Strand tijdens de winter (vorst)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein__

Strand tijdens de winter (vorst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 10:56

Hallo

Misschien een hele stomme vraag hoor..............maar als het een paar dagen gevroren heeft kan je dan nog op het strand rijden? Ik bedoel, blijft het zand daar zacht of wordt het net als in het bos keihard???
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou eerdaags graag weer eens naar het strand willen maar twijfel dus of het goed te rijden is nu er weer flinke vorst voorspeld wordt.

groetjes
marjolein

zodiacje

Re: Strand tijdens de winter (vorst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:01

Ik kon met de sneeuw niet naar buiten want mijn paard heeft ijzers en ik moet een stukje over de weg. Maar ik ben zondag en maandag naar het strand geweest en heb heerlijk gereden.
Dat het iets harders is (als dat al zo is) vind ik niet erg, kan je lekker galoperen!

View My Video

Veel plezier!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 11:08

Nee als het iets harder is vind ik het ook niet erg...........lekker juist inderdaad :). Ik vroeg me alleen af of het niet echt helemaal keihard wordt (zoals bos vorige week) als het paar dagen gevroren heeft..............
dank voor je reactie!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:11

zondag en maandag dus niet. Volgens mij wordt ook alleen de bovenste laag hard. Je kan dan ook wat meer naar het zachte rijden. Bij het water zal het denk ook niet zo snel hard worden ivm zout maar dat is een beetje een gokje.
Ik heb tot nu toe gewoon altijd gereden en gaat best!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 11:20

ooooooooooh...........ik heb er nu al zin in :) Eindelijk weer 's ff lekker kunnen racen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:34

Strand bevriest niet zoals bosgrond , er zit veel zout in zeewater en het stukje strand bij de vloedlijn stroomt 2 keer daags onder. Dat zand is perfect voor een lekker galopje. Veel plezier!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:37

Het moet wel heel erg hard vriezen wil je daar wat van merken aan de zee. Het is te zout en door het getij veranderd de situatie steeds.

Ik kan mij van een jaar of wat geleden nog wel ijsschotsen op het strand herinneren, maar dat komt zelden voor.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:41

Als de bak bij ons bevroren is ga ik juist lekker op het strand trainen, wel even de getijden in de gaten houden maar dan is het wel heel fijn rijden hoor :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:08

soms ligt er wel een opgevroren laagje op strand waar je even door/overheen moet, als het lang en hard heeft gevroren, maar door het zout is het strand eigenlijk altijd goed...

2e kerstdag toen bijna alles nog wit was van de sneeuw...
Afbeelding

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 13:10

o jongens .............uhm meisjes ;) ...........nu krijg ik er helemaal zin in :) Alleen nog even duimen dat de wegen goed berijdbaar (met auto/trailer) blijven
Dank voor alle reacties! ben er blij mee :D

LoveJorre1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:03

je kan rustig op het strand rijden hoor, hoe je daar komt via de gladde wegen is ten 2de, succes!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:13

Ik heb ook gewoon op het strand gereden met de sneeuw :j Je moet er alleen wel eventjes om denken dat je een vrij vlakke opgang hebt, of een opgang met alleen maar zand, want de stijle verharde was spekglad bij ons...

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:13

Dat kan goed hoor! het moet wel heel hard vriezen voordat het daar heel hard wordt ivm het zout ;)

veel plezier! (als je gaat ;) )