Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daniii schreef:Als je een ruiterbewijs hebt en je gaat naar buiten dan ben je toch verzekerd voor het buiten rijden als er iets gebeurd?
En dan ken je alle regels.
Maar als je nou alle regels kent en je bent gewoon verzekerd, waarom dan zo'n ruiterbewijs.
Zijn er meer voordelen?
Want zo'n ruiterbewijs is heel duur.
xxx
Memuska schreef:Is dat zo'n beetje als het A-brevet/wandelbrevet bij ons?
ikke schreef:mar_leen schreef:Een ruiterbewijs heb je evt ook nodig als je ruiterkampen wil begelijden
Los van de typefout, waar staat dat in de wet??
Ruiterkampen begeleiden kan best een lijdensweg zijn, maar dat is vast niet wat je bedoeld.........
ikke schreef:mar_leen schreef:Een ruiterbewijs heb je evt ook nodig als je ruiterkampen wil begelijden
Los van de typefout, waar staat dat in de wet??
Ruiterkampen begeleiden kan best een lijdensweg zijn, maar dat is vast niet wat je bedoeld.........
Daniii schreef:lijkt me zowieso nodig want dan ken je de regels en je weet ook wat je moet doen als er een paard vandoor gaat ofniet>
Daniii schreef:ikke schreef:
lijkt me zowieso nodig want dan ken je de regels en je weet ook wat je moet doen als er een paard vandoor gaat ofniet>
mar_leen schreef:ikke schreef:Los van de typefout, waar staat dat in de wet??
Ze vragen er bijna overal naar als je wilt begeleiden...
En het kan ook best leuk zijn
Daniii schreef:Als je een ruiterbewijs hebt en je gaat naar buiten dan ben je toch verzekerd voor het buiten rijden als er iets gebeurd?
En dan ken je alle regels.
Maar als je nou alle regels kent en je bent gewoon verzekerd, waarom dan zo'n ruiterbewijs.
Zijn er meer voordelen?
Want zo'n ruiterbewijs is heel duur.
xxx
Kataklop72 schreef:Volgens mij is het ruiterbewijs sowieso een goede basis die iedere (beetje gemotiveerde) ruiter zou moeten hebben. Waar het vroeger een papiertje was was redelijk makkelijk werd gehaald, zijn de eisen nu strenger. Ook heb ik begrepen dat het ruiterbewijs straks onder het CBR gaat vallen en de lat dus nog hoger zal worden gelegd. En daarnaast zijn er inderdaad gebieden waar het ruiterbewijs verplicht is als je er wilt rijden. De afweging kosten / baten zal iedereen voor zich moeten maken. Ik heb in ieder geval besloten ervoor te gaan.