Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Silence schreef:En daar is Ikke
Waratje schreef:Ikke is een klein detail vergeten: halster met halstertouw. Als je een wat langer halstertouw neemt, kan dat eventueel als reserveteugel dienen. Enne, steek een strotouwtje in een jaszak, altijd handig
ch_ntii123 schreef:in juni ergens ben ik van plan om een groot weekend door te brengen in laag soeren met vrienden.
ik zelf woon in hilversum en bedenk me net dat ik ook erheen kan "lopen"(lees rijden). anders ben ik afhankelijk van mijn vader ivm de trailer. misschien is deze afstand wel iets te hoog gegrepen maar ooit wil ik wel een een trektocht maken
nu vraag ik me af, wie heeft er wel een zo een trektocht gedaan en waar moet je op letten? hoeveel km maken per dag? en hoe te trainen voor zo een rit?
graag jullie ervaring met een trektocht..
Antheman schreef:ch_ntii123 schreef:in juni ergens ben ik van plan om een groot weekend door te brengen in laag soeren met vrienden.
ik zelf woon in hilversum en bedenk me net dat ik ook erheen kan "lopen"(lees rijden). anders ben ik afhankelijk van mijn vader ivm de trailer. misschien is deze afstand wel iets te hoog gegrepen maar ooit wil ik wel een een trektocht maken
nu vraag ik me af, wie heeft er wel een zo een trektocht gedaan en waar moet je op letten? hoeveel km maken per dag? en hoe te trainen voor zo een rit?
graag jullie ervaring met een trektocht..
Snelle inschatting is dat je hiervoor toch wel 5 a 6 dagen onderweg bent.
Lijkt me wat ambitieus als je dit nog nooit gedaan hebt.
CarmenJT schreef:Ik heb afgelopen zomer op stal 't reelaer, de manege waar ik rijd, een jongerentrektocht gedaan, dan zit je in een groep met 13 kinderen van 14 - 18 jaar. Dan ga je langs zandpaden in volle galop.
Ik moest toen er vooral op letten dat je je paard onder controle houd en dat hij niet flipt of tegen iemand anders aanbotst.
. Ik heb vantevoren heel veel lange buitenritten (4 uur) gemaakt en een aantal dagtochten. Ook een of meerdere echte rustdagen onderweg is zeer belangrijk. missgypsy schreef:Trektocht is heel gaaf maar vergt idd een hoop voorbereiding. Ik ben zelf een keer twee weken op trektocht over de veluwe en daaromheen geweest en een keer een aantal dagen door de duinen, compleet met tent, eten (ook paar kg voor paard in geval van nood). Wij deden rond de 30 km per dag, maar onze paarden waren dan ook al 20 en 22 en het was een hittegolf. Zelf vond ik het heel fijn om met z'n tweeen te rijden, ook makkelijker als er onderweg wat gebeurt of als je onderweg even langs de supermarkt moet. Ik heb vantevoren heel veel lange buitenritten (4 uur) gemaakt en een aantal dagtochten. Ook een of meerdere echte rustdagen onderweg is zeer belangrijk.
missgypsy schreef:Rond de 30 km (dus ene dag 25, ander 35 bv) is voor een gezond en goed getraind paard goed te doen als je rustig rijdt en onderweg voldoende rust en water geeft. De paarden zijn ten alle tijden heel werkwillig en vrolijk geweest. Op de heetste momenten van de dag hebben we gewoon lekker pauze gehouden in de schaduw van het bos. Veel trainingsritten die vantevoren gemaakt zijn waren een stuk intensiever dan tijdens de trektocht zelf.