Weekendje Ameland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_Mayke

Weekendje Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 13:06

Hey Bokkers,

Ik ga in februari een weekendje naar Ameland paardrijden. Heeft er hier iemand ervaring met de maneges daar? Ik weet dat 't jutterspad gesloten is vanwege verbouwing. Welke manege heeft de leukste paarden? Ik zal jullie vertellen hoe het was!

Sok

Re: Weekendje Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:16

De Blinkert in Ballum! :D
Vraag maar of je op Meryante mag, echt een superpaardje!

shetjeslydia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:20

hoi sanne
ik ben naar rijstal nella dorien geweest egt
super leuk je kun verschilende dinge doen
bijvoorbeeld:
Een buitenrit van één uur gaat vanaf onze stal naar het bos van Hollum, over de ruiterpadden in het bos, door het dorp en weer terug. Dit is uiteraard voor de beginnende ruiter, waarbij er stapvoets en in lichte draf gereden wordt. Voor de iets meer ervaren ruiter gaan we ook nog door de duinen, waarbij we in stap, draf en galop gaan

er anderhalf uursrit is voor de wat gevorderde ruiter en gaat net als de uursrit door het dorp en bos, maar ook nog door de duinen rondom de vuurtoren en een klein stuk over het strand.

Hierbij wordt er stapvoets, draf en in galop gereden.

Bent u een ervaren ruiter dan organiseren we voor u een buitenrit van één of twee uur. Waarbij we met de twee uurs rit van Hollum naar Ballum gaan, daar door de duinen op het strand. En via het strand terug naar hollum, waar we door de duinen en het bos weer terug gaan naar de stal.

Uiteraard geldt ook hierbij dat er stapvoets, in draf en natuurlijk in vol galop over het strand gaat. Voor een ervaren ruiter een belevenis.

is dit genoeg dit heb ik gekopieert
van de site en dat is:http://www.nelladorien.nl
asjeblieft
ik heb me helmaal uitgeleeft met de 2 uurs rit van hollum naar ballum
groetjes :wave:

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:58

De Blinkert doet het precies andersom, van ballum naar hollum, erg leuk en prachtige route! :D
En heel veel verschillende paarden, voor ieder wat wils!
Hun website is www.rijstaldeblinkert.nl

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:40

Hoi Sanne,
Als je echt in volle galop over het strand wilt moet je naar Nella Dorien gaan. Maar daar gaat t echt (ongecontroleerd) hard en na de galop ga je meteen het strand weer af. Bij de Blinkert rij je wat langer over t strand en geloof ook een stukje door t water. Daar splitsen ze evt als niet iedereen wil galopperen op t strand en maak je een wat gecontroleerde galopje, niet heel langzaam maar wel met controle. En dan is er nog Le Cheval, daar rijden ze vooral met fjorden en haflingers. Dat gaat er ook wel rustig aan toe geloof ik.

En wil je een echt leuk weekend dan moet je bij ons op ponykamp komen ;) Maar daar kun je geen losse buitenritten doen en zit je aan kampdata vast. www.ponykamp-ameland.nl

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:51

Ik heb van de zomer bij Nella Dorien gewerkt. Echt hele leuke stal :j.
Ze hebben daar verschillende ritten:
- bos zonder galop, veel stappen paar stukjes draf
- bos met paar stukjes galop
- duinrit met een wat hardere galop (1 uur of 1,5 uur)
- strandrit (gaat idd echt hard, alleen voor gevorderden, 1uur,1,5 uur en 2uur)

Ze hebben veel verschillende paarden/pony's, moet je bij de reservering even doorgeven wat voor paard je wilt. :)
In februari is het meestal erg rustig, dus zit je vast in een kleine groep, soms ook priveritten. We rijden ook voor 1 iemand namelijk ;)

Ik heb ook wel eens bij de blinkert gereden, vond ik nogal saai. Hele grote groepen, waar gevorderden en beginners gewoon door elkaar zitten.

Meestal wordt iid gezegd dat de blinkert rustigere ritten heeft. Als zijn de bos en duinritten bij ND ook rustig hoor.
Bij de strandrit gaat het dus wel erg hard. De paarden weten dat ze in rengalop mogen en doen dat ook.
Sommige mensen noemen dat ongecontroleerd (je kan ze niet inhouden nee..) maar het is wel erg gaaf hoor! :D Ik die 4 week dat ik daar gewerkt heb, is er niks gebeurt hoor :n
Er zijn ook een paar (oudere) paarden die op het strand ook rustig zijn, dat kun je dan even doorgeven bij de reservering als je dat wilt.

Lotte_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:17

Ik rijd zelf al sinds klein meisje bij Nella Dorien, altijd over het strand in volle galop, vond ik altijd geweldig, is helemaal niet ongecontroleerd, tuurlijk die paarden weten dat ze hard mogen dus dat doen ze ook want dat vinden die paarden gewoon geweldig maar het is gewoon een super beleving.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:05

ik ga ergens in februari ook naar ameland :)
heb hier alle reacties gelezen en ga zeker weten voor nella dorien.
waarschijnlijk wordt het dan de tweeuurs rit. (heb even op de site gekeken)
welke pony/paard is volgens jullie een aanrader als ik een paard/pony zoek met een lekker tempo maar die wel redelijk makkelijk terug te nemen is?

Lotte_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:09

katsbek2612 schreef:
ik ga ergens in februari ook naar ameland :)
heb hier alle reacties gelezen en ga zeker weten voor nella dorien.
waarschijnlijk wordt het dan de tweeuurs rit. (heb even op de site gekeken)
welke pony/paard is volgens jullie een aanrader als ik een paard/pony zoek met een lekker tempo maar die wel redelijk makkelijk terug te nemen is?

Ik rijd zelf altijd op Maya al sinds ik een klein meisje was, nooit echt problemen mee gehad, ongeveer d / e pony maar wel vrij dik, ik weet niet hoe groot je bent maar ik vind het echt een leuke pony op de site staat ook dat ze bij de snelste van stal hoort en ik kreeg haar altijd makkelijk terug :D