Handig om mee te nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Handig om mee te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 19:50

Ik ga in maart naar de zee met mijn paardje. Het zal de eerste keer zijn dat we dan ook werkelijk een dagtocht zullen doen (meestal blijft het bij een ritje van max. 2u) Ik vroeg me af waar ik zeker aan moet denken om mee te nemen? Ik heb bijvoorbeeld zo'n klein opvouwbaar hoevenkrabbertje, dit kan ik makkelijk aan mijn zadel vastmaken, maar wat nemen jullie zoal mee op een lange rit? Hebben jullie van die zadeltassen aan je zadel hangen? Of heb je liever zelf een rugzakje op? ...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:28

Mandyke schreef:
Ik ga in maart naar de zee met mijn paardje. Het zal de eerste keer zijn dat we dan ook werkelijk een dagtocht zullen doen (meestal blijft het bij een ritje van max. 2u) Ik vroeg me af waar ik zeker aan moet denken om mee te nemen? Ik heb bijvoorbeeld zo'n klein opvouwbaar hoevenkrabbertje, dit kan ik makkelijk aan mijn zadel vastmaken, maar wat nemen jullie zoal mee op een lange rit? Hebben jullie van die zadeltassen aan je zadel hangen? Of heb je liever zelf een rugzakje op? ...

Die hoevenkrabber, naast wat geld en dat is het ook wel. Wanneer je onderweg ergens wil stoppen, kun je overwegen om een halster onder je hoofdstel te doen, of zo'n touwhalster wat je dan in je zak steekt, al zou ik niet klakkeloos zomaar een paard aan een touwhalster vastzetten. Even oefenen dus.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 20:56

Touwhalsters zijn we wel gewoon, we rijden er zelfs mee dus dat komt wel goed!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:29

Als je wat lekkers mee wil nemen voor onderweg kan een zadeltasje handig zijn. Rugzakje is afschuwelijk, daar wil je echt niet mee gaan rijden.
Een halstertouw kun je oprollen en aan je zadel klikken, touwhalster inderdaad in je zak doen.

iris444

Re: Handig om mee te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:15

Dit zal je ongetwijfeld wel al weten maar toch ik zag het nog nergens staan je mobiel! voor als er iets gebeurd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:51

iris444 schreef:
Dit zal je ongetwijfeld wel al weten maar toch ik zag het nog nergens staan je mobiel! voor als er iets gebeurd

Ik heb 20 jaar zonder mobiel buiten gereden. Voor het geval je je dat niet realiseert, mobiele telefoons is iets van de laatste 10 jaar voor "het grote publiek". Daarvoor was het of domweg niet voor handen of onbetaalbaar en draagbaar was zo'n ATF3 set in ieder geval niet echt.
Relatief dus, die mobiele telefoon.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 12:12

Ik ga met een hele groep op pad dus die mobiel zal wel niet nodig zijn om mee te nemen. Dat zullen de organisators ongetwijfeld bij hebben.
Dat van die snoepjes is wel een goeie, daar was ik nog niet opgekomen. Dat zou niet in dank afgenomen worden door mijn paardje, moest ik dat niet bij hebben! ;)

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:18

Ah...bekenden hier op bokt :D

Ik heb dit altijd bij in zadeltassen voor buitenritten:

touwhalster met bindtouw(van dun touw zoals onze halsters=makkelijk op te bergen)
hoevekrabber, kniptang(mocht een paard onverwacht in prikdraad terecht komen)
voor jezelf: regenkledij opbinden aan je zadel !! Zo blijft de buitenrit ietwat aangenaam
bij een regenbui. Geld voor als je onderweg ergens stopt(en da gaan ze zeker(meermaals)doen!!)
Gsm: tja, ge weet nooit.

Koekjes voor je knol: ook voor het paard moet het aangenaam blijven.
Maar meestal stoppen we 2à3 keer om de paarden te laten grazen!!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:47

Als je van plan bent IN de zee te gaan, zwembroek! Alleen is het in maart nog ijskoud, dus niet echt een aanrader.

Rugzak heb ik nooit geprobeerd omdat iedereen het afraadt (is eigenlijk eerder een reden om het toch eens te proberen :D). Wat wel handig is, is een heuptasje. Daar zou ik dan de dingen in doen waar je snel bij moet kunnen (kniptang, hoevenkrabber, eventueel snoep voor je paard).

Rainlegs kunnen ook erg handig zijn.

edit: O ja, als je je mobiel meeneemt, niet in de zadeltas. Niet echt handig als je paard er zonder jou vandoor gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:51

Je gaat twee uur rijden toch? Een telefoon en gegevenskaartje neem ik altijd mee. (mochten paard en ik niet samen verder gaan komen weten ze wie mijn paard is en welk nummer te bellen. Zelfde wanneer ik ergens bewustenloos lig. )

Verder zul je niet veel nodig hebben, je rijdt immers maar twee uur. Mocht je een pauze hebben in gerekend kun je een touwhalster mee nemen en klipjes aan je teugels doen zodat de die als touw kunt gebruiken.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:37

rugzakken klapperen op je rug. Ik heb bij warm weer als ik geen jas met zakken aan heb, een buiktasje voor geld, ID, mobiel en kaart

(deze spullen niet in een zadeltas doen, als je eraf valt en je paard rent naar huis heb je niets meer.....)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 17:06

Yoxan schreef:
Ah...bekenden hier op bokt :D

Ik heb dit altijd bij in zadeltassen voor buitenritten:

touwhalster met bindtouw(van dun touw zoals onze halsters=makkelijk op te bergen)
hoevekrabber, kniptang(mocht een paard onverwacht in prikdraad terecht komen)
voor jezelf: regenkledij opbinden aan je zadel !! Zo blijft de buitenrit ietwat aangenaam
bij een regenbui. Geld voor als je onderweg ergens stopt(en da gaan ze zeker(meermaals)doen!!)
Gsm: tja, ge weet nooit.

Koekjes voor je knol: ook voor het paard moet het aangenaam blijven.
Maar meestal stoppen we 2à3 keer om de paarden te laten grazen!!

+:)+ Cindy op bokt!! +:)+

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 17:08

arno8 schreef:
edit: O ja, als je je mobiel meeneemt, niet in de zadeltas. Niet echt handig als je paard er zonder jou vandoor gaat.

Heb ik vroeger eens voorgehad, was het in één klap wel afgeleerd :=

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:10

Mandyke schreef:
arno8 schreef:

Heb ik vroeger eens voorgehad, was het in één klap wel afgeleerd :=

daar zou ik dan weer niet aan denken he.. goed idee..

Ik ga zelf de driedaagse in loenen rijden, en ik neem alleen een buideltasje met een paar koeken en wat te drinken mee..
voor ritten van een paar uur heb je niet veel nodig..

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:12

Een zadeltas is dan toch een uitkomst hoor. Neem ook betadine mee, een klein flesje water, en je mobiel!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:20

in principe wel ja, maar ik heb een heel kort paard, en het zadel kan er nog maar net op.. ik kan er dus bijna niks voor of achter leggen..

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:25

je hebt ook zadeltassen die je aan de zijkant kan hangen aan je lus voor je beugelriem.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:08

Issy schreef:
je hebt ook zadeltassen die je aan de zijkant kan hangen aan je lus voor je beugelriem.

Deze snap ik niet? Heb je daar een voorbeeldje van?