strandrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corine_95

strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 20:23

Hoii,
ik ga in de zomervakantie een strandrit doen.
maar nu hoorde ik van iemand dat de paarden altijd op een bepaald stuk mogen galopperen.
maar nu wil ik dus weten, is dit waar?
en gaan ze dan ook heel erg crossen?

alvast bedankt voor reactie;D

Pempy

Re: strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:46

Volgens mij is het niet zo dat je op een bepaald stuk op een strand alleen mag galopperen. Maar het kan natuurlijk zijn dat de mensen van die stal altijd op hetzelfde stuk gaan galopperen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:04

Dat ligt heel erg aan de manege, de ene manege doet helemaal geen rengalop de ander wel.
Op het strand wil het weleens zo zijn dat er bepaalde plekken zijn die meer of minder geschikt zijn om te "crossen" door kuilen of veel mensen.
Er zijn ook maneges die niet een bepaalde plek hebben maar een bepaald rijschema, eerst stukje stappen dan stukje draven dan handgalopje en dan rengalop, zo kan je best vaak op hetzelfde stukje rengalop doen.
Maar nogmaals als je het echt wilt weten moet je het gewoon aan de manege vragen.
In ieder geval is het niet zo dat er op het strand bepaalde plekken zijn waar je wel en niet mag crossen, er is geen snelheidsminimum of maximum voor paarden :)

brechtje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:34

Vaak kennen de paarden de renstukken wel :) En dan kan het zijn dat je echt heeeeel erg hard gaat, maar dat is erg leuk. Als tip:
Als je denkt dat je het niet uit kunt zitten pak je met 1 hand het zadel vast. Vooral als je met een groep gaat zal het paard er waarschijnlijk niet in zijn 1tje vandoor gaan!

Veel plezier!!!

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:36

Je mag in de zomer toch het strand niet op met je paard? Of zeg ik nu iets doms? :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:38

'S avonds na 20.00 meestal.

Iig bij duinmanege Poelenburgh. :j Daar ga je wel in rengalop over het strand maar bij manege Smit geloof ik (kan ook Bakker zijn :+ ) gewoon normale galop. Het verschilt idd per manege...

En dus zijn de ritten van van 7 tot 9. Althans, de keren dat ik gegaan ben. Maar ik ga ook op zondagmiddag...maar dan vaak in het na seizoen en dan mag je wel overdag op het strand....

ebn830

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:57

Ligt echt aan de stal/manege.
Heb een keer ergens gereden waar de paarden echt wegstoven op het strand, wisten precies dat ze mochten scheuren.
Maar dit jaar ergens anders gereden waar ze dat dus absoluut wilden voorkomen. Ook wel logisch want ze reden ook aangespannen met deze paarden, je moet er toch niet aan denken dat een huifkar met mensen in rengalop over het strand gaat...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:59

Ik heb ook strandritten gereden, en gewoon in een relaxte stap gereden. Hele brave paarden hoor.
Dit was op Ameland ;) je mag altijd Pb'en voor meer info.

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:55

Dat hangt helemaal van de manege af. Ik begeleid ponykampen op Ameland, daar hebben we de paarden geleerd dat ze gewoon met losse teugel kunnen stappen, draven en galopperen. Zolang je ze maar niet aanleert dat ze in een keer weg mogen blijven de meeste gewoon rustig, we hebben nooit problemen gehad met nieuwe pony's. Het hangt dus helemaal van de manege af, veel maneges gaan wel vaak op dezelfde plaats voluit, dan is er geen houden meer aan als je daar komt...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:11

Hier in wassenaar mag je in de zomer van 7 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends alleen het strand op,
en wat betreft over of je overal mag galloperen:
Je kan het beste zo dicht mogelijk langs het water, daar is de grond het hardste.
En in het water moet je uitkijken voor de zandbanken.

andrewmelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:41

op een strand laat de paard zich altijd gaan.
er zijn toch periodes dat een paard op het strand mag?

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:00

Je moet wel altijd op het harde, natte zand galopperen, maar dat lijkt me logisch.^-^
Ik ben zelf afgelopen meivakantie op strandrit geweest bij manege de Kikkert op Texel. Daar ga je echt keihard in rengalop over het strand. Verslag strandrit op het strand zelf:
Eerst ga je wel een stukje wandelen tot iedereen goed zit,
Dan een stukje in rengalop
Hierna weer een stukje door de zee heen stappen
Daarnaar ga je weer een stukje in rengalop.
Dan stap je nog wat door de branding voordat je de duinen weer ingaat.
Dit is echt heel gaaf en ga het dus volgend jaar zeker weer doen! De tijden van deze strandritten zijn 's ochtends (08:00 tot 10:00 in de zomerperiode en 09:00 tot 11:00 tijdens het voor/naseizoen)zodat je de minste mensen tegenkomt.