Leuke buitenrit voor kinderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulina_oud

Leuke buitenrit voor kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 15:50

Als het weer wat mooier weer wordt, wil ik mijn dochters (8 jaar) graag een leuke buitenrit kado doen. Ze rijden sinds april 1 x per week bij een manege. Ze hebben ervaring met stap, draf en heel soms een galopje gedaan. Op de manege waar ze nu rijden gaan ze met deze groep nog niet naar buiten.
Ik ben dus op zoek naar een andere locatie waar ze een eerste leuke, rustige buitenrit kunnen maken onder begeleiding. Weet iemand een leuke locatie hiervoor? Liefst in Overijssel, maar andere tips zijn ook erg welkom.

Zoefff

Re: Leuke buitenrit voor kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:51

in leersum zit een bedrijf waar je paarden kan huren, ze hebben hier ook 1 of 2 pony's en ze zitten ana het rand van het bos. het leersumse veld op google kom je een end volgens mij.
Zit niet echt in de buurt.
Succes!!!

fjordnina

Re: Leuke buitenrit voor kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:01

Het is wel belangrijk dat ze de gangen goed onder controle hebben, anders kan het gewoon gevaarlijk zijn. Op het moment dat er 1 schrikt zal de ander volgen want waarschijnlijk zijn ze nog niet in staat om de pony goed onder controle te houden.

Ik zou er nog even mee wachten, het is niet voor niets dat de manege met die groep nog niet naar buiten is geweest.