar in mijn angst te verdwalen heb ik niet van de routes af durven wijken.
De rit was dus zeker de moeite waard en zonder kaart kom je er dus ook wel.

Grappig: ik woon in de buurt van die ingang en heb vanaf half 7 (vanuit mijn bedje) paardenhoeven gehoord op het asfalt...er waren er dus meer....

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 22:01

Grappig: ik woon in de buurt van die ingang en heb vanaf half 7 (vanuit mijn bedje) paardenhoeven gehoord op het asfalt...er waren er dus meer....[/quote]

Ja, ben er ook wel wat tegen gekomen. Mijn ijzertjes zal je ook wel gehoord hebben.