Verschil uitrijgebied bij Wateren en Zwiggelte

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noanoa

Verschil uitrijgebied bij Wateren en Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 10:21

Hallo,

Ik ga met 4 meiden een weekend op vakantie met onze paarden. We zitten te twijfelen tussen Wateren en Zwiggelte. Welk uitrijgebied is mooier en wat is dan het verschil? Ik hoor het graag want dat kan onze keus bepalen mbt het verblijf. We zijn al een keer in Wateren geweest dus dat gebied kennen we, en ik vraag het daarom vooral zodat het niet tegenvalt.

Groetjes

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:28

Als je in Wateren geweest bent, valt ALLES tegen, dat is het toppunt van een geweldige omgeving.....
Maar dat wil niet zeggen dat het ergens anders niet leuk kan zijn, Zwiggelte zegt me niets, ligt dat in de buurt van Havelte, dat is ook een mooi stukje.
Het mooie van het DFW is de ruimte en grootte, daar ben je zo niet uit gereden, wij gaan ook vaak naar Drenthe en de Veluwe, en overal is het mooi, maar niet overal is echt veel ruimte.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:46

mammaslamma schreef:
Als je in Wateren geweest bent, valt ALLES tegen, dat is het toppunt van een geweldige omgeving.....
Maar dat wil niet zeggen dat het ergens anders niet leuk kan zijn, Zwiggelte zegt me niets, ligt dat in de buurt van Havelte, dat is ook een mooi stukje.
Het mooie van het DFW is de ruimte en grootte, daar ben je zo niet uit gereden, wij gaan ook vaak naar Drenthe en de Veluwe, en overal is het mooi, maar niet overal is echt veel ruimte.

Nounou, tuttut, dat valt wel mee hoor :D Been there, done that, zowel in Zwiggelte ('t Hoefijzer) als in Wateren (Alberthoeve) en beide zijn de moeite zeker waard.
Zwiggelte moet je alleen niet hoogzomer doen, dan zitten er nogal wat steekbeesten. Voor de rest is het een mooi en groot gebied om te rijden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:41

Vanuit Zwiggelte ('t Hoefijzer) heb je boswachterij Hooghalen direct toegankelijk en je kunt vrij gemakkelijk doorsteken naar boswachterij Grolloo. Hooghalen is een mooi bos, met vennen enzo, kan wat nat zijn en inderdaad veel (VEEL) dazen in de zomer, Grolloo ligt hoger en is dus droger en heeft ook een stuk minder last van dazen. In Wateren heb je trouwens ook aardig steekbeesten als het warmer wordt, dus dat zou al niet heel veel uitmaken.
Vanuit Wateren heb je iets meer aaneengesloten bosgebied, maar voor de meeste mensen zal de hoeveelheid bos in Zwiggelte ook zeker niet te weinig zijn ;)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:45

Dat is mijn mening, gebasseerd op de nodige kilometers her en der, dat wil niet zeggen dat het ergens anders niet leuk is....
Wij zoeken aaneengesloten gebied, omdat wij mennen, dan is een klein gebied wat voor ruiters mega groot is, algauw te klein, enige wat voor ons voldoet qua maat, is DFW, en ook dat is voor een week krap aan, rijden we een paar keer dezelfde route....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:52

Die meiden gaan een weekend, dan is het gebied bij Zwiggelte ook groot genoeg, hoor. ;)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:01

Waratje schreef:
Die meiden gaan een weekend, dan is het gebied bij Zwiggelte ook groot genoeg, hoor. ;)

Rijdend is het i.d.d anders dan mennend, ik kom rijdend vaak niet verder dan een paar kilometer, terwijl we mennend met gemak de 30 kilometer halen in een middagje.....

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:26

Hooghalen en Grolloo vind ik supermooi om te rijden, maar wel idd die steekbeesten (je kunt nog doorsteken naar Boswachterij Borger-Gieten, of zelfs richting Exloo op een dagtocht (maar dan moet je een flink stuk langs de weg door De Kiel).

DFW is ook supermooi, maar dat ken ik alleen te voet.

Noanoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 15:49

Hallo,

Tot wanneer zijn die steekbeesten er?
Vorig jaar waren we eind aug in wateren en toen viel het wel mee , nu willen we weer eind aug.

Groetjes

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:11

Ik was er in het late voorjaar; toen zaten er veel steekbeesten. Eind aug ben ik nog nooit geweest.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:04

De Meivacantie gaat prima, nog weinig last, meer vanaf eind Mei, begin Juni is mijn idee, en vanaf half Augustus neemt het ok wel wat af.
Maar het is wel per plek verschillend.....