Reisverzekering voor paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sayda

Reisverzekering voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 18:55

Hallo allemaal,

Mijn zus en ik willen het voorjaar met onze verzorgpaarden een weekje weg.
De paarden zijn niet verzekerd (de eigenaar heeft een bedrijfsverzekering)
Wij willen natuurlijk goed verzekerd met ze weg gaan.
Ik kan nergens een reisverzekering voor paarden vinden, alleen de normale verzekekeringen.

We huren ook een auto en een trailer, deze moeten we ook appart verzekeren.
De paarden moeten natuurlijk ook weer verzekerd zijn in een gehuurde trailer.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe en waar kunnen we onze paaden verzekeren.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Patricia

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:22

Niet.

Wat jij uit je bange duim hebt gezogen is volkomen zinloos en in een aantal gevallen zelfs onzin.

Auto en trailer zijn verzekerd voor de schade; alleen met name bij de trailer even expliciet vragen of die all-risk is verzekerd, dat is niet standaard, maar verstandige huurboer doet dat wel. Let even op je eigen risico en informeer of dat (deels) afkoopbaar is.
De paarden zijn voor de eigenaar, daar kun jij niks aan verzekeren; check dus bij de eigenaar hoe ver de dekking gaat en wat hij/zij wil met het "ontbrekende deel" wat zeer waarschijnlijk het ziektekostendeel is.

Reizen met paarden is een risico wat voor 90% bepaalt wordt door de kennis en het verkeersinzicht van de chauffeur. Het enige waar je vooraf op moet letten is dat de combinatie klopt, als dat de auto de trailer ECHT mag trekken. Dit betekent dat het toegestane trekgewicht minimaal 2000kg is, bij een toegestane kogeldruk van minimaal 100kg. CHECK DEZE WAARDES ZEER GOED!!!!!!!!!!
In de praktijk van de huurwereld betekent dit dat je een dikke bestelbus zult moeten huren.

Voor je eigen gemoedsrust is het waarschijnlijk verstandiger om een paardentaxi te huren, aangezien je niet de indruk wekt, door de wijze van vraagstelling, dat je veel ervaring hebt in het reizen met paarden. Dat alleen al leidt niet zelden tot gevaarlijke situaties, niet alleen voor de overige weggebruikers, maar vooral voor de paarden.

Sayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 17:50

Hoi Ikke,

Ik zal je niet bedanken voor je bericht aangezien ik er niets aan heb.
Ik vraag gewoon mede bokkers een normale vraag en dan krijg ik zo'n waardeloos antwoord!

Ik heb mijn aanhanger rijbewijs en rij wel degelijk met een trailer (wekelijks zelfs!!)
Alleen dan met een eigen auto en trailer.
Nu zal ik echter één huren, dus maakt dat iets anders.
Hoe ik een auto en trailer verzeker is me wel duidelijk.

Mijn vraag was hoe ik goed op pad kan met de paarden.
Dus ik denk wel degelijk aan de veiligheid paarden, vandaar mijn vraagstelling.

Lees de volgende keer eerst een bericht goed voor je verkeerd interpreteert, is mijn tip aan jou.