Wegrennend paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anata

Wegrennend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:04

Hallo!
Wat moet je doen als je paard altijd wegrent, tijdens wandelingen en tijdens buitenritten?
Groetjes!

labyrinth

Re: Wegrennend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:44

Dat ligt heel erg aan de manier waarop, en vooral ook waarom. als je iets meer informatie kan geven?

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:26

Is hij misschien ergens bang voor? Is het nog een jong paard?

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:50

Rust en ontspanning heb je nodig, en ik denk dat je daarbij hulp nodig hebt van goede begeleiding, misschien is het inderdaad handig als je meer gegevens vertelt in je post ;)

Diamantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:11

mss handig om te vertellen wat er tiojdens zo een rit allemaal gebeurt en wat voor paardje bhet is.

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:59

ligt aan waar je bent en welk paard, meestal moet je vooral rustig blijven :D

xWelsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:05

vooral rustig blijven, halve ophoudingen geven en op een volte proberen te rijden, maar het ligt natuurlijk aan de situatie

xAddicted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:05

ik heb hier ook last van.
'k blijf dit topic dus even volgen ;p

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:45

Handen af en het aan een proffesional overlaten? Dit klinkt levensgevaarlijk, niet alleen voor jezelf en het paard, maar ook voor onschuldige voorbijgangers!
Dus eerst een proffesional met het paard aan de slag laten gaan. Die kan kijken waar het misgaat, en het dan samen met jou oplossing. Ook kan hij er voor zorgen dat je niet opnieuw hetzelfde probleem krijgt, want de schuld ligt vrijwel altijd bij de ruiter. ;)

Mafiagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:18

proberen te ontdekken wat hij mischien eng vindt? :D

Diamantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:55

of hij vind niks eng maar weet dat hij er zo onderuit kan komen...

Anata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:57

Anata schreef:
Hallo!
Wat moet je doen als je paard altijd wegrent, tijdens wandelingen en tijdens buitenritten?
Groetjes!

De pony rent gewoon weg als je aan de hand aan het springen bent, of als je aan het grazen bent.
de pony is al best oud

Anata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:58

xWelsie schreef:
vooral rustig blijven, halve ophoudingen geven en op een volte proberen te rijden, maar het ligt natuurlijk aan de situatie

je kan de pony niet tegen houden als hij rent.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:01

Zoals ik al zei, zoek er hulp bij en ga voorlopig niet alleen naar buiten. (En nee samen met een vriendin die er net zo weinig van weet is nog steeds alleen!)

Je bent gewoon gevaarlijk bezig nu! Als de pony op een auto knalt issie straks dood, de automobilist heeft dan ook een trauma, of rijd zelfs tegen een boom oid aan.

En je kan een paard wel degelijk tegen houden. Mensen met verstand van paarden zien het aankomen wanneer een paard gaan rennen, en kunnen het dan voorkomen. Natuurlijk als hij echt op hol slaat doe je niks meer, maar daar is hier geloof ik geen sprake van.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:35

probeer ontspanning op te zoeken ;)
en ga voordat hij helemaal bom proef is niet meer naar buiten...
dadelijk gebeurd er iets me jou of jou pony!

Marisca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 05:27

Dit aan een professional overlaten en niet zelf gaan lopen klungelen! Zo breng je alleen jezelf en je pony in gevaar!
Meeste paardjes komen of wel weer terug of ze rennen terug naar stal! Erachter aan rennen heeft zowiezo geen zin!
Sterkte ermee in ieder geval!

Maryooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:50

Anata schreef:
Anata schreef:
Hallo!
Groetjes!

De pony rent gewoon weg als je aan de hand aan het springen bent, of als je aan het grazen bent.
de pony is al best oud

Hou oud is oud ?
Waar wandel je mee halster hoofdstel
Halster met hengstenketting oid ?

Melisje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:13

ga je altijd alleen? soms wil het ook helpen om een rustig paard mee te nemen die nergens bang voor is en niet rent.

zo moet ik met mijn pony ook altijd mee met jonge paarden!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:32

vind je verhaal niet heel duidelijk dus kan geen goede oplossing geven. Heb wel een tip: maak je touw aan de zijkant van het halster vast ipv onderkant. Als ze dan weg trekt dan trek je haar zo om en heeft zij geen kracht meer.

overigens denk ik wel dat je wat meer hulp nodig hebt dan dit want buiten wegrennen is wel heel erg gevaarlijk!!

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:47

Misschien eerst eens beginnen met grondwerk in een bak??
Je paard hoort achter je te lopen en in iedergeval niet voorbij je schouder te komen als je aan het wandelen bent....helaas worden veel paarden niet zo opgevoed!!!
Elke keer als je paard voorbij je komt zet je hem stil en achteruit... tot het weer achter je is. Dit herhaal je, lopen stoppen lopen stoppen en elke keer mag ie niet voorbij je schouder komen...doet ie dat wel dan achteruit zetten. Jij moet de leider worden...!!!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:51

Ik zou zo'n een paard al nooit mee naar buiten nemen. Eerst grondwerk in de bak en als dat heel goed gaat, dan mee naar buiten. Wellicht kan er een ander vertrouwd paard mee?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:54

Anata schreef:
xWelsie schreef:

je kan de pony niet tegen houden als hij rent.

Nee, het is inderdaad veel handiger om te reageren voordat hij vaart heeft. Wanneer mijn paard wil gaan rennen sleur ik hem op een volte van een halve meter, knap paard dat dan nog wegrent.

Denk dat 't een kwestie is van je paard leren kennen: is hij bang of neemt hij je in de maling? In het eerste geval stel je hem gerust en geef je hem de gelegenheid om te kijken, of je leidt hem juist af, net wat het beste bij jouw paard past. En wanneer hij je voor de gek houdt grijp je in, ook daarbij is wat je doet weer afhankelijk van jouw paard, en van wat het beste bij hem werkt. Dat moet je uitzoeken. En wanneer je paard je steeds in de maling neemt is het misschien handig om eerst wat aan jullie onderlinge verstandhouding te werken.

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:02

Misschien tussen de brave aren n pony's zetten of slofteugel(als je dat niet erg vind voor je paard/pony) .

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:00

ik denk dat het niks met de leeftijd van de pony te maken heeft maar met de leeftijd van TS ;)
Leiderschap ontbreekt hier,de pony heeft duidelijk geen vertrouwen in de leider en doet dan rare dingen(voor een paard normaal trouwens)
Probeer de dingen eens anders te doen ts,ga eens wat grondwerk doen met de pony en doe dat samen met een deskundig iemand.Zo leer je je pony beter kennen en zul je beter begrijpen waarom ie weg rent voor bepaalde dingen!