Wie heeft er ervaring met Ranch.be?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mar_leen

Wie heeft er ervaring met Ranch.be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 20:00

Hoi hoi,

Ik ga deze zomer samen met een vriendin naar de ardennen www.ranch.be

Ik ben benieuwd of er al meer bokkers hier naar toe zijn geweest en wat ze er van vonden.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Groetjes Marleen

bakkabouter

Re: Wie heeft er ervaring met Ranch.be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:57

ja!!!
2 jaar geleden zijn we er met 4 bokkers heen gegaan, en dit jaar in september ben ik weer een week geweest.
Heerlijke paarden, leuke mensen (schitterende honden :P) en een heel mooie omgeving :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:40

heel veel geweest, echte aanrader :D Super omgeving met gave paarden en gave ritten. veel plezier ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:21

Erg gaaf! Geniet ervan!

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:28

Ik ben afgelopen jaar geweest, ze hebben erg leuke paarden (allemaal qua karakter heel verschillend, dus voor ieder wat wils), lekker eten, mooie omgeving, zeker een plek om nog een keer terug te gaan!

Veel plezier :)

lindavelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:57

Fijn dat iedereen zo positief is (ik ben die vriendin die mee gaat).

Had er al heel veel zin in en als ik van iedereen alleen maar positieve dingen hoor kan ik al helemaal niet meer wachten!!

Jaimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:05

ik niet, ik wil het wel heel graag dus..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:05

Dat ziet er leuk uit zeg!

Zijn er ook mensen die hier in hun eentje heen zijn geweest? Ik moet deze zomer waarschijnlijk in mijn eentje op vakantie. Wordt er veel in de groep gedaan, of is het ieder op zichzelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:32

Ik heb bij de buren (ook een manege) van de Western Trail Ranch gewerkt en zodoende in contact gekomen met deze ranch. Koen en Margreet zijn erg aardig maar ook de paarden zijn leuk! Maak je maar geen zorgen, bij hun ben je zeker in goede handen ;) Ook de omgeving is erg mooi, heb in die omgeving jarenlang buitenritten en dagtochten begeleid en het is daar puur natuur. Dus lekker genieten!

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:15

Nimue schreef:
Dat ziet er leuk uit zeg!

Zijn er ook mensen die hier in hun eentje heen zijn geweest? Ik moet deze zomer waarschijnlijk in mijn eentje op vakantie. Wordt er veel in de groep gedaan, of is het ieder op zichzelf?

Ik ben afgelopen jaar in mn eentje gegaan. Ik had dit van te voren al aangegeven bij Koen en Margreet en via hen kreeg ik het email adres van iemand die ook alleen zou komen. Ik had dus van te voren al een keer met haar afgesproken om elkaar beter te leren kennen. Uiteindelijk klikte het niet echt tussen ons, maar in die week was er ook nog een ander meisje dat alleen was en met haar heb ik vrij snel een goed contact opgebouwd.

Ook wisselt de groep door de week heen (sommige mensen komen maar een weekend, andere een week of midweek) en daardoor leer je snel nieuwe mensen kennen. Omdat de groep klein is (maximaal 8 volgens mij) heb je snel veel contact, ook met mensen die in tweetallen zijn gekomen. Ik vond het in ieder geval niet vervelend dat ik 'alleen' was..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:28

Inguhh schreef:
Ik ben afgelopen jaar in mn eentje gegaan. Ik had dit van te voren al aangegeven bij Koen en Margreet en via hen kreeg ik het email adres van iemand die ook alleen zou komen. Ik had dus van te voren al een keer met haar afgesproken om elkaar beter te leren kennen. Uiteindelijk klikte het niet echt tussen ons, maar in die week was er ook nog een ander meisje dat alleen was en met haar heb ik vrij snel een goed contact opgebouwd.

Ook wisselt de groep door de week heen (sommige mensen komen maar een weekend, andere een week of midweek) en daardoor leer je snel nieuwe mensen kennen. Omdat de groep klein is (maximaal 8 volgens mij) heb je snel veel contact, ook met mensen die in tweetallen zijn gekomen. Ik vond het in ieder geval niet vervelend dat ik 'alleen' was..

Dank je wel voor je ervaringen!
Aan de ene kant zou ik liever een 'vaste' groep hebben die hetzelfde programma draait als ik. Aan de andere kant was er zo te lezen wel goeie service naar jou toe en klink jij wel echt positief.

Ik ga het in gedachten houden. Het leuke aan deze locatie vind ik dat je in de Ardennen toch altijd wel echt weg bent, maar dat het voor mij in mijn eentje toch ook prima aan te rijden is. Daarnaast vind ik de site er ook gewoon mooi uit zien. :j

En hoe hebben jullie het rijden ervaren? Was het zwaar, of was het goed te doen als je gewoon een normale conditie heb?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:33

Conditioneel prima te doen. Wel zit je lang in dezelfde houding, en ik was geen westernzadel gewend dus ik kreeg wel flinke stijfheid van het zo lang zitten in een ongewone houding. (Op zich zit het best lekker, maar... in het laatste uur verandert je perspectief :) )
Maar verder goed te doen hoor. Je hebt een uitgebreide lunchpauze onderweg, en tijdens het rijden kun je in stap lekker ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:50

Nimue schreef:
En hoe hebben jullie het rijden ervaren? Was het zwaar, of was het goed te doen als je gewoon een normale conditie heb?

Voordeel van het gebeid daar is dat het op een overgang zit tussen de Ardennen en de Eiffel. Je zit nl op de grens met de Oost Kantons (het Duitstalige gebied van Belgie). Dus je hebt de keuze tussen rustige ritten waarbij je alleen wat heuvels op en af moet, maar je kan ook voor de bergachtige kant kiezen. En volgens mij is Koen wel van de wat spannender ritten :D dan is het wel op sommige stukken even doorbijten lichamelijk. Maar die paarden daar zijn het gewend, het enigste wat jij hoeft te doen is meezitten met de beweging. Na een aantal uur heb je vaak wel even een moment waarop je er helemaal klaar mee bent maar dat heeft niets met het gebied of de paarden te maken. Dat heeft iedereen, of je nu in de Ardennen of in de USA rijd. Lichamelijk ben je dan gewoon moe en je moet even over dat punt heen door te ontspannen, daarna valt het allemaal weer reuze mee.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:04

Hm, dat klinkt voor mij toch wel pittig dan. Ik heb namelijk een zwakke onderrug en heupen, en een knie waar wat onderdelen in missen.

Ik denk dat een hele week dan voor mij teveel zal zijn, maar goed. Niks let me natuurlijk om een keer een dagtocht over te slaan als het niet gaat. Of ik kan eens mailen om te kijken of ik kan boeken als niet-ruiter en dan bijv. 3x mee op een dagtocht en verder een beetje wandelen en relaxen.

In elk geval bedankt voor de info, leuk om te lezen dat jullie allemaal zo enthousiast zijn!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 08:31

Dan kan je eventueel enkel de voormiddag meerijden, en de namiddag thuiszitten of omgekeerd. In de winter rijden ze 2 halve dagen ipv een hele, en eten ze smiddags thuis. Er is vast wel een oplossing, en ze proberen echt met iedereen rekening te houden :)

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 11:44

Door omstandigheden heb ik me even niet laten horen...
Maar nu ik al die reacties lees ben ik net als linda niet meer te houden! Ik heb er al te veel zin in :D
Ben echt benieuwd naar de paarden enzo! Ik hou wel van een rustig paard :P

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:47

guanacotje schreef:
Dan kan je eventueel enkel de voormiddag meerijden, en de namiddag thuiszitten of omgekeerd. In de winter rijden ze 2 halve dagen ipv een hele, en eten ze smiddags thuis. Er is vast wel een oplossing, en ze proberen echt met iedereen rekening te houden :)

Is dat altijd zo? Dat zou wel ideaal zijn dan! Ik zag op de site dat ze dat bij bepaalde weersomstandigheden deden.

Ik heb inmiddels ook een ranch in Spanje gevonden, die ook halve dagritten e.d. doet, dat lijkt me ook wel heerlijk. In maart of april daarheen, alvast een beetje lekker weer meepakken. Maar het grote voordeel van de Ardennen is natuurlijk dat het zo lekker dichtbij is - en eht ziet er ook wel heel leuk uit en jullie zijn allemaal zo enthousiast. :j