Strandrit maken in Zuid-Holland, iemand suggesties?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

Strandrit maken in Zuid-Holland, iemand suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 21:24

Hoi bokkers!

Ik kon geen goed topic vinden hiervan, dus heb er zelf een gemaakt.

M'n vriendin en ik willen in de meivakantie een strandrit maken, het liefst in Zuid-Holland.
Maar we hebben echt geen idee waar. :P
Dus wie weet er een leuke manege o.i.d. waar we een strandrit kunnen maken? :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:51

Op Stal Wittebrug (http://www.manegewittebrug.nl) in Scheveningen maken we dan misschien wel al strandritten, dan ga je via een stuk duinen naar het strand, en dan later weer terug via de duinen! Maar het verschilt ook wel, soms ga je ook op de terugweg weer via het strand, dan rijd je zeker wel een uur of langer op het strand :P

als je belangstelling hebt zal ik dinsdag dat even navragen op stal of we in die periode al strandritten doen, of iets later :)
tis trouwens altijd 2 uur, van 7 tot 9 's avonds ;) weet niet of je dat fijn vindt of niet!!

Zie dat je in Alblasserdam woont, das toch al wel een stukje rijden O:) Maar aangezien je Zuid-Holland in zn algemeen noemt...

Sambucca

Re: Strandrit maken in Zuid-Holland, iemand suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:57

Wij gaan altijd nr Manege Bakker in Noordwijk. Met Manege Smit hebben wij geen goede ervaringen. Bij Bakker kan je ritten van 2 of 6 uur maken. Super gaaf! Leuke paarden en begeleidster!

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:12

Enya schreef:
Hoi bokkers!

Ik kon geen goed topic vinden hiervan, dus heb er zelf een gemaakt.

M'n vriendin en ik willen in de meivakantie een strandrit maken, het liefst in Zuid-Holland.
Maar we hebben echt geen idee waar. :P
Dus wie weet er een leuke manege o.i.d. waar we een strandrit kunnen maken? :)

Hi! Net ook al op een ander forum een bericht geplaatst maar wat mij betreft is Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatie.com/) in Noordwijk een echte aanrader. Het is een kleine stal met 7 paarden, dus je bent verzekerd van een kleine groep. Zeker op een doordeweekse dag is de kans groot dat de groepjes nog kleiner zijn. Paarden zijn erg goed verzorgd, iets wat ik heel belangrijk vind, en geen paardjes die maar een beetje achter elkaar aan sjokken. Je hoeft er alleen maar de weg over te steken en je zit in het duin, en dan steek je zo door naar het strand. Ik weet niet of je een gewone buitenrit van 2 uur wilt maken of een dagtocht richting de Amsterdamse Waterleidingduinen, want die hebben ze ook. Wild (reeën en herten) gegarandeerd! Wat het ook wordt: alvast veel rijplezier!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:30

Ik volg dit ook even. :)

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:00

In Den Haag heb je indd stal Wittebrug, maar ook manege Berestein, manege Hippisch Centrum Westland, en stal Madepolder.
De 3 laatste stallen die ik noem rijden meestal via het madestein bos de duinen in, en gaan zo het strand op. Madepolder is trouwens wel een western stal.
Alvast veel plezier met jullie strandrit!

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 20:26

Stal Wittebrug lijkt me tot nu toe het leukst :)

Julez, western rijden lijkt me niet echt wat :=
En plezier gaat wel lukken hoor! :)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:08

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:28

Heb ik ook al vaker wat over gehoord ja :)
Maar ik zie op de site nergens iets duidelijk over buitenritten staan? :P

Biancxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:52

http://www.stalhouderij-hetfjordenpaard ... andritten/

Deze stal zit in Brabant maar organiseren strandritten vanaf Scheveningen. Ik ben daar vorige zomer met een rit mee geweest. Je kan dan gewoon met eigen vervoer (ook OV) naar het zwarte pad in scheveningen gaan, waar de paarden dan klaar staan bij de trailer. Goede begeleiding ook en een mooie rit.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:46

Noordwijkerhout heb je wel een paar maneges. En met je eigen paard kan je daar ook erg goed rijden :D.

Oja.. Er zitten wel hertjes. Dus als je paard bang is voor hertjes pas op. Anders val je er ook af net zo als mij. 8-)