_vivi_ schreef:Ikke, bedankt voor je informatie, met dat commerciële bedoel ik meer de kosten die je nog betaald voor de reisorganisatie.
Verder heb ik nog geen ervaringen van andere gelezen, de landen die ik noem zijn puur uit eigen interesse, niet uit keuze doordat andere dat misschien geweldig vonden, dat weet ik dus allemaal niet en daar wil ik me liever ook niet door laten lijden.
Ik snap je voorkeur voor een kleine groep, dat is iets wat ik zelf ook liever wil, ik vind max. 10 al vrij veel eigenlijk, wat je verteld over de contacten die je opdoet met je mede ruiters is wel iets wat mij ook heel leuk zou lijken aan zo'n reis.
Maar als ik het goed begrijp heb jij dus via google gewoon zelf stallen gevonden in het land waar je heen wilde gaan en daar een beslissing in gemaakt wat jou het meeste aansprak?
De reisorganisatie heeft zo'n 5%. Aan de andere kant geven zij bepaalde garanties aan de aanbieder, waardoor die vaak iets zakt met de prijs, waardoor het voor de consument meestal weinig uitmaakt of zelfs iets voordeliger is. Dit geldt natuurlijk niet altijd, maar dit is de hoofdlijn waarlangs dat soort zaken tot stand komen.
Toen ik eens serieus en in m'n uppie naar GB wilde om eens lekker paard te rijden, heb ik wat engelse bladen gekocht, I-net afgestruind en daar een selectie gemaakt (Google maps bestond nog niet). Vervolgens die toko's aangeschreven, per mail of fax. Ik heb gewoon folders aangevraagd en beoordeelt. Uiteindelijk heb ik toen besloten naar een bepaalde toko te gaan en heb daar rechtstreeks geboekt (was de enige mogelijheid). Ik kom daar nog af en toe, dus blijkbaar was het een goede keuze
Ik ben nu op zoek naar mogelijkheden in Limburg, om te overnachten met paarden. Dat is een kwestie van Google maps afstruinen, routes in laten tekenen en kijken wat je tegenkomt. Vervolgens Googlen op die omgeving en dan komt er vanalles bovendrijven. Wanneer dat interessant lijkt, gaan we verder graven, e-mail sturen, bellen, net wat handig lijkt.
Ik kijk dan bijvoorbeeld ook of het gemakkelijk bereikbaar is met de paarden, zonder bijvoorbeeld langs drukke wegen te moeten gaan. Ik kijk naar de route; kan ik misschien door een wijziging ergens een mooi stuk bos of heide meepakken?
Zo blijkt bijvoorbeeld tussen Stevensweert en Itteren (we reizen in het gebied tussen de Maas en het kanaal) vrijwel niks te zijn om te overnachten, anders dan bij goedwillende particulieren, waar we onze tent kunnen opslaan en de paarden in de wei. In het laatste stuk, tussen Itteren en Vaals, breek je je nek over de mogelijkheden en heb je gewoon uitgebreid de keuze om datgene te pakken wat het meeste aanspreekt.