bos- en strandrit Burgh-Haamstede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amj

bos- en strandrit Burgh-Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 23:38

Hallo allemaal :wave:

In de meivakantie wil ik graag weer eens naar het strand gaan met mijn paardje. Normaal start ik altijd in Renesse vanaf de Scholderlaan.
Dit keer zou ik graag eens willen beginnen bij de Domeinen in Burgh-Haamstede. Dan kunnen we strand en bos combineren.
Wie weet waar ik dan het beste kan parkeren? En hoe lang duurt het voordat je door het bos heen bent en op het strand bent?

cile205

Re: bos- en strandrit Burgh-Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:47

Hey! Burg Haamstede schijnt idd ideaal te zijn hiervoor. Bij manege Lisidina zou je kunnen parkeren, je zit dan 50 meter van het strand, je schijnt er 1 weg over te hoeven steken waar je via het bos naar het strand rijdt. Als je nog een rijmaatje zoekt laat maar weten, want ik wil er ook graag nog eens naar toe!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:37

Je kan i.d,d bij Lisidina parkeren, of de parkeerplaats drect aan het ruiterpad, de ingang is schuin tegenover de manege.
Vanuit het bos is het met de lange route door het bos 20 minuten, de korte route ben je in 10 minuten op het strand.
De ruiterpaden zijn net verbreed, dus wel vrij mul om te rijden, maar het gaat prima.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 23:38

Bedankt voor de info. Staat de route ook goed aangegeven? Zo'n sukkel als ik kan makkelijk verdwalen;-)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 07:44

amj schreef:
Bedankt voor de info. Staat de route ook goed aangegeven? Zo'n sukkel als ik kan makkelijk verdwalen;-)

Er staan witte paaltjes met een hoefijzer erop, kan niet missen, als je direct naar het strand wilt, moet je bij de splitsing waar je links en rechtdoor kan gaan, links af buigen, dat pad volgen, dan kom je zo op het strand.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 07:48

Je kunt bij de manege ook een kaartje vragen, ben daar met mijn paardje op vakantie geweest en het is easy-peasy en heel leuk!
:D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 07:58

Heb ik ook een keer gedaan met een gehuurd paard. Ik ben nu mijn paardje aan het inrijden en het lijkt me echt gaaf om dat met hem te doen. Maar dat wordt volgend jaar.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 11:01

Dan kan dat niet missen dus. Dan wordt dat in de meivakantie nog lekker een ritje bos/strand. Dat zal Joy wel weer leuk vinden. En het kan nog net voordat het strand overdag weer dicht gaat voor ruiters.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:08

Oh dat is zo gaaf om daar te rijden.
Ik heb het ook een paar keer gedaan.
Kijk alleen wel uit met teken, geen idee of ze er nu zijn.
Maar dat is een ramp hoor voor paardenbenen.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 11:11

Ik rij 'thuis' ook vaak in het bos, maar daar heb ik ze nog niet gesignaleerd. Maar idd, goed controleren kan geen kwaad.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:46

amj schreef:
Dan kan dat niet missen dus. Dan wordt dat in de meivakantie nog lekker een ritje bos/strand. Dat zal Joy wel weer leuk vinden. En het kan nog net voordat het strand overdag weer dicht gaat voor ruiters.

Het strand gaat hier nooit dicht voor ruiters hoor, hoogzomer mag je gewoon het strand op, alleen mag je dan vanaf de duinovergang niet naar links vanuit het bos, naar rechts mag altijd, hele jaar , dan kun je toch zeker een kilometer of 10 rijden.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 14:50

Dat is helemaal mooi meegenomen! Kunnen we dus regelmatig gaan in de zomer. :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:42

We hebben ook daar eens gereden, ideaal zo eerst door het bos. De eigenaar van de manege weet je alles te vertellen :)

bibo317

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:45

ik ben er ook al eens geweest. Maar klopt het dat er maar 1 ingang/uitgang is voor het strand?
Wij kwamen alleen maar bordjes tegen dat we er niet inmochten, dus na een uur zoeken zijn we terug gegaan naar het pad waar we het strand zijn opgegaan.
Weet iemand dat ook?
Het is ook erg mooi daar.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:34

Er zijn 2 opgangen, maar 1 is er erg steil, ga ik persoonlijk liever af dan op, die staat niet met bordjes aangegeven,maar moet je i.d.d weten te vinden....
Die valt ook samen met de opgang voor wandelaars, met bufggys en blerende kinderen, voor mijn paard niet de juiste combi.
Als je gewoon de route volgt, kan het haast niet missen om de juiste te vinden.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:06

bij het middenpad in burghhaamstede kan je parkeren(parkeergeld meenemen is verstandig;)) en vanaf daar kanje zo door de duinen naar de zee toe.. ben er zelf dinsdag zonder paard geweest maar stond ruiterpad bord aan rechterkant van je dus kan niet missen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:05

esmolove schreef:
bij het middenpad in burghhaamstede kan je parkeren(parkeergeld meenemen is verstandig;)) en vanaf daar kanje zo door de duinen naar de zee toe.. ben er zelf dinsdag zonder paard geweest maar stond ruiterpad bord aan rechterkant van je dus kan niet missen

Middenpad is Nieuw Haamstede, voor de tomtom, prima locatie om te vertrekken, alleen mis je dan het leukste stukje door het bos, of je moet over het strand richting bos rijden en door het dorp naar het middenpad terug, erg leuke rit, ruim 2 uur op je billen zitten...