Over een paar maanden wl ik graag weer een weekendje weg met eigen paard. Vorig jaar ben ik naar Haaksbergen geweest. Bij Erve Bruggert. Super lokatie! Aardige en gastvrije mensen. Fijn hotel en mooie stallen. Daar terug naar toe is altijd een optie, maar ik vraag me af of er meer mensen zijn met dit soort goede ervaringen. De veluwe lijkt me ook een erg mooi gebied.
Ik ben niet echt op zoek naar een ponykamplokatie of manege. Wie heeft er nog ideen?
Waratje
Geplaatst: 08-02-10 22:26
Genoeg adressen, hoor, hangt een beetje af van wat je belangrijk vindt en wat je budget is. Als je B&B zoekt dan kan ik je uit eigen ervaring Schutteshof in Epe en de Witte Hoeve in Hoenderloo van harte aanbevelen. Hotel 't Hilletje in Kootwijk is ons ook goed bevallen. Verder hoor ik goede dingen van de Kleine Pol in Otterlo. We hebben orienterend gekeken bij de Herberg te Otterlo, zag er zeer goed uit. En zo zijn er nog veel meer adressen, het is maar net wat je wil.
Wij hebben zelf een vakantiehuis voor mensen die met hun paard op vakantie willen, dus wellicht is dat een optie voor je. Alle voorzieningen voor jezelf en je paard, prima uitrijmogelijkheden, een heerlijk ruim huis en volop te doen in de direkte omgeving. Voor meer informatie www.peelhoven.nl
Hmmm ik zat ook net te denken aan een paar daagjes weg dus hou deze even in de gaten. Ik weet niet waar de voorkeur van TS naar uit gaat maar ik hou wel van een vriendelijk kleinschalig pensionnetje in een omgeving waar je meteen met je paard de bossen in kan.
Silence
Ik ga zelf al jaren met mijn paardje naar camping Boszicht in Laag-Soeren op de Veluwe. Hele fijne locatie, stalling en onbeperkt weidegang voor je paardje en verschillende mogelijkheden voor jezelf. Ook heeft de camping geweldige eigenaren. De bossen/veluwe beginnen aan de overkant van de weg.
B&B De badhoeve in Epe (www.debadhoeveepe.nl) Ze hebben daar een schattig 2 persoonshuisje, 2 paardenstallen en voldoende weidegang. Het is zo'n 10 minuten stappen van het ruiterpad over hele rustige wegen, je moet alleen wel een drukke weg oversteken met je paard maar wij vonden dat prima te doen.
Ik kan je www.twentetrailriding.nl van harte aanbevelen. Zij organiseren vanuit Ootmarsum prachtige tochten door een ongekend mooie omgeving. Kleine groepen, erg goede begeleiding, ritten aangepast aan wensen van de ruiters. Bovendien erg mooie routes met goed verzorgde pauzes. Echt een aanrader!!!
gaellehtc
Geplaatst: 10-02-10 21:04
Voor een heel leerzame paardenvakantie: HTC Zuiderhof in Koewacht (Zeeuws-Vlaanderen). Veel uitrij mogelijkheden met of zonder begeleiding. Mogelijkheden voor het opdoen van veel info omtrend paarden en de training hiervan. Meer info via Pb
Albaton
Geplaatst: 14-02-10 16:12
Hallo,
je hebt het over de Veluwe, maar als je eens in Drenthe wil rijden kijk dan eens op www.indestallen.nl. Twee vakantieappartementen in woonboerderij met stallen en weide aan huis nabij uitgestrekte boswachterij.