Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar voor een keertje is het een leuk stukje. Pareltje2 schreef:ja, het Noord Aa stukje is een kort stuk. Maar je kan als het ruiterpad ophoudt ook nog een stukje langs de Benthuizerplas rijden, over het gras. Of de andere kant op. Dan moet je wel eerst over een stukje dijk waar een fietspad en voetpad naast ligt, dan de weg oversteken en dan langs een voetpad richting het Buytenpark en het westerpark. Als je daar een rondje hebt gedaan, moet je wel weer helemaal terug langs het voetpad en over de dijk, om weer terug te komen bij het Noord Aa.
_Mel schreef:Het is een stuk van hooguit een kilometer of 2, met heel veel hekjes en stukken weg er tussen. Ruiterpaden zijn ook heel slecht onderhouden.Maar voor een keertje is het een leuk stukje.
Ik wil best een keer met je mee hoor.
corinepgek schreef:Ik geen autorijles in de omgeving Zoetermeer en rijd ook welleens een stukje langs het Noord AA en zie daar een stukje ruiterpad lopen(ik rijd altijd vanuit Zoetermeer richting Noord AA en dan langs 't Geertje, dan rijd ik er een heel stuk langs).
Ben heel erg benieuwd waar dat pad helemaal heen loopt en hoe lang het is, en waar het begin en einde is. Heb namelijk een bordje gezien waar ik uit opmaak dat ik bijna aan het einde zit. Wat ik wil weten:
Is het een leuk rondje rijden?
Waar kan ik mijn trailer het beste neer zetten en spreekt het voor zich dat je weer op de plek terugkomt waar je begint?
Hoe lang is het rondje?
Is er iemand die met mij dat rondje een keertje wil rijden?(paard is in gezelschap van ander paard super buiten!)
Natuurlijk zijn tips voor andere ruiterpaden(hiervoor gelden dezelfde vragen;)) ook welkom, die rond de zevenhuizerplas heb ik al een paar keer gereden maar verder weet ik niks in de omgeving Gouda. Heb gewoon zelf een trailer met trekauto dus kan overal heen, geen probleem.
_Mel schreef:Nadat mijn paard er 2 keer bijna zijn benen heeft gebroken door de grote hoeveelheid kuilen, vind ik dat ik best mag zeggen dat de ruiterpaden slecht onderhouden zijn.
. summer schreef:[Ik rijd niet zoveel aan de kant van de Leyens. Baal altijd van het hekje bij plan Wielewaal. En sinds er een of andere gestoorde gek achter me aan heeft gezeten, ga ik alleen nog van mijn paard daar af als er veel mensen op de been zijn. Verder blijf ik erbij dat je rond het Noord aa goed kan rijden.
Pareltje2 schreef:summer schreef:[Ik rijd niet zoveel aan de kant van de Leyens. Baal altijd van het hekje bij plan Wielewaal. En sinds er een of andere gestoorde gek achter me aan heeft gezeten, ga ik alleen nog van mijn paard daar af als er veel mensen op de been zijn. Verder blijf ik erbij dat je rond het Noord aa goed kan rijden.
Wat bedoel je met dat er iemand achter je aan heeft gezeten? Klinkt me eng in de oren. En welk hekje is dat dan, je hebt er een aantal daar, welke bedoel je precies?
madeliefw schreef:ben je niet bang dat zijn hoeven tussen die veeroosters blijven zitten dan? Ik ga er echt niet overheen zeg. Van die man heb ik gelukkig nog geen last gehad, wat een eng verhaal!
In amerika lijkt het zo makkelijk om iemand gewoon een straat verbod te geven.
Mijn ene verzorgpaard staat in het gebied, dus ik rij er erg vaak. Zelfs nu kan je er nog redelijk rijden, ondanks alle gesmolten sneeuw.