Verkeerslichten!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Verkeerslichten!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 22:37

goed, noem mij gek maar..
ik snap het niet meer..

na een gesprek met mijn baas, over disfunctioneren van verkeerslichtsensoren op motoren..
Ik heb het proefondervindelijk voorgehad, paard geeft hetzelfde probleem..

Wat zegt de wet?
Paard op de rijbaan, als zijnde ''tractor''
ook als je het dier geleidt..

Wát doet men met verkeerslichten? ik heb eens 3 beurten midden in de stad staan wachten.. vervolgens op het fietspad gegaan en knopje gedrukt :P (een kudde fietsers in een deuk, die stonden te kijken waarom ik in hemelsnaam niet ging rijden ;) tja, was rood :P )
Met de wagen reageert het verkeerslicht wel! Maar hey, dat is nogal wat gewicht aan metaal..
Paard op het lusje laten stappen werkt echt niet :P

Wat is de bedoeling, hoe lost bokt dit op? :)

overigens, op bovenstaande vraag aan het politieteam van mijn woonplaats kreeg ik de vraag ''mogen paarden op de weg dan?'' en die was serieus bedoeld.. als alternatief kreeg ik ''oh maar dan ga je toch over de stoep?''
goed... :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:45

:D Wachten op een auto die wel de sensor in de weg in werking stelt. Je kan desnoods met je paard je uiterst rechts in de berm opstellen tot die auto komt. Of je gaat rechtsaf door de berm.... (als die er is)

Je mag met je paard in de berm of op de rijbaan. Andere plaatsen hoor je niet met je paard te komen volgens de wet. Je verstand is altijd baas dus als een fietspad veiliger is... dan kies ik het fietspad. Wel zorgen dat de fietsers niet hinderd.

mirror666

Re: Verkeerslichten!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 22:47

uiteraard weet ik het op te lossen, idd vaak via het fietspad :)
maar het verbaast mij, dat je als je de regeltjes volgt, dus op een gegeven moment niet verder komt ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:52

Wij hebben een keer voor het stoplicht gestaan en toen sprong het stoplicht wel op groen :D

Mijn pony kan heel moeilijk stilstaan en op de openbare weg vind ik dat wat link en dus óf vermijd ik stoplichten of ik stap af en loop ernaast (dan kan ze wel stilstaan :P), maar dan neem ik gewoon het zebrapad hoor :j (dan kijken mensen ook wel een beetje raar)

Ik zeg altijd maar: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals gaat. Kortom, kies gewoon voor het fietspad. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar enig iemand is die daar bezwaar tegen heeft en dat het misschien officieel via alle regeltjes niet mag...tja..er mag zoveel niet ;). Dus: niet moeilijk doen en gewoon je weg via het fietspad kiezen.

Maak het niet moeilijker dan het is :D Lekker boeiend dus :D hahahah

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 22:54

er zijn verschillende soorten verkeerslichten
op kruisingen waar ze gewoon in ritme gaan
kruisingen waar je ze dmv de lussen kunt beinvloeden

nogmaals, ik rijd mijn rondes centrum gerust
maar het verbaast me gewoon. Bedoel, als ik met de auto een verplichte route krijg opgelegd n de wet, waar de weg nog geen halve meter breed is, dan is dat toch ook raar? :P bij wijze van dan he ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:57

Hier gaan de stoplichten niet standaard iig. Misschien hadden we geluk dat het paard op de goede plek stond te trappelen? We waren ook wel met zijn tweetjes naast elkaar.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 22:58

wat ik hoor gaan die dingen op hoeveelheid metaal/ijzer?

zal er eens op googlen..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 23:01

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:02

Ja maar als ik met scooter ga gaan ze ook op groen, en mn scooter + ik is echt wel wat lichter dan een paard...

Hier hoef ik niet bij stoplicht dus.. ik zou het niet weten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:18

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 07:22

rij bitloos
teugels zitten alleen maar clipjes aan
en volgens vriendlief moet het ee aardige hoeveelheid zijn. anders gaat hij op een motor ook wel :)

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:34

Wij moeten regelmatig met paard en wagen langs een stoplicht dat ook met de wagen (toch een berg metaal) op de lus wiegert op groen te gaan. }:0 De eerste keer wisten we dat niet en hebben we wel een half uur staan wachten! ^) |o Gelukkig zit er naast een voetgangersoversteeekplaats met knopje. Dus de groom stapt daar van de wagen om het voetgangerslicht te activeren en we steken over als dat licht op groen gaat. :+