Ponykamp midweek/weekend voor ouder EN kind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Ponykamp midweek/weekend voor ouder EN kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:36

Dit jaar wil ik graag met mijn dochter (wordt 7-7-2010 11 jaar) een midweekje of weekend samen op ponykamp.

Nu kan ik enkel ponykampen voor volwassenen en kinderen vinden, maar geen gemengde! Op 1 na. En die doen geen weekenden in de zomervakantie.

Wie weet waar we terecht komen om samen een weekje/weekend lekker paard te rijden?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:38

Ik weet dat er in Soerendonk een manege met mini camping is. Daar kan je kind op kamp en kan je zelf tegelijkertijd op de camping verblijven. In hoeverre je zelf ook deel kan nemen aan de buitenritten weet ik niet, maar daar zou je naar kunnen informeren.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:40

In welke regio zoek je?Anders zou je eens bij Hippago kunnen informeren(drenthe)

Edit:sorry zie dat je een weekend in de zomervakantie wil dat zal bij Hippago ook niet gaan ben ik bang!
Laatst bijgewerkt door zigranta op 01-05-10 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:41

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:45

Moontje1991 schreef:
http://www.rancho-de-verano.nl/westernweekend/

naar beneden scrollen en tada ouder en kind weekend

Buitenzorg schreef:
Nu kan ik enkel ponykampen voor volwassenen en kinderen vinden, maar geen gemengde! Op 1 na. En die doen geen weekenden in de zomervakantie.

Laat degene die jij noemt nou net degene zijn die ik gevonden heb ;) En die hebben dus geen weekenden in de zomervakantie! :D

Ik heb niet echt een regio in mn hoofd. Als het voor een weekend is wil ik wat minder ver reizen, maar als het voor meerdere dagen is dan vind ik Drenthe ook oke.

Wij wonen zelf in Zeeland en ik zou in de week van 22 augustus willen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:49

Dit is trouwens de site van de manege in Soerendonk.
Ik weet niet precies wat je wilt, maar misschien zijn er daar mogelijkheden die voor jullie passen. Er staat niks van op de site, maar de faciliteiten zijn er dus wellicht de mogelijkheden ook.

http://www.de-boschhoeve.nl/

Buitenzorg

Re: Ponykamp midweek/weekend voor ouder EN kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:55

@Falona, thnx! Die kwam ook naar boven tijdens het googlen op mini camping, manege en Soerendonk :D dus die heb ik al een mailtje gestuurd! :D

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:50

Niet bij de manege in Eersel? Pck Eersel. Ik weet dat die dat ook doen,maar of dat in de tijd is die jij noemt? Zou je er even heen moeten bellen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:43

Lijkt mij ook leuk met mijn dochter van 16! Misschien een gat in de markt? ;)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:51

Als je een stukje verder wil rijden dan kan ik je "El Rancho Criolo" aanraden. Dat ligt in de Franse Ardennen, net over de Belgische grens. Google hun naam maar even... Is echt heel leuk voor ervaren en onervaren en door prachtige natuur.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:49

Buitenzorg schreef:
Dit jaar wil ik graag met mijn dochter (wordt 7-7-2010 11 jaar) een midweekje of weekend samen op ponykamp.

Wie weet waar we terecht komen om samen een weekje/weekend lekker paard te rijden?

wil je eigen paarden meenemen?

Stara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:48

Kom ns kijken bij Stichting paarden met plezier. (http://www.stichtingpaardenmetplezier.com)
In de prachtige heuvelachtinge omgeving van Gölenkamp (Duitsland, 20 min. over de grens bij Hardenberg) trainen we paarden op een Natural Horsemenship manier. We geven lessen, verzorgen buitenritten, rijden paarden in, corrigeren en hebben paarden in de opfok of in natuurlijk pension. Het ruim 6 ha. grote terrein is een grote speeltuin voor de paarden, waar ze in kudde verband leven.

Er zijn diverse trainingsweken waar je kunt werken aan een bepaald thema. Bv. leren rijden met de neckrope, communicatie of grondwerk. Je kunt je eigen eisen kenbaar maken, en dan passen we het programma daarop aan. Overnachting kan in 1 van de 2 caravans of in een tent.
Ouders en kind zijn natuurlijk van harte welkom! Je kunt komen met je eigen paard of een paard of pony van de Stichting gebruiken.

Voor meer specifiekere informatie, mail met de stichting.
Graag tot ziens,
Groeten, Anet
http://www.stichtingpaardenmetplezier.com

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 19:21

friesiszwart schreef:
wil je eigen paarden meenemen?

Het liefst wel en dan 1 huren voor mijn dochter.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:43

obelix schreef:
Niet bij de manege in Eersel? Pck Eersel. Ik weet dat die dat ook doen,maar of dat in de tijd is die jij noemt? Zou je er even heen moeten bellen.

Heej,

we hebben wel een ouder-kind dagtocht, maar een heel ponykamp hebben we niet op de PCK!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:53

Bij de www.tinkerboerderij.nl kan je op trektocht! Is dag 1 heen rijden, leuke overnachting, en dag 2 rijd je weer terug. Is echt een leuke rit! En voor zowel jong als oud!!

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:57

www.dedriesprong.nl
Ben hier geweest en toen was er ook een moeder met haar dochter.
Het is alleen van Maandag ochtend tot donderdagavond, je gaat elke dag leuke lange ritten rijden.