wie heeft ervaring met deze campings?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

wie heeft ervaring met deze campings?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:25

hee!
Aangezien ik al een topic had geopend maar niet zoveel reacties had gehad , ben ik nog harder gaan zoeken naar een leuke camping om volgend jaar samen met 1 vriendin en onze pony's heen te gaan.
Ik heb 4 campings gevonden die mij heel leuk leken en betaalbaar zijn. Maar zijn ze wel zo leuk als ze lijken? wie is er wel eens geweest of heeft er wat over gehoord?
Het gaat om deze campings:
camping zonnije (www.bungalowcampingdrenthe.nl)

www.hetamerveld.nl
www.dewoodyranch.nl
en ruiter vakantie havalte

dankjulliewel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:43

LizzyLover schreef:
Het gaat om deze campings:
camping zonnije (http://www.bungalowcampingdrenthe.nl)

Mooie omgeving. Het Dwingelderveld is absoluut een aanrder. Welliswaar zijn de hoeveelheden ruiterpaden beperkt, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door het uitzicht. Camping zelf ken ik niet, maar het ligt met z'n kont in het bos, hoe luxe wil je het hebben :D
LizzyLover schreef:

Ligt iets verder van het bos. Jammer, want het zijn mooie bossen. De moeite waard, mits je rekening houdt met enige rijtijd voordat je in het bos zit. Prima plekje verder.
LizzyLover schreef:

Niet mijn keuze, los van het feit dat ik op nauwelijks een dag rijden er vandaan zit, ik weet leukere lokaties in die buurt.
LizzyLover schreef:
en ruiter vakantie havalte

Ligt aan de verkeerde kant van Havelte. Erg jammer, maar ook hier, indien je geen problemen hebt met een stukje door het dorp, verder een prima plek.

Enne, Google maps is je beste vriend. Zoek ze eens op.

Youknowme

Re: wie heeft ervaring met deze campings?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 23:03

heel erg bedankt! zit er aan de 'goede' kant van havalte ook een camping? en aangezien jij er erg veel van weet, weet je dan misschien een leuke camping? groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:09

LizzyLover schreef:
heel erg bedankt! zit er aan de 'goede' kant van havalte ook een camping? en aangezien jij er erg veel van weet, weet je dan misschien een leuke camping? groetjes

Havelte weet ik zo niet, maar 't Holtingerzand in Uffelte ligt wel pal aan de heide. Daar liggen de roots van de NVVR-weekenden :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:22

Wij zijn met een groepje van 8 meiden inclusief paarden in 2006 bij de woodyranch geweest. De omgeving vond ik niet van je het, de accommodatie was errug sober en er in de buurt was maar weinig te beleven.. Ook hebben we onze borg (a 200 euro voor 2 huisjes) niet terug gekregen omdat de hutjes zogezegd nog vies zouden zijn! We hadden niks gesloopt of wat dan ook, keurig alles schoon staan schrobben en het was schoner dan toen we erin gingen.. En het borg-verhaal heb ik eerder gehoord van een mede NVVR-lid!

Dus nee, ik zou er zeker niet weer heen gaan, dan zitten er daar in de buurt wel andere dingen (Kootwijk en omstreken) die beter/leuker zijn!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:51

Het Zonnetij ken ik van afgelopen zomer. het is zeker aan te raden een fiets mee te nemen, het ligt een stuk van Dwingeloo af ( voor je boodschappen) en ik vond het jammer dat de paarden een heel stuk van de camping af in de wei stonden. Op zich was de weidegang goed te noemen, het duurde wel even voordat het water goed was geregeld, dus daar ben ik zelf maar mee bezig gegaan. Ikzelf ga er neit meer naar terug. Het ligt wel direct aan de Dwingelose Heide, dat was wel fijn, maar 20-25 minuten lopen om bij je paard te komen en datzelfde dan weer met je paard terug om te kunnen poetsen en opzadelen von dik wel iets te ver.

De Woody Ranch ken ik ook, dat is leuk als je eigen slaapplek mee hebt, als er geen een of ander feest is ( trekker-de-trek of boerengolf gedoe). Paarden staan daar ook een stukje van de camping af in de wei, maar dus toch een stuk minder ver dan bij het Zonnetij. De omgeving is niet echt super als je in de buurt blijft, als je verderweg gaat is het wel mooi. Het zit ook een stuk van winkels ed af, dus zonder auto of fiets kom je hier ook niet ver.

De andere twee ken ik niet.

Ik denk dat ik volgend jaar toch contact opneem met het Trekpeerd, lijkt me een mooi gebeuren daar.
http://www.trekpeerd.com .

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 09:54

hartstikke bedankt! Dat zijn de dingen die ik nietvia de site zie. Genoemde plekken ga ik zeker opzoeken.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:42

Ga anders eens kijken bij www.oudemeulenbrugge.nl Ligt midden in het natuurgebied en is een camping/appartementencomplex met pension/vakantiestalling. Is een heel goed adres en voor activiteiten kun je naar hanzestad Zutphen, 8 kastelendorp Vorden, en het middeleeuwse stadje Lochem. Ook Bronckhorst, het kleinste stadje van nederland is ontzettend leuk om te bezoeken. Dan steek je de ijssel over met het pontje en kun je bijv. het Dickensmuseum bezoeken of gewoon lekker rondstruinen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 09:34

hee, dankjewel allemaal. als we een caravan kunnen regelen gaan we naar het trekpeere,

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:48

Nog even een klein tipje waar ik nog voor ga kijken, Landal de Lommerbergen, in dezelfde straat zit een pensionstal en daar verhuren ze ook stallen/wei voor een week ofzo. Dan zit je wel heerlijk in een huisje, leuke parkplaza waar je kan zwemmen en eten en bowlen dat soort dingen.

Zelf heb ik daar nog niet gestaan dus weet niet of het daar mooi rijden is in de omgeving maar ik vermoed van wel! Volgend jaar loopt er een veulentje naast maar als die eraf is wil ik daar nog eens een keertje heen.

Ben dit jaar op de hubertushoeve in walem limburg geweest, paarden mogen lekker in de wei, water goed geregeld, heel mooie uitrijmogelijkheiden. Camping zelf stelt weinig voor, maar je zit wel op fietsafstand van Valkenburg wat erg leuk is, iets verder ligt Maastricht, op zich wel materiaal voor een leuke vakantie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:34

corinepgek schreef:
Nog even een klein tipje waar ik nog voor ga kijken, Landal de Lommerbergen, in dezelfde straat zit een pensionstal en daar verhuren ze ook stallen/wei voor een week ofzo. Dan zit je wel heerlijk in een huisje, leuke parkplaza waar je kan zwemmen en eten en bowlen dat soort dingen.

Als bos belangrijk is, zou ik me van dat rijgebied niet al te veel voorstelling maken. Je kunt er best een leuk stukkie rijden, maar om 10.00 op je paard stappen en er om 16.00 vanaf storten zonder op hetzelfde pad geweest te zijn, zal tegenvallen.
Even via http://www.landal.nl zoeken; de Lommerbergen ligt in Limburg. Bij "contact en route" het kaartje op "sateliet" zetten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:30

LizzyLover schreef:
hee, dankjewel allemaal. als we een caravan kunnen regelen gaan we naar het trekpeere,

Bij Merel en Bertus, prima camping, althans een paar jaar terug, mooi en schoon toiletgebouw en vriendelijke mensen. Heb je echter wel gecheckt of je welkom bent met paard? Aangezien ik begrepen had dat ze het zorgboerderijgedeelte(?) flink uitgebreid hadden en nog maar beperkt gasten met paarden aannemen? Qua locatie zit je daar wel echt fantastisch om zo uit te rijden!

De camping in Havelte ben ik ook geweest, wel zonder paard. Heb de stallen en land wel gezien en dat zag er verzorgd uit. Sanitair daar is correct, schoon maar wel eenvoudig. Nadeel is inderdaad dat je niet zo het bos inrijdt. Voordeel (met name voor wie zelfverzorgend (zonder auto dus) wil gaan trekken) is dat je echt meteen aan de rand van het dorp zit, je loopt zo naar de supermarkt en restaurantjes etc. Mocht je daar komen blijf dan vooral uit de buurt van die italiaanse ijssalon op de hoek van het dorp, dat ding is érg érg slecht voor je portemonee en lijn :+

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:19

Mocht het eea je elders tegen vallen dan houd ik ons warm aanbevolen. Neem voor een eerste indruk eens een kijkje op onze website www.devrolijkeflierefluiter.nl. Voor vragen kun je altijd mailen of telefonisch contact met ons opnemen. Het telefoonnummer kun je vinden op de website.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:31

Sok schreef:
Wij zijn met een groepje van 8 meiden inclusief paarden in 2006 bij de woodyranch geweest. De omgeving vond ik niet van je het, de accommodatie was errug sober en er in de buurt was maar weinig te beleven.. Ook hebben we onze borg (a 200 euro voor 2 huisjes) niet terug gekregen omdat de hutjes zogezegd nog vies zouden zijn! We hadden niks gesloopt of wat dan ook, keurig alles schoon staan schrobben en het was schoner dan toen we erin gingen.. En het borg-verhaal heb ik eerder gehoord van een mede NVVR-lid!

Dus nee, ik zou er zeker niet weer heen gaan, dan zitten er daar in de buurt wel andere dingen (Kootwijk en omstreken) die beter/leuker zijn!

Brrr...lijkt me heel frustrerend...ga ik dus nooit heen!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:01

Camping Boszicht LaagSoeren kan ik je zeker aanbevelen. Eigen ervaring

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 20:18

uiteindelijk na veel wikken en wegen gaan we naar camping boszicht. Lijkt me een erg mooie omgeving.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:13

LizzyLover schreef:
uiteindelijk na veel wikken en wegen gaan we naar camping boszicht. Lijkt me een erg mooie omgeving.

Goede keus. Wanneer ga je?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 22:08

In het hoogseizoen, datum gaan we deze week prikken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:05

LizzyLover schreef:
In het hoogseizoen, datum gaan we deze week prikken.

Heerlijk is dat hé, midden in de sneeuw al je vakantie uitzoeken voor midden in de zomer.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 16:07

haha jaa , en ik heb nu al zo'n zin, dat het wachten echt heeel lang duurt:P