Erve Meenderinkboer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Erve Meenderinkboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:16

Naar aanleiding van mijn vorige topic over De Treekhoeve, ben ik daar niet blij om geworden i.v.m. de afknappende reacties over de manege.

Dus, ik ben op een niet SGW kamp gestuit, waar ik en mijn vriendin super enthousiast over zijn. Maar het is wel aardig prijzig. Ik spreek hier over De Erve Meenderinkboer!

Mijn vraag is dus, wie heeft hier ervaring mee?

- Zijn de paarden in goede conditie. (Qua verzorging)
- Is er weidegang voor eigen paard?
- Is de leiding leuk ?

En wat zijn de minder leuke dingen van het kamp?
Bedankt alvast!

nathalieeee_

Re: Erve Meenderinkboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:46

Ik ben er vorig jaar geweest :).
Vond het een leuk kamp, de leiding hield super rekening met mij en mijn pony. Mijn pony is namelijk een snelheidsmonster (haar basistempo ligt een stuk hoger dan de gemiddelde manegepony) en dat ging niet samen met de buitenritten.. Dus reed ik 's avonds met een van de leidingen een uurtje buiten, echt heel fijn! De 2e week dat ik er was was het drukker (was een manege gekomen) en toen mocht ik gewoon in mijn eentje buitenrijden op hun eigen terrein :). En dan overdag met buitenritten op een manegepony. Eigen paard kan naar buiten, een aantal uurtjes per dag, wel in z'n eentje. De kwaliteit van de lessen vond ik echter zeer zwak... En de springlessen stelden echt niks voor :+. Er zit overigens een winkelcentrumpje op loopafstand, daar kan je naar de supermarkt en kun je heerlijke goedkope (5 euro) pizza halen :9 (het eten daar vond ik niet je van het :=).

Ze doen ook een dagtocht, die is erg leuk! Super mooie omgeving.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:38

Vanuit belgie gaat een organisatie daar ook telkens 1 week heen en ik ben er enkele jaren meegeweest als begeleider met de belgische groep.

super!

je maakt veel buitenritten,toffe paarden!de pony's (hafjes,fjordjes,andere c en d pony's) staan gewoon altijd op de wei en telkens er gereden wordt,worden de pony's gewoon ook uit de wei gehaald.

de lessen zijn idd wel heel basic qua niveau,om echt les te krijgen moet je zeker daar niet zijn,maar de sfeer is er super!soms worden ook paardenspelletjes gespeeld enzo en ook 's avonds is er telkens een activiteit al dan niet los van paarden.

zeker de moeite!

(en idd,het eten is echt niet dat,maar dorp op loopafstand)

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:02

Ik vind het er echt super, kom er al 4 jaar. Ze zijn heel aardig, het is een gezellig familiebedrijf! De paarden en pony's zijn allemaal leuk en verschillend, en worden erg goed verzorgd. Ook vind ik de lessen goed, in de zomer kan het wel erg vol zijn maar ik ga ook in de voorjaarsvakantie en dan is het erg rustig (vorig jaar 8 mensen!). De buitenritten zijn ook leuk. Alles is goed geregeld, het eten is prima, geen corvee, kamers ipv slaapzalen en vernieuwe badkamers.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 11:04

hier kan een slotje op.