ik snap het niet meer..
na een gesprek met mijn baas, over disfunctioneren van verkeerslichtsensoren op motoren..
Ik heb het proefondervindelijk voorgehad, paard geeft hetzelfde probleem..
Wat zegt de wet?
Paard op de rijbaan, als zijnde ''tractor''
ook als je het dier geleidt..
Wát doet men met verkeerslichten? ik heb eens 3 beurten midden in de stad staan wachten.. vervolgens op het fietspad gegaan en knopje gedrukt
(een kudde fietsers in een deuk, die stonden te kijken waarom ik in hemelsnaam niet ging rijden
tja, was rood
)Met de wagen reageert het verkeerslicht wel! Maar hey, dat is nogal wat gewicht aan metaal..
Paard op het lusje laten stappen werkt echt niet

Wat is de bedoeling, hoe lost bokt dit op?

overigens, op bovenstaande vraag aan het politieteam van mijn woonplaats kreeg ik de vraag ''mogen paarden op de weg dan?'' en die was serieus bedoeld.. als alternatief kreeg ik ''oh maar dan ga je toch over de stoep?''
goed...

Wachten op een auto die wel de sensor in de weg in werking stelt. Je kan desnoods met je paard je uiterst rechts in de berm opstellen tot die auto komt. Of je gaat rechtsaf door de berm.... (als die er is)
(dan kijken mensen ook wel een beetje raar)
De eerste keer wisten we dat niet en hebben we wel een half uur staan wachten!
Gelukkig zit er naast een voetgangersoversteeekplaats met knopje. Dus de groom stapt daar van de wagen om het voetgangerslicht te activeren en we steken over als dat licht op groen gaat.