Buitenritten bij privé-stalletjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Buitenritten bij privé-stalletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 00:17

Hallo allemaal,

Ik en een aantal vriendinnen van mij houden heel veel van buitenritten maken, of dat nou op het strand is, de veluwe of in het bos dat maakt ons eigenlijk niet zoveel uit, we houden gewoon van lekker buiten rijden.
Nou merk ik vaak dat als je op een manege meegaat, dat de ritten dan vaak heel druk zijn, de paarden en het tuig ziet er niet uit, de ritten zijn niet leuk door veel beginners, de ritten zijn niet leuk omdat er niet aan de gezondheid van de paarden gedacht wordt en ga zo maar door.
Ik heb laatst een keer bij een kleiner stalletje gereden in het buitenland, en die rit was echt geweldig, je kon gewoon op die paarden rijden, en niet alleen maar zitten. Daarmee bedoel ik dat het paard gewoon nog paard was en geen halve machine die geprogrammeerd is om zo en daar te lopen en anders, dat gaat bijna niet.
De begeleider was veel enthousiaster, de groep was klein en er werd veel meer naar persoonlijke voorkeuren geluisterd.

Dus ik vroeg me af, dat soort stalletjes moeten er toch ook in Nederland zijn? Dus dat is mijn vraag, wie o wie kent dit soort stallen hier in Nederland waar ze zulke ritten organiseren?

tamary

Re: Buitenritten bij privé-stalletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:44

de stal in noordwijk, eigenaar heet peter. Meer info heb ik zo even niet. Mijn moeder rijdt daar sinds de manege waar ze reed gestopt is. Hij staat met 5 of 6 paarden op een pensionstal, dus de groepen zijn nooit erg groot.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:48

Nederland weet ik niet.

Hier bij ons zit een Ijslanderfokkerij de paarden verhuurd.
Je zit hier wel in een heel mooi natuur gebied waar je uren kan rijden.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:49

De tinkerboerderij in Uden :D Ontzettend leuk en gezellig, ook tijd om een stukje te crossen over de hei bijv.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 00:51

@ tamary, klinkt leuk, denk je dat je voor mij misschien toch nog wat meer informatie zou kunnen vinden?

@ hotchocolat, waar is hier precies? :o

@xtostarlight, Heb je er zelf ook vaak gereden? Hoe zijn de paarden?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:54

Ik ben er nu 2x geweest, ik heb 2x op hetzelfde paard gereden :o
Ze zijn gewoon braaf over het algemeen, je kunt van tevoren aangeven wat voor iets je wilt. Je kan ook met een hele groep gaan en je hebt keus uit verschillende ritten.
En oja, het zijn praktisch allemaal tinkers, maar ze hebben ook een aantal haflingers en fjorden staan geloof ik.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:27

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:59

labyrinth schreef:
Hallo allemaal,
<knip>
De begeleider was veel enthousiaster, de groep was klein en er werd veel meer naar persoonlijke voorkeuren geluisterd.

Dus ik vroeg me af, dat soort stalletjes moeten er toch ook in Nederland zijn? Dus dat is mijn vraag, wie o wie kent dit soort stallen hier in Nederland waar ze zulke ritten organiseren?

Dat buitenland was toevallig GB?? Daar zijn zulke stalletjes vrij moeiteloos te vinden.
Maar in NL zijn ook wel mogelijkheden, bijvoorbeeld: http://www.dewegvanhetpaard.nl/index.ph ... itenritten

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:34

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 19:58

@xtostarlight: Thanks!, ik ga zeker een keertje langs daar :j

@tamary: Dank je, toevallig was ik die manege al eens eerder tegen gekomen maar ook daar ben ik van plan een keertje een bezoekje te brengen.

@ikke: Nee dat was niet in GB, ik zou overigens heel erg graag een keertje in the lake district rijden (onder andere). Het probleem voor mij is alleen dat het voor mij heel moeilijk is om zoiets even te regelen, ik ben 17 heb dus nog geen rijbewijs en kan dus zoiezo niet in GB rijden. Dus dan moet ik alles per bus of coach doen in het land zelf. Of dan moet ik mijn ouders weer meeslepen en die hebben daar geen zin in om een weekendje voor mij die kant op te gaan en uiteindelijk zou het dan alleen in de vakantie kunnen. (Btw jij ook thanks voor de site)

@senta: ik heb nog nooit op ijslanders gereden, misschien toch maar eens proberen, thank you!

Zoo heel rijtje afgewerkt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:13

Het is geen privéstal bij ons, maar een kleinschalige manege. Als je daar met een eigen groepje komt en je zegt dat je 't besloten wilt houden, dan komt er gewoon niemand bij. Ik rijd regelmatig met dergelijke groepjes, hartstikke fijn juist!
Als je een keertje bij ons over de Holterberg wilt komen rijden dan ben je van harte welkom hoor, en dan wil ik jullie wel leiden. Bij het reserveren gewoon even erbij vermelden dat je van Bokt bent en met mij het bos in wilt :D Ik heb al heel wat leuke bokkers meegehad op rit op deze manier! www.eik.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:20

Sonja schreef:
Het is geen privéstal bij ons, maar een kleinschalige manege. Als je daar met een eigen groepje komt en je zegt dat je 't besloten wilt houden, dan komt er gewoon niemand bij. Ik rijd regelmatig met dergelijke groepjes, hartstikke fijn juist!
Als je een keertje bij ons over de Holterberg wilt komen rijden dan ben je van harte welkom hoor, en dan wil ik jullie wel leiden. Bij het reserveren gewoon even erbij vermelden dat je van Bokt bent en met mij het bos in wilt :D Ik heb al heel wat leuke bokkers meegehad op rit op deze manier! http://www.eik.nl

Ben jij ook te boeken met eigen paarden? Ik zoek nog een goede smoes om mijn paard op de trailer te zetten. Bij jullie komen rijden lijkt me wel een goede smoes, eigenlijk.
senta schreef:
In Drenthe, kleine stal met IJslanders, echt leuke paarden, kleine groepen en goede begeleiding:
http://www.musarrindill.nl/

En Jur is een fijne kerel.
labyrinth schreef:
@xtostarlight:
@ikke: Nee dat was niet in GB, ik zou overigens heel erg graag een keertje in the lake district rijden (onder andere). Het probleem voor mij is alleen dat het voor mij heel moeilijk is om zoiets even te regelen, ik ben 17 heb dus nog geen rijbewijs en kan dus zoiezo niet in GB rijden. Dus dan moet ik alles per bus of coach doen in het land zelf. Of dan moet ik mijn ouders weer meeslepen en die hebben daar geen zin in om een weekendje voor mij die kant op te gaan en uiteindelijk zou het dan alleen in de vakantie kunnen. (Btw jij ook thanks voor de site)

Wat is het je waard om daar eens te gaan rijden? Het Lakedistrict staat nog op de lijst voor een bezoekje en je schijnt daar heel leuk op Shires te kunnen rijden dus dat wil ik nog een keer uitproberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:21

Hahaha ja hoor Ikke, je bent van harte welkom. Als je alleen komt dan mag je ook gewoon per PB boeken ;) Trailer mag je gerust bij ons op het plein neerzetten. Gezellig!