1x strandrit Den Helder,waar op te letten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

1x strandrit Den Helder,waar op te letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:38

Eindelijk een droom die uit gaat komen :#
Met m'n paardje naar het strand,een rit van ruim 130km maar dat heb ik er wel voor over.

Maar dan,waar kan je parkeren in Den Helder? Is er een adres wat ik kan ingeven op de tomtom?
Waar kan ik het beste de auto neer zetten? En is er'soort pad die duidelijk aangegeven staat naar het strand toe?
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten??

Miss dat er nog iemand mee gaat met haar paard maar anders ga ik alleen,mijn paard is erg betrouwbaar en rustig al kan die natuurlijk hele vreemde dingen doen als ze de zee ziet(???)Zou dat veel uitmaken voor het paard??

Florale

Re: 1x strandrit Den Helder,waar op te letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:42

Je kan bij Julianadorp parkeren,Dat is aan het einde van de callantsogervaart.
Afslag Julianadorp zuid,langs noorderhaven,de callantsogervaart op.
Aan het einde een ruime parkeerplaats met genoeg ruimte voor trailers.
De megastrandrit begint daar ook altijd.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:48

Bij Duinoord kan je in Den Helder heel mooi parkeren, groot parkeerterrein met genoeg ruimte voor de trailer, dit is het adres, voor de TomTom ;) :

Jan Verfailleweg 622

Als je daarheen gaat dan zie je duidelijk al een mooie geasfalteerde weg in het duin omhoog gaan naar de strandopgang, is niet te missen.
Ik neem aan dat je binnenkort gaat, want op dit moment kan je in Den Helder nog de hele dag het strand op met het paard. Tussen 1 mei en 1 oktober mag je voor negen en na zeven uur op het strand.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:10

Super dank jullie wel!
En idd Inujojo ik wil graag volg wk gaan want ik heb nu nog vrij.
Lekker de camera mee en genieten maar!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:25

Klinkt wel super leuk! :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:12

Het is wel verstandig vantevoren even op http://www.getij.nl/ te kijken bij actuele waterstanden en Den Helder als het hoogwater is, is het niet leuk, dan heb je alleen mul zand. Ook als je naar Julianadorp gaat is Den Helder goed om te kijken, het ligt best dicht bij elkaar.
Verder, als je pony/paard de zee in wil, niet te diep gaan, niet dieper dan voorkniehoogte. Niet te dicht bij de pieren de zee in gaan, daar staat een sterke, vreemde stroming.
Probeer zoveel mogelijk op het natte, harde zand te rijden, het droge is erg mul en erg zwaar. En als je voelt dat het toch zwaar is, doe rustig aan!
Veel plezier in elk geval!