Voor het eerst buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blalala

Voor het eerst buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 16:04

Ik wil zaterdag een buitenrit gaan maken met mijn verzorgpaard. Ik ben al vaker buiten gaan rijden, Duke ook, maar samen zijn we nog niet naar buiten geweest. We gaan met z'n drieën (met de paardjes erbij zes) waarvan eentje soms eens graag trapt naar andere paarden, dat is dus een tweede probleem. Hebben jullie misschien tips hoe we het leuk kunnen maken?

trickywonder

Re: Voor het eerst buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:29

ontspan, geniet zodat je paard dat ook kan.
trappaardje zou ik achteraan zetten.
doe het rustig aan, geen wilde acies, lekker veel stappen eerst en kijken naar de interactie tussen de paardjes. gaat het lekker? draven anders niet. net zo voor de galop.
veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:34

Ontspannen, genieten en rustig rijden. Geen sprintje willen trekken, niet gaan springen ect. in een groep vind ik zulke dingen nooit zo verstandig.
Goed kijken hoe de paarden onderling reageren. Hou afstand van het trappaard en kijk of die achter aan kan rijden. Ga pas draven als stap goed voelt en galoperen als stap en draf beide goed aan voelen. Of zal het over als je twijfelt.

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:06

Geen gekke dingen doen, en inderdaad pas gaan draven en galopperen als het goed voelt. En een goede afstand houden van andere paarden :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:24

Gewoon zien hoet het gaat..
en dan kijken wat je gaat doen :P

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:07

Mijn pony trapt ook wel eens naar andere pony's. maar op buitenrit is hij zo druk bezig met alles om zich heen dat dat niets meer uit maakt. Wat je ook kunt doen als dit niet werkt, is diegene achteraan laten lopen :)