niet op buitenwandelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Idifix

niet op buitenwandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 10:48

Weet niet of het hier goed staat,dus excuses als het niet juist is.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die gewoon bijna niet of misschien wel zelfs nooit gaan buiten wandelen met hun paard, wegens te schrikkerig of niet mogelijk wegens misschien wel andere redenen.
Bijkomend zou dan zijn wat doe je dan wel om de afwisseling erin te houden..

lindake

Re: niet op buitenwandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:50

YRT => RT-D

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:53

RT-D ->> BRT :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:56

Ik zelf godzijdank niet, ik maak alles absoluut buitenrijproof, van jongs af aan. Ik moet er niet aan denken om alleen in de ring te kunnen werken met een paard.
Maar ik zie het bij ex- en huidige stalgenoten wel. Afwisseling bestaat dan uit longeren tussen het dressuur- en/of springwerk door.
Zou mijn dingetje niet zijn.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:58

ppff.... kan het me ook niet voorstellen... heb met mijn eigen paard nog nooit in de bak gereden, alleen nog maar buiten.

Verder wat mijn bovenganger zegt :)

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:01

Ik ben pas voor het eerst een klein stukje buiten geweest. Ik ben zelf niet zo dapper om zomaar met een niet verkeersmak paard naar buiten te gaan, dus het was weinig aan de hand qua schrikken oid.
Wat bij mij ook meetelt, is dat het paard niet van mij is, dus wanneer er iets zou gebeuren zou ik niet verantwoordelijk zijn, dat vind ik vervelend.

Wat ik doe voor de afwisseling? Ik dressuur veel, zowel in de binnenbak als de buitenbak, af en toe een wedstrijd, een hele enkele keer springen, heel af en toe longeren en verder gewoon lekker regelmatig een dag vrij. Paard staat ook op de wei trouwens.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 17:11

Maar Marianne , je zegt dat je op wedstrijd gaat soms denk ik daar is zoveel te zien dan zou je toch denken dat ze op straat ook niet schrikken of heb ik daar een verkeerd beeld van..

FalcoMirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:26

Nou mijn pony is bang voor alles wat maar onder de naam 'vervoersmiddel' valt !! Het is niet te overleven om met hem de weg op te gaan. Mijn moeder is wel een keer met mijn vader gegaan maar merkte dat hij echt heel bang was

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:35

Kun je hem dan niet in een wei zetten langs een weg ofzo? Kan hij toch een beetje wennen aan verkeer.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:01

Idifix schreef:
Maar Marianne , je zegt dat je op wedstrijd gaat soms denk ik daar is zoveel te zien dan zou je toch denken dat ze op straat ook niet schrikken of heb ik daar een verkeerd beeld van..

Jep.

Maar voor mijn gevoel (misschien heb ik het mis) zijn er op wedstrijd meer mensen die voorzichtig zullen doen in de omgeving van een paard (denk aan auto/trailers/etc), dan op de weg. De stal staat midden in de polder, dus het zijn voornamelijk bermwegen langs crosswegen hier...

Het scheelt ook dat het mijn eigen paard niet is denk ik... :)

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:05

haha met mijn paard ga ik (voorlopig) ook nog even neit de weg op hoor! ze is heel schrikachtig en op bijna 14 jarige leeftijd ben ik bang dat dat er niet zo heel makkelijk meer uitgaat. mssn een keertje aan de hand met iemand erop die wat meer lef heeft dan ik. :P

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:12

ik probeer zovaak mogelijk naar buiten te gaan maar meestal kan ik niet zoveel. Met zegmaar geen uitrijdmogelijkheden. Ik stap wel eens over weggetjes bijna elke week wel maar echte buitenritten maken kan echt niet bij ons. Ja het hele dorp door naar een polder waar ze alles aan het verbouwen zijn en het stervens druk is en dan een beetje in een wei galopperen :')

ik probeer regelmatig andere dingen , grondwerk, dagje vrij , longeren, buiten uitstappen, dressuren heel af en toe springen. Ik vind het erg jammer maar binnenkort gaan we lekker weekje weg naar de bossen , en zit ook al een dagje te denken. Maar wij hebben zelf geen trailer wat dan ook weer een heel gedoe is ..

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 12:12

Ja,hier is het juist wel geschikt om veel buitenritten te maken, maar het gaat me meer om de aard van het beesje dan om het praktische. Dus echt niet buiten kunnen gaan omwillen van je paard zijn gedrag, of verleden of etc..

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:29

Ik ben mijn paard nu aan het leren buiten te rijden, we gaan wandelen aan de hand en soms stap ik na de les uit (het pad op en af en steeds een stukje verder)
Hopelijk gaat dat goedkomen want lijkt mij niet fijn als je met je paard niet naar buiten kunt want het is voor ruiter en paard (meestal) een ontspanning

_Evelyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:08

Er zijn genoeg dingen om je 'binnen' bezig te houden als het buiten toch meer stress dan plezier is: een trail parcour opzetten, grondwerk, tikkertje spelen, zitlessen,...

ymke1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:26

Die van mij kijkt haar ogen uit als ze buiten is, dan draagt ze haar hoofd ook heel hoog zegmaar. Dan durf ik niet met haar buiten te gaan lopen, als ze schrikt (ze schrikt alleen van schapen en struiken, groot verkeer is dan geen probleem voor haar) dan heeft ze me zo omver, maar ja ik ben nou ook al een paar maanden niet buiten geweest om die reden, ben nog zoekende naar een oplossing :+

Alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:58

k rijdt op manege en wij gaan bij warm weer altijd het bos in ofzo:D
vindt ik ook leuk als afwisseling

Als ik een eigen paard zou hebbeb dan zou ik er zeker mee naar buiten gaan, ook als ie bang zou zijn ofzo. gewoon mee oefenen