buitenrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lott__

buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 23:24

Elke keer als ik buiten rijd, op mijn verzorgpony of op vakantie, gaat 't paard klooien. Ze gaan er vandoor of ik krijg ze niet in stap, of gewoon achter 't andere paard.
Op de manege doen we niet aan buitenrijden (nouja, wel eens, maar daar moet je voor betalen)
En op mijn verzorgpony mogen we niet naar buiten, maar ik ga soms mee met de eigenaar en dan gaat zij de eerste helft, en ik daarna..
Maar wat kan ik hier aan doen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:05

Doet de pony dit bij de eigenaar ook? Zo niet dan ligt de oorzaak waarschijnlijk bij jezelf en ben je niet consequent/streng genoeg. Andere oorzaken kunnen zijn: als het paard al een paar dagen stil heeft gestaan en ineens naar buiten mag, of als het gewoon een "heet" paard is. In alle gevallen is de beste oplossing: vraag de eigenaar hoe zij ermee om gaat. Zij is er bij en kent de pony het beste. Als zij eerst gaat kan ze misschien een paar keer een flink stuk draven en een galopje meepakken dat de ergste frissigheid eraf is als jij erop gaat.

Lott__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 13:49

SusanH schreef:
Doet de pony dit bij de eigenaar ook? Zo niet dan ligt de oorzaak waarschijnlijk bij jezelf en ben je niet consequent/streng genoeg. Andere oorzaken kunnen zijn: als het paard al een paar dagen stil heeft gestaan en ineens naar buiten mag, of als het gewoon een "heet" paard is. In alle gevallen is de beste oplossing: vraag de eigenaar hoe zij ermee om gaat. Zij is er bij en kent de pony het beste. Als zij eerst gaat kan ze misschien een paar keer een flink stuk draven en een galopje meepakken dat de ergste frissigheid eraf is als jij erop gaat.

Hij word alleen maar frisser als hij gegalopeerd heeft enzo. (gek beestje :P )
En hij staat nooit een paar dagen stil, dus dat is het ook niet.
Streng ben ik wel, maar ik heb geen zweepje ofzo omdat ik dat niet nodig vind en dan word hij helemaal gek.
Ik zal wel eens vragen aan haar of we vaker naar buiten kunnen, dan leer ik het denk vanzelf wel? Helemaal met haar erbij. Zij rijd hem al jaren..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:12

Zweep heb je niet nodig bij jouw probleem. Ik denk dat je eigen idee om meer "vlieguren" te maken heel goed is. En vraag eens aan de eigenaresse hoe zij ermee om gaat.