Bewegwijzerde ruiterroutes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Bewegwijzerde ruiterroutes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:21

Aangezien ik een leek met routekaarten ben en het vaak zo is dat straatnamen wel op de kaart staan, maar niet aan de straat of juist andersom vraag ik me af waar er ruiterroutes te vinden zijn die met paaltjes bewegwijzerd zijn.

Ik woon zelf in de Achterhoek, dus routes die in Gelderland of Overijssel liggen komen in aanmerking om gereden te worden.

Sim

Re: Bewegwijzerde ruiterroutes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:30

De verschillende dagroutes van de Veluwetrail.
Daarnaast heb je in het Putterbos in Putten en Garderen verschillende routes die je dmv het volgen van nummers op paaltjes kunt volgen.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:13

Rond de gemeente Ede liggen verschillende gemarkeerde routes, o.a. door het Roekelse bos en de Edese hei. Je kunt er ook een paar combineren voor een langere tocht.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:16

Op de Veluwe bij Hulshorst/Elspeet/Vierhouten/Nunspeet zijn er ook veel ruiterroutes die met paaltjes bewegwijzerd zijn. Ligt ook op de Veluwe Trail.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:45

In de Achterhoek liggen ook verschillende bewegwijzerde routes, o.a. rond Zelhem en Vorden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:32

De ruiterroute's in het Montferland zijn met paaltjes uitgezet. Let wel er is een vergunning daar nodig.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:38

senta schreef:
Rond de gemeente Ede liggen verschillende gemarkeerde routes, o.a. door het Roekelse bos en de Edese hei. Je kunt er ook een paar combineren voor een langere tocht.

Ja, klopt en er is ook ruim voldoende parkeermogelijkheid voor trailers op diverse plaatsen. We komen regelmatig paaltjes tegen en elke keer denk ik "moet toch eens die route rijden, kijken hoe hij loopt" en vergeet het dus net zo hard weer ;)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:16

in de achterhoek heb je de routes van grenzeloos paardrijden (even googlen) die routes zijn met stickers aangegeven op paaltjes en is ook een ruiteratlas van.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:17

Allemaal heel erg bedankt! Ik zal links en rechts eens rond gaan neuzen voor afstanden.